Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-15, 21:36
  #145
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Meningen du skrivit är trasig och går inte att besvara i den formen.

Israel anser inte att man hjälpt några terrorister - får man ett nedskjutet plan så kan man elda upp den egna befolkningen till att stödja att man städar hårdare. Framför allt som lv-roboten sköts in över gränsen.

Är det lönt att du skriver frågor när du inte kan mäkta med att förstå de svar som ges? Om en bilförare anser att samtliga andra bilar kör mot körriktningen så skulle det ju kunna finnas en enklare sanning än så om vem som kör i fel riktning. Du har aldrig särskilt "tur" i dina debatter...

Det är intressant hur man kan ha så många fel. Mer än alla fel.

Behöver man elda upp såna här? Verkar israeler ha problem med att döda och kriga med alla? Även barn och civila?
https://i.ytimg.com/vi/2XpZeBkIj2k/maxresdefault.jpg

Är det bra eller dåligt för israels internationella anseende om de öppet stödjer terrorister?
Citera
2017-07-15, 21:44
  #146
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Tänkte väl det. Du saknar alltså all form av kunskap kring luftstrid, radars, SAMs och verifikation. Ingen verklighetskontakt eller begrepp över hur tät en viss befolkningstäthet är och en full avsaknad av historiekunskap. Säg mig, varför ska vi alls diskutera med dig då du saknar förutsättningarna att ta in info på denna nivå?

"Buhu, de skjuter på oss över eget territorium, nu får ingen klaga när vi gör mos av deras luftförsvar". Frånsett att det förstås inte är min sak att hitta på anledningar då det inte finns anledningar emot samt att det inte stöds av vad vi sett i historien.

Israel kör redan den lögnen. De har terrorister i Syrien som skjuter lite över gränsen så de kan bomba Syriens armé för att hjälpa terroristerna.
Du har ingen koll alls. Israel "försvarar" sig alltid, även mot småbarn "försvarar" de sig med bomber. De behöver inte förlora ett plan för att dra såna lögner.

Citat:
Det är ju intressant att du verkligen gå in för att göra dig ovän med allt och alla, sedan klaga på imaginära judar när du åker ut och i strid mot reglerna öppnar ett nytt konto...

Imaginär jude? Varför bryr du dig om ämnet annars? Det är inte ens ontopic.
__________________
Senast redigerad av zaaghi 2017-07-15 kl. 21:48.
Citera
2017-07-15, 21:53
  #147
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zaaghi
Israel kör redan den lögnen.
??? Vilken lögn?

Alla kör lögner i krig, men det gäller som observatör att se till tendens och motiv i källor.
Citat:
Ursprungligen postat av zaaghi
De har terrorister i Syrien som skjuter lite över gränsen så de kan bomba Syriens armé för att hjälpa terroristerna.
??? Vad har det med saken att göra?
Citat:
Ursprungligen postat av zaaghi
Du har ingen koll alls.
Till skillnad från dig så har jag det. Medan du är totalt förblindad av ideologi så logik och fysik och allt annat kan fara och flyga så är jag tryggt förankrad i en rationell värld utan någon särskild ideologi i frågan.
Citat:
Ursprungligen postat av zaaghi
Israel "försvarar" sig alltid, även mot småbarn "försvarar" de sig med bomber. De behöver inte förlora ett plan för att dra såna lögner.
Lol. Så du menar att Israel vägrar erkänna ett nedskjutet plan som är omöjligt att dölja, men hittar på förluster för att vinna sympati? Och vidare, skulle planet vara nerskjutet skulle det vara "lögn" när Israel använde det som svepskäl? Stoppar du bara in ordet "lögn" random i dina meningar och hoppas på att ingen upptäcker att du saknar koherens och logik?
Citat:
Ursprungligen postat av zaaghi
Du är ju jude, jude. Varför bryr du dig om ämnet annars? Det är inte ens ontopic.
Du är en idiot. Jag frågade DIG varför DU drivit off-topic och du skyllde på judar. Nu är det mitt fel att vi är off-topic?

Jag är den ENDA i tråden som försökt tillmötesgå dig och förklara både att och varför Syrien lätt kan ha missuppfattat och att det inte handlar om att Syrien ljuger, är dåliga eller något sådant, utan att det handlar om sedvanlig fog-of-war som drabbar alla. Du argumenterar inte hederligt, logiskt eller seriöst.

Edit: Juden kanske är du? Med sådana vänner som du behöver Syrien inga ovänner. Du försöker hårt med att implantera idén att syrianer eller iranier är pantade som prokaryoter. Tyvärr vet jag bättre.
__________________
Senast redigerad av DjILY 2017-07-15 kl. 21:58.
Citera
2017-07-15, 22:07
  #148
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zaaghi
Ditt jävla aspergersär. Du kan inte ta ett stycke jag skrivit och separera varenda mening och svara på varje mening för sig.
Du menar som 99% av normala människor när de besvarar icke-sammanhängande text?

Varför håller du dig inte till ämnet och varför klarar du inte av att skriva något utan personangrepp? Det är illa nog att du saknar verklighetskontakt. Det blir rätt tragikomiskt med någon som är så okunnig och samtidigt saknar självinsikt som du.
Citera
2017-07-28, 14:53
  #149
Medlem
adam7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaaghi
PMU har träffsäkert artilleri. Hur tog PMU Mosul, genom att missa?
Visa mig bilder på PMU artilleri och PMU eldledare.

Mosul blev sönderbombat. Grozny-taktik.
Citera
2017-07-28, 15:03
  #150
Medlem
Ormen Långes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adam7
Visa mig bilder på PMU artilleri och PMU eldledare.

Mosul blev sönderbombat. Grozny-taktik.

Dock så ska vi komma ihåg att PMU bidrog minimalt i Mosul utan det var f.f.a. armén och polisförband som återtog staden. De olika miliserna (undantaget Peshmerga) har f.f.a. satts in på stillastående fronter för att frigöra reguljära förband och polisförband, samt självfallet för att begå övergrepp mot sunnitiska civila. PMU är på tok för usla för att användas offensivt, även när de har ett massivt numerärt övertag.
Citera
2017-07-28, 16:32
  #151
Medlem
adam7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ormen Långe
Dock så ska vi komma ihåg att PMU bidrog minimalt i Mosul utan det var f.f.a. armén och polisförband som återtog staden. De olika miliserna (undantaget Peshmerga) har f.f.a. satts in på stillastående fronter för att frigöra reguljära förband och polisförband, samt självfallet för att begå övergrepp mot sunnitiska civila. PMU är på tok för usla för att användas offensivt, även när de har ett massivt numerärt övertag.

Precis.

Jag är dock på riktigt intresserad av att se bilder på PMU som opererar artilleri och agerar eldledare.

Då jag för länge sedan var i reservunderofficerskolan var min kompis i samma skola men på artillerilinjen. För killarna som studerade för eldställning hade deras utbildare lagt en bild från en irakisk artillerieldställning på väggen. Irakierna använde samma sovjetiska pjäser som Finland då. Brevid bilden fanns ett papper med uppgiften: Identifiera 7 fel på bilden
Citera
2018-12-17, 22:57
  #152
Medlem
Den livstidsdömde Wisam Kadhim har nu en konstutställning med IS-kritiska tavlor.
Han hans utställning är på sidan
https://www.konst.se/wisam-kadhim
Där har han ställt ut IS-kritiska tavlor (även mot själva ledaren Abo Bakr Al-Baghdadi).

Just nu säljer han på tradera.se till förmån för musikhjälpen. De har objektsnummer: 332536762, 332537588, 332538060.

Insamlingen för musikhjälpen finns på sidan
https://bossan.musikhjalpen.se/insam...-kumla-anstalt
Citera
2019-04-17, 15:37
  #153
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=GU2avVIHde8



En tänkvärd kommentar:
"Never thought VICE had that big balls to bring this out."
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback