Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-10, 13:27
  #1
Medlem
Tjo!
Jag klär mig ganska stilrent, jeans, tisha, med en tunn huvtröja eller tröja innanför gärna en tunn jacka.
Inga logos, inga märken vill ja skall synas på kläderna.. har svårt att hitta kläder så jag använder samma kläder vääldigt länge så det blir lite diskret nötta också.

Nu letar jag en blazer, tänker en gråaktig i lite tjockare ull. En vardaglig man kan ha på sig när som helst.. får gärna vara lite 'street look' om ni förstår.

Har letat runt en hel del online, men svårt att hitta. Några tips ? och jo jag funderar på göra en skräddarsydd eftersom jag gillar slim-fit modellen.


tack på förhand
Citera
2017-07-10, 14:57
  #2
Medlem
Låter som du skall gå till MQ och köpa en kavaj/blazer (begreppen är luddiga runt den prislappen). En riktig Blazer som skall fungera som en lättare jacka kostar normalt runt 5k.

Däremot funkar det utmärkt om du köper en billig på MQ, ser till att den sitter som gjuten runt dina axlar. Sen går till en skräddare och får den insydd i figuren för 300-400kr (Stockholm priser för det).

Detta är i princip vad alla ynglingar i Stockholm gör som inte har råd att få den insydd direkt. Resultatet är dock väldigt bra då passformen är det som skriker stil och klass först. Tyger är sekundärt efter det.
Citera
2017-07-10, 16:49
  #3
Medlem
Tror jag drar gränsen för 3000-3500 för en skräddarsydd men tackar för tipset, skall jag absolut kolla upp!

Citat:
Ursprungligen postat av lespaul80
Låter som du skall gå till MQ och köpa en kavaj/blazer (begreppen är luddiga runt den prislappen). En riktig Blazer som skall fungera som en lättare jacka kostar normalt runt 5k.

Däremot funkar det utmärkt om du köper en billig på MQ, ser till att den sitter som gjuten runt dina axlar. Sen går till en skräddare och får den insydd i figuren för 300-400kr (Stockholm priser för det).

Detta är i princip vad alla ynglingar i Stockholm gör som inte har råd att få den insydd direkt. Resultatet är dock väldigt bra då passformen är det som skriker stil och klass först. Tyger är sekundärt efter det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback