Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-09, 21:39
  #1
Medlem
Hej,

Funkade bra att surfa i Tyskland. Nu i Kroatien har jag inte fått internet att fungera på mobilen, har både data-roaming och mobildata igång.

Har även stängt av telefonen och "dödat" den men funkar ändå inte. Gäller två olika Iphonetelefoner med abonnemang.

Har jag missat något bland inställningarna?
Kan det bero på nya "fri surf inom EU" som gör att vissa länder stryper möjligheten att surfa?
Några generella tips vad vi kan testa?

Ska vara ute och resa i Europa ytterligare fyra veckor och är rätt drygt att ha nästintill obefintligt surfande under den tiden.

Stort tack på förhand.

Mvh
Citera
2017-07-09, 22:00
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurjon
Hej,

Funkade bra att surfa i Tyskland. Nu i Kroatien har jag inte fått internet att fungera på mobilen, har både data-roaming och mobildata igång.

Har även stängt av telefonen och "dödat" den men funkar ändå inte. Gäller två olika Iphonetelefoner med abonnemang.

Har jag missat något bland inställningarna?
Kan det bero på nya "fri surf inom EU" som gör att vissa länder stryper möjligheten att surfa?
Några generella tips vad vi kan testa?

Ska vara ute och resa i Europa ytterligare fyra veckor och är rätt drygt att ha nästintill obefintligt surfande under den tiden.

Stort tack på förhand.

Mvh

Min Comviq-mobil funkade inte heller i Ungern trots info om gratis roaming. Telnätkontakt fanns men nada internet. Har mellan-abonnemanget så det ska funka enligt Comviqs hemsida i alla fall. Så är också nyfiken.
Citera
2017-07-23, 18:30
  #3
Medlem
supermassives avatar
Kan vara en spärr som ligger i operatörens system som du ej kan se själv via luren.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback