Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-09, 20:07
  #13
Medlem
Avhuggethuvuds avatar
Det är samma som Conversen som kom tillbaka där vid 2007, typ. Då gick alla runt med Converse på fötterna.
Citera
2017-07-09, 20:12
  #14
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maida
Känner man nån slags gemenskap om man bär en sån tröja? Nickar man och ler när man möter varandra? Eller blir man irriterad på att man inte är ensam om tröjan?
Ja, patetisk nog så betalar man alltså dyra pengar för att förvandlas till en levande reklampelare.

Samtidigt så får man ju en viss "vi-känsla" på köpet. Inte så att man nickar och ler, bara så att man fylls av en känsla av gemenskap. Trygghet kanske. Vi människor är ju flockdjur.

Snacka om lyckad marknadsföring.
Citera
2017-07-09, 20:21
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 990099
Kan "Alla" som du refererar till möjligen vara Blattar? på 90 talet så hade vi den officiella blatte uniformen Levis 501 vindjackorna som våra MENA bar stolt på gator och torg, MENA klär sig gärna i samma plagg som resten utav Bryschorna när man skall ut på stan och göra kaos

Nej, det var inget som jag tänkte på. Det var både tjejer och killar och jag tyckte att de flesta såg ganska "svenska" ut.
(Hoppas att jag inte uttryckte mig dåligt nu)
Citera
2017-07-09, 22:06
  #16
Medlem
990099s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maida
Nej, det var inget som jag tänkte på. Det var både tjejer och killar och jag tyckte att de flesta såg ganska "svenska" ut.
(Hoppas att jag inte uttryckte mig dåligt nu)


Ja där ser man det kan ju vara så att Ullared har fått in ett par pall med dessa T-shirts vem vet..
Citera
2017-07-10, 05:52
  #17
Medlem
cirkusregeringuss avatar
Det är modé bland de små konformisttjejerna i Stockholm också; har sett tröjorna överallt. Mönstret verkar vara att de är prepubertala tjejer som ofta ser ganska anspråkslösa ut som bär dem.
Citera
2017-07-10, 08:56
  #18
Medlem
Alltid fräscht med en vit t-shirt. Jämfört med många andra märken så är inte Levi's extremt dyra.
Citera
2017-07-10, 09:19
  #19
Medlem
johanjosefssons avatar
För att unga dumma osäkra fjortistjejer är fullständigt livrädda för att sticka ut, därför följer de mode och därför klär de sig som alla andra, även fast det innebär att se helt grotesk ut.

Hur ofta ser du gubbar på stan iklädd Levis-tröjor, alldeles för korta strumpor och skrikiga fula löparskor?
Citera
2017-07-10, 15:35
  #20
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cirkusregeringus
Det är modé bland de små konformisttjejerna i Stockholm också; har sett tröjorna överallt. Mönstret verkar vara att de är prepubertala tjejer som ofta ser ganska anspråkslösa ut som bär dem.
Det har som sagt varit på modet så länge jag kan minnas. På västfronten intet nytt.
Citera
2017-07-10, 16:06
  #21
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarangDingDong
Jepp. Vi var fett stolta på den tiden då vi körde feta uppvik på stuprören och camelpacket inlindat i T-shirt ärmen. Gissa om vi blev besvikna då våra päron visade 20 år gamla bilder då de hade exakt samma uppvik och sätt att frakta ciggen...
Haha! Eller hur? "Jag som var så unik!! "

Citat:
Ursprungligen postat av Avhuggethuvud
Det är samma som Conversen som kom tillbaka där vid 2007, typ. Då gick alla runt med Converse på fötterna.
Converse har alltid haft en marknad. Däremot så blev dom mode bland vanligt folk runt 2005 eller så. Från att ha kostat 399 som mest så kostade dom helt plötsligt 799.
Citera
2017-07-19, 05:08
  #22
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maida
Jag var på liseberg, och där såg jag ca 80 personer som bar vita Levi's tröjor med rött tryck, och sen några andra som hade grå tröjor med Levistryck.

Vita varianten:
https://m.zalando.se/levi-s-the-perf...1d022-a12.html

Först trodde jag att det var vinster från vinst varje gång eller nåt på liseberg.

Men nu var jag ute en sväng och såg ytterligare 5 personer i såna tröjor på 40 min.

Hur kan så många ha just såna tröjor?
Har de fått dom gratis? Eller är det helt enkelt det senaste modet?
Har reflekterat över precis samma sak och undrat vad som står på, precis som du. Såg dock inte denna tråden först utan skrev i den stora Levi´s-tråden. Helt plötsligt, bara dom sista veckorna, har jag också lagt märke till att mängder med ungdomar bär likadana vita t-shirtar med röd Levi´s-logga. Det har ploppat upp bara så där och för någon månad sedan såg man inte alls alla dessa ungdomar med dom här t-shirtarna.

Fick tankar om att det kunde vara nåt jippo av något slag. Typ att dessa t-shirtar delats ut gratis och om man bär dom så kan man bli utvald av någon Levi´s-representant på stan och vinna fina priser. Tänkte inte tanken att det kunde vara så otroligt många som helt frivilligt väljer precis samma klädesplagg men det verkar som att det är precis det dom gör.
Citera
2017-07-26, 17:57
  #23
Medlem
Durochmolls avatar
Tack för att du skapat en tråd om det här. Jag trodde själv att jag höll på att bli galen igår på Liseberg. Jag har dåligt ansiktsminne, men tycker ändå att det kändes som om "den 13 åriga tjejen" som jag såg överallt verkade lite konstig, tills jag lyckades se ett mindre kompisgäng med samma sorts tröjor. Jag tänkte precis som dig att tröjorna måste säljas inne på området, men sen började jag se att tröjorna skiljde sig lite från varandra, en var t.ex helt söndertvättad, så då tänkte jag att det måste vara H&M som säljer tröjorna.

Sen kom jag hem och sökte på det, och då dök det ju upp massor med sidor som sålde såna tröjor. Sen idag såg jag en arbetskompis som är född på 80-talet som hade lagt upp en bild då båda hon och hennes pojkvän hade såna tröjor. Skum trend. Visst jag föll själv för converse-trenden i högstadiet, MEN att träffa på 10 andra i exakt likadan tröja skulle kännas hemskt.
Citera
2017-07-26, 18:22
  #24
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Tack för att du skapat en tråd om det här. Jag trodde själv att jag höll på att bli galen igår på Liseberg. Jag har dåligt ansiktsminne, men tycker ändå att det kändes som om "den 13 åriga tjejen" som jag såg överallt verkade lite konstig, tills jag lyckades se ett mindre kompisgäng med samma sorts tröjor. Jag tänkte precis som dig att tröjorna måste säljas inne på området, men sen började jag se att tröjorna skiljde sig lite från varandra, en var t.ex helt söndertvättad, så då tänkte jag att det måste vara H&M som säljer tröjorna.

Sen kom jag hem och sökte på det, och då dök det ju upp massor med sidor som sålde såna tröjor. Sen idag såg jag en arbetskompis som är född på 80-talet som hade lagt upp en bild då båda hon och hennes pojkvän hade såna tröjor. Skum trend. Visst jag föll själv för converse-trenden i högstadiet, MEN att träffa på 10 andra i exakt likadan tröja skulle kännas hemskt.
Värre än att träffa andra med precis likadana skor bortsett från färgen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback