Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-11, 11:23
  #1
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Nu är det så att facken öppnar sig för en lön på 8000 kr för invandrare. Lönedumpningen nummer ett. Sedan ska invandrarna få ett skattefinansierad bidrag från staten också som ska öka denna lön.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6733319

Så varför är det inga upplopp? Detta är som en kniv i hjärtat på just Svenska arbetarna. Nu kommer dem aldrig att få chans. Värst av allt är att detta försvaras i "Allas lika värde".
__________________
Senast redigerad av Tom.Of.Finland 2017-07-11 kl. 11:28. Anledning: Ändrade frågan
Citera
2017-07-11, 11:39
  #2
Avstängd
iskorpitx2s avatar
Låglönekalifatet är på god väg att byggas upp. Roliga tider.
Citera
2017-07-11, 11:47
  #3
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iskorpitx2
Låglönekalifatet är på god väg att byggas upp. Roliga tider.

Men jag förstår inte varför inga protesterar? Detta kommer slå hårt emot folk som jobbar.
Anledningen är inte att man vill anställa invandrare, utan man använder invandrare för att sänka lönerna.

Så vi säger att detta med "Enkla jobb" resulterar att invandrare får massa jobb, bara för att dem har en annan hudfärg än vita. Då är det massa Svenskar som står arbetslösa. För att denna Svensk ska få jobbet, måste den jobba till mindre lön.

Helt plötsligt så jobbar vanligt folk till mindre lön.
Citera
2017-07-11, 11:52
  #4
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Arbetarna behöver inte oroa sig eftersom detta inte kommer fungera.

Istället för 100% bidrag så skall nu nyanlända tvingas jobba heltid för ungefär samma ersätting som tidigare.

Motivationen att verkligen göra en arbetsinsats som ens är värd 8000 kr (+ sociala avgifter) finns helt enkelt inte. Att inte få fortsatt inställning blir rena önskedrömmen för de aktuella individerna.

Största effekten kommer väl bli en ökad belastning på vårdcentralerna när en enorm mängd bidragstagare nu behöver sjuktintyg för att slippa gå till jobbet.

Hotet mot "arbetarna" uppstår först när man tar bort alla bidrag och tar bort minimilöner.
Citera
2017-07-11, 12:10
  #5
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Men jag förstår inte varför inga protesterar? Detta kommer slå hårt emot folk som jobbar.
Anledningen är inte att man vill anställa invandrare, utan man använder invandrare för att sänka lönerna.

Så vi säger att detta med "Enkla jobb" resulterar att invandrare får massa jobb, bara för att dem har en annan hudfärg än vita. Då är det massa Svenskar som står arbetslösa. För att denna Svensk ska få jobbet, måste den jobba till mindre lön.

Helt plötsligt så jobbar vanligt folk till mindre lön.
Nja, det slår väl framförallt mot folk som är arbetslösa. Varför anställa Kenneth och betala 22000 plus arbetsgivaravgift när man kan anställa Kamil och betala 8000?
Citera
2017-07-11, 12:11
  #6
Medlem
Därför att få svenska arbetare som röstar S har ryggrad eller hjärna med självbevarelsedrift nog att ifrågasätta detta. Det är klart att arbetsgivare kommer att vilja byta ut svenskar mot invandrare om lönerna blir tillräckligt låga nog. Svenska arbetsgivare och Reinfeldt jublar väl ikapp nu eftersom trycket från insläppet av muslimer börjar gradvis ge effekt. Med hundratusentals arbetslösa och obildade muslimer kommer kravet att ligga på S och LO.
Citera
2017-07-11, 12:13
  #7
Medlem
Hegamons avatar
Lön 8000 kr är det brutto? Hur stort anses det statliga bidraget bli? Lika mycket?

Dvs en lön på runt 16 000 brutto per månad ger ut 13185 kr i Stockholm. Jag anser att den lönen bör dom flesta klara sig på.

Edit: Ja det statliga bidraget är också på 8000 kr enligt det förslag som existerar idag.
__________________
Senast redigerad av Hegamon 2017-07-11 kl. 12:19.
Citera
2017-07-11, 12:14
  #8
Medlem
Clidjurs avatar
Bara ytterligare ett sätt att diskriminera Svenskar, tala om att pissa folk i ansiktet och de tror att det regnar, för att parafrasera Chrustjev.
Citera
2017-07-11, 12:15
  #9
Medlem
Itons avatar
Men för vilka slags jobb? Jag misstänker att det handlar om jobb få svenskar jobbar med. Oavsett vilket är jag inte övertygad om att det är rätt väg att gå.
Citera
2017-07-11, 12:16
  #10
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Lön 8000 kr är det brutto? Hur stort anses det statliga bidraget bli? Lika mycket?

Dvs en lön på runt 16 000 brutto per månad ger ut 13185 kr i Stockholm. Jag anser att den lönen bör dom flesta klara sig på.

Du klarar att sova på gatan också. Klart 8000 kr är brutto. Problemet är att Socialdemokraterna bygger upp en modell som gör så att lågavlönade är beroende av staten.

Tänk 40% som är lågavlönade och får sin lön av staten. Då kommer dem alltid att rösta S. Hemska helvete som väntar!
Citera
2017-07-11, 12:17
  #11
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iton
Men för vilka slags jobb? Jag misstänker att det handlar om jobb få svenskar jobbar med. Oavsett vilket är jag inte övertygad om att det är rätt väg att gå.

Det handlar om vanliga jobb som inte kräver någon kunskap. Städa, köra sopor, taxi osv.
Citera
2017-07-11, 12:19
  #12
Medlem
Herregud, Sverige as we now it är förlorad. Dags att packa väskan och get the fuck out of here.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback