Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-09, 22:17
  #1
Medlem
Vilket flygbolag har bäst premium ekonomi samt business-klass på följande rutter? Stolen är det viktigaste för mig då jag är 195 cm lång, 107 kg tung och är lika bred över axlarna som en Amerikansk fotbollspelare i full utrustning.

Sverige > Los Angeles
Sverige > San Francisco
Sverige > New York
Sverige > Miami
Sverige > Hong Kong
Sverige > Tokyo
Sverige > Sydney
Sverige > Bangkok
__________________
Senast redigerad av iloveasiangirls 2017-07-09 kl. 23:10.
Citera
2017-07-09, 22:58
  #2
Medlem
Vad är viktigast? Mat eller skön stol?

De bästa av de jag provat i business är:
1. Qatar
2. SAS (!)
Bäst stolar på båda, mat och sånt helt OK på SAS men bättre på Qatar. Man slipper ha sätesgranne om man sitter vid fönster.

Andra jag provat som alla haft sämre stolar:
Lufthansa
British Airways. 2-4-2 stolar i bredd. Ett skämt. SAS och Qatar har 1-2-1.
KLM
Swiss
LOT
Emirates
Singapore Airlines, riktigt konstig och rätt obekväm bred stol.
Finnair
Citera
2017-07-09, 23:08
  #3
Medlem
Redigerat första inlägget med adekvat information.
Citera
2017-07-09, 23:50
  #4
Medlem
SAS businessclass gillar jag mellan ARN-LAX för reser man i deras A330-300 så kör man med 1-2-1 säten vilket gör att man sitter själv om man bokar vid fönstren. Jag bokar alltid 8A, 8H, 6A, 6H, 4A, 4H, 2A eller 2H. Då får man bordet ut mot gången vilket gör att man sitter vid fönstret och har lång till grannen i mitten.

Se bilder.
Citera
2017-07-11, 09:13
  #5
Medlem
studioxswes avatar
Helt omöjligt att svara på, dels vill du resa runt hela världen vilket inte är möjligt med ett och samma flygbolag och dels beror din komfort på vilket flygplan du åker med.

Dessutom är det VÄLDIGT stor skillnad på business och olika "plus" klasser.

Är du så stor som du säger så borde du åka business, då har du alltid en egen stol och behöver inte vara orolig för att någon granne blir arg.

SAS har helt ok business och flyger till de flesta destinationer du skriver.
Qatar Airways flyger nog till alla destinationer, dock inte direkt, oftast med Dreamliner och A380.

Om det blir mellanlandning i USA är det bra att flyga med SAS som är medlemmar av Star Alliance, då brukar det lösa sig med bagage etc. i USA lätt.
Citera
2017-07-11, 09:52
  #6
Medlem
Pershagen76s avatar
De enda business class jag åkt med är Emirates och Air France, jag har åkt med dem flera gånger och tyckte att det var väldigt bekvämt och bra med plats.
Citera
2017-07-11, 10:26
  #7
Medlem
FarangDingDongs avatar
Jag rekommenderar BAs first klass. Då slipper du beblanda dig med stressade executives med sekreterare i släptåg som fumlar med laptopen och tar diktamen.
Citera
2017-07-14, 16:24
  #8
Medlem
studioxswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarangDingDong
Jag rekommenderar BAs first klass. Då slipper du beblanda dig med stressade executives med sekreterare i släptåg som fumlar med laptopen och tar diktamen.

BA är rätt sköna, man gör en helt värdelös Business och skapar en first class med ett par stolar och tar bra betalt. Vill man resa lika fint i Business som hos BA's First Class finns det många bolag att välja mellan.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2854452

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback