Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-11, 01:55
  #1
Avstängd
Någon som vet vilket bolag erbjuder billigast kryssning till Riga? Tänkte stanna där i 2-3 dagar. Tänkte åka nästa vecka. Vi är 2 som åker. Vad kommer det att kosta för oss? Vi kommer att åka från Sthlm.

(Det är första gången jag åker på en kryssning)
Citera
2017-07-11, 03:25
  #2
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rlioar
Någon som vet vilket bolag erbjuder billigast kryssning till Riga? Tänkte stanna där i 2-3 dagar. Tänkte åka nästa vecka. Vi är 2 som åker. Vad kommer det att kosta för oss? Vi kommer att åka från Sthlm.

(Det är första gången jag åker på en kryssning)

Observera att en "kryssning" innebär att man åker färjan fram och tillbaka, och bor/sover i hytt på färjan.
Billigaste kryssningen är på 270:- från Stockholm.
https://www.tallinksilja.se/rigakryssning

Jag tror du söker båtbiljetter och vill bo på hotell i Riga. Tallink har prisvärda paket för detta. Kolla mer på deras hemsida.
Citera
2017-07-11, 06:58
  #3
Avstängd
fartinyourfaces avatar
Det finns någon mecenat rabbat om ni googlar lite, vet ej om dom kollar upp det eller ej dock
Citera
2017-07-11, 08:23
  #4
Medlem
BernardLoutres avatar
Ett billigt sätt är att köpa en kryssning för att åka dit, slänga returbiljetten och efter några dagar flyga hem med t ex Ryanair.
Citera
2017-07-11, 12:17
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Observera att en "kryssning" innebär att man åker färjan fram och tillbaka, och bor/sover i hytt på färjan.
Billigaste kryssningen är på 270:- från Stockholm.
https://www.tallinksilja.se/rigakryssning

Jag tror du söker båtbiljetter och vill bo på hotell i Riga. Tallink har prisvärda paket för detta. Kolla mer på deras hemsida.

Det står att kryssningen kostar 270 kr sedan när man klickar på `` Boka kryssning till Riga``,så står det att man måste boka en hytt,och de kostar minst 1180 kr?
Citera
2017-07-11, 12:31
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BernardLoutre
Ett billigt sätt är att köpa en kryssning för att åka dit, slänga returbiljetten och efter några dagar flyga hem med t ex Ryanair.

Ryanair flyger inte till Stockholm längre.
Citera
2017-07-11, 13:48
  #7
Medlem
När dom skriver 270kr så är priset delat på 4 dvs fyra delar hytt
Citera
2017-07-11, 15:18
  #8
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rlioar
Det står att kryssningen kostar 270 kr sedan när man klickar på `` Boka kryssning till Riga``,så står det att man måste boka en hytt,och de kostar minst 1180 kr?

Ja, hytt tillkommer. Är något osäker, men det verkar vara ett pris för hytten även om man är flera så att säga. Så är man två så blir kostnaden hälften per person. Alltså så blir billigaste kryssningspriset strax under 900:- per person om man är två. Observera att man bara är sex timmar i Riga innan båten vänder igen. Är vistelsen i Rika viktigare än båtresan, hade jag övervägt flyg.
Citera
2017-07-11, 15:21
  #9
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triglycerider
När dom skriver 270kr så är priset delat på 4 dvs fyra delar hytt

Är du säker på det? -Så var det inte när jag reste, men detta var iofs. ganska många år sedan.
Citera
2017-07-11, 17:02
  #10
Medlem
Var i riga juni 940 kr 1-4 personer
Citera
2017-07-11, 18:30
  #11
Medlem
Ondquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rlioar
Någon som vet vilket bolag erbjuder billigast kryssning till Riga? Tänkte stanna där i 2-3 dagar.
Då är det, som redan påpekats i tråden, ingen kryssning.

Subventionerade hotellpaket (=man betalar inte fullt pris för enkelresa i varje riktning) hittar du här. Behöver inte alls bli dyrt.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2854774

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback