Citat:
Ursprungligen postat av
JamalKamal
Knappast!
De lever ett liv i sus och dus. De äter ute tre-fyra gånger per vecka, reser jorden runt, investerar stora belopp i deras olika fastigheter, dyra presenter till hennes dotter och andra, kör en dyr bil.
En av vår fars huvudanledningar att göra oss arvlösa är att hon inte kommer ha råd att köpa en "fin" lägenhet om hon inte ärver allt.
Att hon sitter och köper aktier m.m. är inte orsaken till deras kapital utan det kommer från vår pappas företag.
Hennes lön täcker inte en bråkdel av deras konsumtion.
Välkommen till verkligheten som den kan se ut! Det är inget ovanligt heller kan jag lova dig. Mitt råd är att du säger till honom att du vill ha ärva såsom det är brukligt i normala familjerelationer med
psykiskt friska människor emellan.
Det finns liksom en mänsklig normalitet hur sånt går till på ett friskt sätt.
Går han inte med på det så tycker jag du skall bryta kontakten med honom och säg till honom att du gör det för att du inte mår bra av att se honom. Glöm sen din farsa och hans stålar och bara skit i alltihop eftersom han tycks få dig att må dåligt.
Pengar kan skapa ett helvete! Vet kompisens farsa som gick bort och bara hade en hundralapp kvar i plånboken, han var alltid fattig, där blev det inga bråk mellan syskonen....
(Vet själv en kille som inte ens gick på sin egna morsas begravning pga liknande)
Lycka till.