Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-07-10, 19:14
  #13
Medlem
SnobbenLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Låter inte helt bekant, men några rätt fick du in! Kolla nedan...

https://sv.wikipedia.org/wiki/Magsaft

Wikipedia har formulerat sig felaktigt dock. Det är förvisso sant att magsaft innehåller eller rättare sagt blandas ihop med pepsin enzym som jag sa innan eftersom pepsin och magsyran båda utsöndras i magsäcken. Men det är när du äter protein som kroppen via bukspottkörteln utsöndrar pepsin, amylas har man i salivet så spjälkningen av kolhydrater börjar redan när du tuggar din mat. Magsaft är kanske en alldaglig benämning för alla enzymer plus magsyra som du normalt sett har i din magsäck sålänge du regelbundet fyller på med mat. Dricker du endast vatten så har du betydligt mindre magsyra och inga enzymer i magsäcken.

Sen ska jag inte svära på att det nödvändigtvis är bra mot magkatarr. Det är bara min magkänsla 😉
Citera
2017-07-10, 19:22
  #14
Medlem
SnobbenLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Vattenfastan är nog bra, låter systemet vila o återhämta sig...

Dom fördelarna som fått mig att vattenfasta är dock lite andra skäl. Bland annat så finns forskning som påstår att det stimulerar neurogenisis (nytillverkning av hjärnceller) och efter 2-3 dagar av vattenfasta går kroppen in i ketosis som betyder att kroppen inte har några glycogenreserver kvar i levern och börjar använda fett som bränsle men inte bara det, även trasiga celler, cystor, även tumörer osv. Kroppen rensar sig själv från skit.

Detta händer inte när man kör mastercleanse för det man dricker då innehåller lönnsirap då det är mer ett sett att rensa tarmarna. Rätt många säger att det är woo-woo och jag tror på det. Enligt vissa teorier så kan man ha flera kilo tarmplack på insidan av tjocktarmen som man skiter ut. Det är dock inte bevisat och många forskare kallar det trams. Men jag tror på det. Kom ut en hel del när jag körde mastercleanse i 8 dagar och svepte en liter ljummet saltvatten varje morgon 😉
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback