Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-08-10, 18:35
  #37
Avstängd
Pastelbögar som vill passa in i gruppen skulle jag tro.
Citera
2018-08-11, 19:21
  #38
Medlem
mona.sardins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RZLA
Lite så är det väl.

Nja, denna trend är ju inte begränsad till högstadiet eller ungdomar. Har sett allt från barn i 6 års åldern till medelålders hipsters med dessa tröjor.

Såg ett 20- tal personer på ca. 15 minuter i centrala Stockholm med sån vit Levi's tröja.

Vid ett annat tillfälle såg jag en hel negerfamilj med tre barn och pappan som alla hade sån tröja, bakom dem gick en svensk fjortistjej även hon iförd likadan tröja..
Citera
2018-08-11, 19:29
  #39
Medlem
Oavsett tröja, så är det patetiskt när märket ska synas bara för märkets skull.
Speciellt herrar i det övre ålderssegmentet som bär slimmat oavsett kroppsform, samt märket täcker hela plagget.
Citera
2018-08-11, 19:40
  #40
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mona.sardin
Nja, denna trend är ju inte begränsad till högstadiet eller ungdomar. Har sett allt från barn i 6 års åldern till medelålders hipsters med dessa tröjor.

Såg ett 20- tal personer på ca. 15 minuter i centrala Stockholm med sån vit Levi's tröja.

Vid ett annat tillfälle såg jag en hel negerfamilj med tre barn och pappan som alla hade sån tröja, bakom dem gick en svensk fjortistjej även hon iförd likadan tröja..
Vad jag menade med "påminner om högstadiet" är inte att det är en högstadiegrej utan att det är personer som inte har råd med ett par.. säg 527, för det är "min" Levi'smodell, men som ändå väldigt gärna vill ha något från Levi's som köper en tisha. På samma sätt som man gjorde i högstadiet eftersom man inte hade råd på samma sätt som när man är vuxen.

Lite som människor som gärna vill vara Apple-människor men har inte råd att köpa en Macbook så dom tar en iPhone med abonnemang istället.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback