Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-25, 01:16
  #337
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Det har med att Alibaba kan sova på gatan. Det kan inte Svensken.

Det är många svenskar som sover på gatan, hos mamma eller hos kompisar. Tanken är att den låga lönen ska kompletteras med diverse bidrag fram till den dag då välfärdsmodellen kollapsat och man helt enkelt blir hemlös eller tar flera jobb för att täcka upp de ständigt rusande bostadskostnaderna Sverige.
Citera
2017-07-25, 01:23
  #338
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Det är många svenskar som sover på gatan, hos mamma eller hos kompisar. Tanken är att den låga lönen ska kompletteras med diverse bidrag fram till den dag då välfärdsmodellen kollapsat och man helt enkelt blir hemlös eller tar flera jobb för att täcka upp de ständigt rusande bostadskostnaderna Sverige.

Mycket troligt! Sverige är sjukt extremt på arbetsmarknaden.
Citera
2017-07-25, 18:30
  #339
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Jo, det är sant. Fackmedlemmarnas avgifter står för ca 10 % av utbetalningarna. Resten kommer från staten, via skatter. Så har det varit mycket länge, sedan 30-talet tror jag.
Tack för att du bekräftar det vi redan visste och har skrivit i tråden. För att vara mer korrekt så sker finansieringen till största delen via arbetsgivaravgifter och egenavgifter, vilket man på sätt och vis kan betrakta som "skatt".

Jag utgår från att du också delar uppfattningen hos andra i tråden att individen ska betrakta a-kassan främst som ett bidrag och inte en omställningsförsäkring.

Det är bara konstatera att man kan tycka olika, och jag drar mig tillbaka med min egen uppfattning. Vi får hoppas att Sverige klarar av alla lättingar som vill suga på bidragsspenen tills A-kassedagarna börjar ta slut.
Citera
2017-08-24, 16:59
  #340
Medlem
FarbrorBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
För att vara mer korrekt så sker finansieringen till största delen via arbetsgivaravgifter och egenavgifter, vilket man på sätt och vis kan betrakta som "skatt".

Fniss. På sätt och vis kan betraktas som "skatt"? Var finns frivilligheten? Dåre!
Citera
2017-08-24, 18:26
  #341
Medlem
Är det här något nytt? det har väl alltid funnits olika former av anställningar där företag i princip får betalt för att kvalificera folk för ytterligare en a-kasseperiod?
Citera
2017-11-10, 23:48
  #342
Medlem
https://arbetet.se/2017/11/10/jobbfo...nda-for-8-000/ Det kommer ju bli av kan ju undra om Lövfén kommer sänka sin lön han gör ju inget vettigt ändå om dagarna QUOTE=Iton|61187109]Men för vilka slags jobb? Jag misstänker att det handlar om jobb få svenskar jobbar med. Oavsett vilket är jag inte övertygad om att det är rätt väg att gå.[/quote]
Citera
2017-11-10, 23:55
  #343
Medlem
Läste en jobbsök annons från ett företag bara för några veckor sedan där de gärna såg att arbetaren hade med sig någon form av bidrag. Dessa jobbare byts med fördel ut innan bidraget löper ut och anställningen över går till en vanlig tillsvidareanställning efter ett eller tre år så in med nästa bidragsjobbare. Billigt och bra.
Så vilka är det som har bidrag med sig från AF? jo, till stor del NYSVENSKARNA. Halta och lytta svenskar göre sig ej besväret.
Citera
2017-11-11, 00:04
  #344
Medlem
Centauris avatar
Tacka massinvandringen och de som profiterar på den.

Jag förstår inte hur man kan hata den svenska arbetaren så mycket. Ens egna land så mycket.
Citera
2017-11-11, 00:09
  #345
Medlem
jack.danielss avatar
Så då har dom äntligen lyckats ändra grundvalarna som vårt samhälle vilar på, via en grotesk invandring från tredje världen! Snälla, ta mig härifrån!
Citera
2017-11-11, 00:34
  #346
Medlem
kolsyratkaffe123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iton
Men för vilka slags jobb? Jag misstänker att det handlar om jobb få svenskar jobbar med. Oavsett vilket är jag inte övertygad om att det är rätt väg att gå.

Och hur obligatoriskt håller de egentligen jobb delen?......
Eller kan de bara lata sig o skita i att arbeta och fortfarande få betalt för att ingen vågar att dra in pengarna?
Citera
2017-11-11, 05:48
  #347
Medlem
Itons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolsyratkaffe123
Och hur obligatoriskt håller de egentligen jobb delen?......
Eller kan de bara lata sig o skita i att arbeta och fortfarande få betalt för att ingen vågar att dra in pengarna?

Det är jag inte så orolig för att det skabli så, om jag ska vara ärlig. Finns dessutom många ftg där ursprungsbefolkningen inte verkar göra annat än att sitta och vänta på pensionen...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback