Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-11, 11:16
  #1
Medlem
Hej !

Jag är på jakt efter bra videoglasögon, och har hittat något i en annons på internet:

CV505 3D Videoglasögon

Kostar 3 490 kr

http://www.data-butiken.com/cv505-3d...lasogon/2948-0

Jag undrar bara om det är någon som känner till dessa och kan avgöra om de är något att ha för ordinära videofilmer typ MP4 och liknande, eller pm de är bara ännu ett exempel på dyrt skräp !

Verkar vara bra upplösningsfaktor !

Hälsningar


/Kalle
Citera
2017-07-11, 21:01
  #2
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> TV-, bild- och mediautrustning
/Moderator
Citera
2021-04-29, 14:32
  #3
Medlem
Hej !

Om man vill använda 'videoglasögon' för att titta på videofilmer inspelade med vanliga MP4-filer, vad finns det då att välja på idag för att få bästa möjliga filmupplevelse ?

Gärna och helst något som man t ex kan ansluta till sin dator, alternativt ladda upp till enheten från sin dator...

Jag tittar mycket på storslagna naturfilmer på TV, typ från norska fjordar och fjäll, samt gör virtuella resor via de mängder av tågresor med Youtube som finns filmade från förarhytten.

Skulle gärna vilja uppleva allt detta som om jag var mera där på plats. Alltså på ett mer levande sätt, så att man kommer från TV-rutan och rummet omkring sig och liksom nära nog i stället har filmupplevelsen omkring sig...

Ska naturligtvis även kunna användas även för VR någon gång, men i nuläget mest intressant för vanliga videofilmer !

Tidigare fanns ju något som då omtalades som revolutionerande, nämligen Oculus-Go, men som visst helt försvann...

Vad finns det idag som är bäst i tittvänlighet, i upplösning och mest värt pengarna ?

/Kalle
Citera
2021-04-30, 13:30
  #4
Medlem
Såg något om "Oculus quest 2", tämligen nya på marknaden, vad jag kan förstå. Är det någon här på FlashBack som har uppgifter om denna ?

Mitt grundläggande intresse ligger i att kunna se videofilmer, egna inspelningar i naturmiljö och upptagningar i YouTube av storslagna vyer, flygningar, tågresor filmade från förarhytten m m...

Är det för dyrt att kosta på kring 4 000 kronor för detta ändamål ?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback