Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2017-07-10, 03:47
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Du blir väldigt upprörd när man kallar dig lögnare. Varför det? Du har ju inget emot att hitta på vad som helst om andra människor så det är ju precis vad du är: En lögnare och dessutom en liten fegis som inte har den minsta lilla aning om vad en riktig man är för något och inte klarar av att bli emotsagd.

Du fick smaka din egen medicin och det smakade inte gott. Du har ingen rätt att bete dig som ett as för att du har blivit mobbad och har en hörselskada, det gör att det är synd om dig i vissa situationer men inte här och nu, så kom inte dragande med martyrkortet till mig för det går jag inte på.

Jag gjorde som du gjorde mot mig, låtsades att jag visste saker om dig som jag inte har en aning om. Gillar du inte det, sluta att göra så själv. Det är ett jävla äckelbeteende, som du märkte.
Fast det är ju 95% sannolikhet att du har örfilat en man med tanke på att vi redan i barndomen matas i barnprogram hur häftigt det är när kvinnor brukar våld mot män, det blir ju extra stor sannolikhet när du själv är feminist och tycker våld mot män utfört av kvinnor är häftigt och mycket riktigt tyckte du min hörselskada var häftig, alltså så är inte mitt påstående att du har örfilat minst en man oprovocerat särskilt långsökt.

Citat:
En lögnare och dessutom en liten fegis som inte har den minsta lilla aning om vad en riktig man är för något och inte klarar av att bli emotsagd.
Fast ingen kan ju vara en riktig man för dig, för blir mannen utsatt för våld av en kvinna utan att slå tillbaka så skrattar du över att han inte är en riktig man, om en man däremot slår tillbaka så är han feg och inte heller en riktig man.
En riktig man existerar inte i din värld då alla alternativen är dåliga män.

Citat:
Du har ingen rätt att bete dig som ett as för att du har blivit mobbad och har en hörselskada, det gör att det är synd om dig i vissa situationer men inte här och nu, så kom inte dragande med martyrkortet till mig för det går jag inte på.
Fast det är ju just min hörselskada som gör att jag inte tar er feminister på allvar när ni hävdar att flickor och kvinnor är oskyldiga små änglar, därför martyrkortet ej fungerar på mig, du drog martyrkortet före mig och har gjort det hundratals gånger. Att någon har kallat dig för hora är ingenting emot mina permanenta skador och eftersom du skrattar åt det kan jag bara hoppas på fler hora emot dig samt en våldtäkt eller åtminstone våld som lämnar samma permanenta skador på dig som jag har.
Det är egentligen irrelevant om du tycker synd om mig personligen eller inte, du är fortfarande en hycklande hora för det som inte tycker synd om någon man alls som blivit utsatt för våld av kvinnor som lämnar permanenta skador, det är liksom en undanflykt att du säger att just jag förtjänar det då det är irrelevant vad jag har gjort eller inte gjort, du bryr dig lika lite av den typen av skador oavsett vilken man som utsätts.
Till skillnad från dig önskar jag bara våld emot mina fiender, som t ex dig eller den som gav mig skadan, jag kanske hoppas att du tappas på blod levande, jag önskar dock inte hela kvinnliga släktet detta, det är specifikt dig jag vill se dö långsamt och smärtfullt just nu.
Citera
2017-07-10, 04:22
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rikard838
Fast det är ju 95% sannolikhet att du har örfilat en man med tanke på att vi redan i barndomen matas i barnprogram hur häftigt det är när kvinnor brukar våld mot män, det blir ju extra stor sannolikhet när du själv är feminist och tycker våld mot män utfört av kvinnor är häftigt och mycket riktigt tyckte du min hörselskada var häftig, alltså så är inte mitt påstående att du har örfilat minst en man oprovocerat särskilt långsökt.


Fast ingen kan ju vara en riktig man för dig, för blir mannen utsatt för våld av en kvinna utan att slå tillbaka så skrattar du över att han inte är en riktig man, om en man däremot slår tillbaka så är han feg och inte heller en riktig man.
En riktig man existerar inte i din värld då alla alternativen är dåliga män.


Fast det är ju just min hörselskada som gör att jag inte tar er feminister på allvar när ni hävdar att flickor och kvinnor är oskyldiga små änglar, därför martyrkortet ej fungerar på mig, du drog martyrkortet före mig och har gjort det hundratals gånger. Att någon har kallat dig för hora är ingenting emot mina permanenta skador och eftersom du skrattar åt det kan jag bara hoppas på fler hora emot dig samt en våldtäkt eller åtminstone våld som lämnar samma permanenta skador på dig som jag har.
Det är egentligen irrelevant om du tycker synd om mig personligen eller inte, du är fortfarande en hycklande hora för det som inte tycker synd om någon man alls som blivit utsatt för våld av kvinnor som lämnar permanenta skador, det är liksom en undanflykt att du säger att just jag förtjänar det då det är irrelevant vad jag har gjort eller inte gjort, du bryr dig lika lite av den typen av skador oavsett vilken man som utsätts.
Till skillnad från dig önskar jag bara våld emot mina fiender, som t ex dig eller den som gav mig skadan, jag kanske hoppas att du tappas på blod levande, jag önskar dock inte hela kvinnliga släktet detta, det är specifikt dig jag vill se dö långsamt och smärtfullt just nu.

Nu hittar du på saker om mig igen, idiot. Det går tydligen inte att lära dig ens de mest elementära saker, du är bara för dum i huvudet. Du förtjänar att vara ensam i resten av livet, vem fan vill vara med en så vidrig lögnare som du som dessutom inte ens har normal hörsel?

Ser du, jag kan också vara elak. Det är det lättaste i världen, vilken idiot som helst klarar det vilket man ser i detta forum dag ut och dag in ifrån alla småpåvar som likt dig tror att de är något bara för att de kan kläcka ur sig elakheter. Att vara en vanlig, hygglig människa som respekterar vad andra säger, det är däremot betydligt svårare och det visar du direkt att du inte klarar av när du påstår att jag har örfilat en man trots att jag aldrig någonsin har gjort det, och sen vägrar tro på mig när jag är hygglig nog att svara dig ändå. Därför lät jag dig smaka din egen medicin vilket fick dig att nästan gå upp i atomer, och då har jag ändå inte ens önskat dig en plågsam och utdragen död som du gör mot mig, ditt lilla as.

Du njuter av att tänka dig mig utsatt för allt möjligt våld även om vi båda två vet att du inte skulle våga säga flaska om du mötte mig i verkligheten för du skulle bli alldeles skakis av att få träffa en tjej som mig, och det projicerar du på mig genom att påstå att jag skrattar åt våld - nej du. Det är jag i den här tråden som absolut och otvetydigt fördömer allt sådant mellan människor vare sig de är män eller kvinnor medan du är den som propagerar för att det är jättebra och önskar andra ont.

Det går inte att tillämpa statistik på de verkliga människor man möter. Det måste du fatta. När du gör det så blir det fel med nästan 100% garanti, fråga vem som helst om du inte tror mig. Du har ingen som helst aning om hur just jag eller någon annan tänker, det är en omöjlighet. Du har ingen aning om vad just jag tycker om män bara för att du har läst om feminister som hatar män. Du har ingen aning om ifall jag ser alla kvinnor som oskyldiga änglar eller inte. Du har helt enkelt inte en aning om någonting egentligen, du bara gapar hysteriskt och tror att du känner mig eftersom du har läst en massa skit och inbillar dig att du kan pressa in en mjukt formad människa som mig i ditt fyrkantiga, statistiska tankehål.

Skärp dig, för i helvete! Du har fel och jag har rätt, acceptera det och var jävligt glad att du slipper be mig om ursäkt på dina bara knän. Kom ut i verkligheten, sluta tycka så förbannat synd om dig själv och läs vad jag har skrivit så har du möjlighet att lära dig något vettigt för en gångs skull!
Citera
2017-07-10, 05:01
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Nu hittar du på saker om mig igen, idiot. Det går tydligen inte att lära dig ens de mest elementära saker, du är bara för dum i huvudet. Du förtjänar att vara ensam i resten av livet, vem fan vill vara med en så vidrig lögnare som du som dessutom inte ens har normal hörsel?

Ser du, jag kan också vara elak. Det är det lättaste i världen, vilken idiot som helst klarar det vilket man ser i detta forum dag ut och dag in ifrån alla småpåvar som likt dig tror att de är något bara för att de kan kläcka ur sig elakheter. Att vara en vanlig, hygglig människa som respekterar vad andra säger, det är däremot betydligt svårare och det visar du direkt att du inte klarar av när du påstår att jag har örfilat en man trots att jag aldrig någonsin har gjort det, och sen vägrar tro på mig när jag är hygglig nog att svara dig ändå. Därför lät jag dig smaka din egen medicin vilket fick dig att nästan gå upp i atomer, och då har jag ändå inte ens önskat dig en plågsam och utdragen död som du gör mot mig, ditt lilla as.



Det går inte att tillämpa statistik på de verkliga människor man möter. Det måste du fatta. När du gör det så blir det fel med nästan 100% garanti, fråga vem som helst om du inte tror mig. Du har ingen som helst aning om hur just jag eller någon annan tänker, det är en omöjlighet. Du har ingen aning om vad just jag tycker om män bara för att du har läst om feminister som hatar män. Du har ingen aning om ifall jag ser alla kvinnor som oskyldiga änglar eller inte. Du har helt enkelt inte en aning om någonting egentligen, du bara gapar hysteriskt och tror att du känner mig eftersom du har läst en massa skit och inbillar dig att du kan pressa in en mjukt formad människa som mig i ditt fyrkantiga, statistiska tankehål.

Du tycks inte riktigt ha fattat:
Ni feminister vill att vi män ska ta kollektivt ansvar och skämmas för vad andra män har gjort, fattar du då inte hur illa det låter när jag själv har blivit utsatt för våld av en kvinna som lämnat permanenta skador? Fattar du inte frustrationen och den otroliga lusten att mörda er feminister det genererar, ni anklagar alltså mig för saker jag aldrig har gjort medans ni med er egna logik har gjort detta mot mig, för det är ju ni feminister jag ger samma mynt tillbaka, inte kvinnor överlag.
Det är skitsnack att ni inte generaliserar, det är först när sådana som mig kommer med bevis att kvinnor inte heller är små oskyldiga änglar ni växlar till att gå in på individnivå.
Du hatar män överlag, jag hatar specifikt feminister just för att jag har tillräkliga med erfarenheter att ha insett att det ni säger om så väl kvinnor som män inte stämmer.
Bland annat har ni ju fel angående örfilandet tråden handlar om, som jag sa innan så är det oftare att kvinnor örfilar, du tog inte ett skit hänsyn till att jag erkände att mäns våld är brutalare då du bara vill höra goda generaliseringar om kvinnor. När har du någonsin erkänt något negativt bland kvinnor som är mycket vanligt?


Citat:
Du njuter av att tänka dig mig utsatt för allt möjligt våld även om vi båda två vet att du inte skulle våga säga flaska om du mötte mig i verkligheten för du skulle bli alldeles skakis av att få träffa en tjej som mig,
Fast det där är ju en feg fälla du kör med, för om jag skriver som svar att jag hade kunnat döda dig på fläcken så är jag ondskefull och kan jag inte döda dig så är jag en fegis, alltså så använder du dig av samma moment 22 retorik som alla andra feminister där svaret ska tala till din fördel oavsett.
Hör på dig själv, din äckliga hora:
Du beskriver hånfullt hur jag inte vågar slå dig, samtidigt anser du att jag är kvinnofientlig och ondskefull om jag är modig nog att slå dig.
Jag är då hellre ondskefull än feg då, tänker inte vika mig efter mina fiender.

Och ja, jag använder mig av ordet hora emot dig, låt mig förklara:
Du har på största möjliga sätt försökt förolämpa mig, det värsta du vet är ordet "hora", så ledes så vann jag när du blev kallad hora, för du påstod att det var en tävling i vem som var mest kränkt och att jag dräför förloarde angående vad du skrev om min mamma.
Men allt jag behövde göra var att kalla dig för hora för att bevisa vem man lättast kränker här.
Du kan säga vad du vill, det kommer aldrig såra dig så mycket som att höra ordet hora, inte ens om jag önskar liver av en som står dig nära så kommer det kränka dig lika mycket som ordet hora.
Så nej, jag tänker inte hålla mig ifrån att använda epitetet hora emot er feminister så länge ni hävdar att den som är mest upprörd eller kränkt är den som förlorar, då gäller nämligen alla medel, om du sedan blir upprörd över detta faktum så vinner jag bara ännu mera. Det rimmar liksom jävligt illa när du försöker dig på billiga mamma förolämpningar och hävdar att det sårar mig för att senare kräva att jag inte kallar dig för hora då det kan kränka dig.
Det är just för att du blir upprörd över ordet hora jag använder det, anser dock inte att du är en hora då du inte är attraktiv och duglig till prostitution.

Citat:
och det projicerar du på mig genom att påstå att jag skrattar åt våld - nej du. Det är jag i den här tråden som absolut och otvetydigt fördömer allt sådant mellan människor vare sig de är män eller kvinnor medan du är den som propagerar för att det är jättebra och önskar andra ont.
Försök inte, min önskan att krama själen ur din kropp som jag kramar ut ketchup från en ketchupflaska kom först när du skrattade åt min hörselskada. Det är nu du vänder blad och försöker få det till att du är pacifist som ej går igång på när kvinnor brukar våld emot män.
Imorgon är vi tillbaka igen med dina hämndfantasier där kvinnor torterar män.

Citat:
Skärp dig, för i helvete! Du har fel och jag har rätt, acceptera det och var jävligt glad att du slipper be mig om ursäkt på dina bara knän. Kom ut i verkligheten, sluta tycka så förbannat synd om dig själv och läs vad jag har skrivit så har du möjlighet att lära dig något vettigt för en gångs skull!
Jag kommer aldrig i hela mitt liv be om ursäkt, jag önskar fortfarande livet ur dig och skulle jubla om jag fick höra att du har dött. Detta är ju dock ömsesidigt, du håller bara tillbaka ditt hat för att försöka framstå som bättre.
Citera
2017-07-10, 08:48
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Vad jag fattar är att "hur mycket menlös skit man orkar ta" avgörs av om man är den starkare parten enligt Sean och dig. En fysiskt svagare måste stå ut med precis hur mycket menlös skit som helst, medan en starkare har rätt att slå sig ur en sån situation när helst man känner för det.

Det är bara att hoppas att herrn i huset förblir den starkare i all framtid och inte går och blir gammal, sjuk och/eller svag så att rollerna, inklusive den regeln, blir omvända helt plötsligt. För då kanske man får tillbaka det man har gett i förhållandet. Vem vet.

Jaha du tolka det så, jag drog en annan tolkning.

Personligen har jag tackat för mig, jag har aldrig orkat med menlöst gnäll, tysta leken o.s.v livet är liksom för kort för att leva med någon som ältar i gammalt eller menlös skit, men det är jag det.
Nej, jag så gammal att jag växt upp med..kvinnor,barn, gamla o sjuka har alltid tufri, regeln, men det finns alltid undantag och det är väl undantagen i detta fall, något som jag lyckligtvis inte behövt ha att göra med i mitt liv.

Men, jag kan liksom förstå en man som sitter fast med barn, hus o billån och som gått all in på en kvinna som utvecklas till ett gnällmonster att en handflata kan vara på plats när hormonerna spelar över för kvinnan och situationen blir outhärdlig.
Feminismen pratar om att göra nät trackaserier straffbart, varför skulle inte onödigt gnälliga kvinnor kunna straffas, vad är meningen o syftet i att älta i gammal skit som redan är avklarad historia? psykiska trackaserier är vad det är, kanske dags att ändra i lagen.

Vi pratar inte om misshandel och om du såg hela så prata inte han om det heller.
En dålig dag är en sak, de har alla men det var nog inte det han menade.
Citera
2017-07-10, 10:04
  #65
Medlem
Sen jag var 12 så har jag inte mött en kille eller man som varit så korkad att han sett det som en bra idé att använda våld mot mig (våldtäktsförsök borträknat). Enda gångerna jag själv använder våld är vid självförsvar och träning.

I min värld så är respekt något man gör sig förtjänt av, och en "man" som beter sig som en full, osäker tonåring med självhävdelsebehov är ingen jag skulle kunna känna respekt för.

Möjligt att jag är fördomsfull, men jag tror inte "män" som örfilar sin kvinna vid en diskussion skulle våga göra detsamma i en diskussion mot en man som är 30 cm längre och 50 kg tyngre...
Citera
2017-07-10, 14:09
  #66
Medlem
pelle_snusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Sen jag var 12 så har jag inte mött en kille eller man som varit så korkad att han sett det som en bra idé att använda våld mot mig (våldtäktsförsök borträknat). Enda gångerna jag själv använder våld är vid självförsvar och träning.

I min värld så är respekt något man gör sig förtjänt av, och en "man" som beter sig som en full, osäker tonåring med självhävdelsebehov är ingen jag skulle kunna känna respekt för.

Möjligt att jag är fördomsfull, men jag tror inte "män" som örfilar sin kvinna vid en diskussion skulle våga göra detsamma i en diskussion mot en man som är 30 cm längre och 50 kg tyngre...

Hear, hear!

Mycket dumheter i tråden med småpojkar med mindervärdeskomplex och möjligen för mycket testosteron. En riktig man slåss inte. Gränsen är väldigt enkel. Antingen slår man inte eller så slår man. De som säger att det är OK att ge en "kontrollerad lavett" om kvinnan inte lyder (också ett jävla uttryck) har redan tänjt på gränserna.

Sedan må osäkra pojkar ogilla feminism eller inte men det är ingen ursäkt för generaliseringar eller att slå. Själv gillar jag inte ordet feminism eftersom det är ett ord som blivit missbrukat och kan betyda vad som helst. Däremot tror jag på mäns och kvinnors lika möjligheter vilket inte utesluter att män kan vara manliga och kvinnor kvinnliga eller att vi har fysiska skillnader (det går bra att titta!).

Kommunikationen blir dock lite intelligentare om män pratar med kvinnor i stället för att örfila upp dem.
Citera
2017-07-10, 14:24
  #67
Medlem
flaskborstes avatar
Människor som är 40+ har nog sett på äldre filmer att det var helt OK att örfila upp "hysteriska" kvinnor.. En fruntimmers dröm som Cary Grant örfilade kvinnor på löpande band i sina filmer Rock Hudson Sean Connery och en massa andra män har örfilat upp kvinnor på vita duken..


Numera så har dessa scener censurerats bort innan dom visas på Svensk tv

märkligt nog så har jag aldrig örfilat någon kvinna i hela mitt liv TROTS att jag sett dessa filmer som yngre.. Så vad gjorde censuren för nytta egentligen ? Det verkar t.o.m som om dagens killar är mer benägna att slåss än den äldre generationen..
Citera
2017-07-10, 18:01
  #68
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelle_snusk
Hear, hear!

Mycket dumheter i tråden med småpojkar med mindervärdeskomplex och möjligen för mycket testosteron. En riktig man slåss inte. Gränsen är väldigt enkel. Antingen slår man inte eller så slår man. De som säger att det är OK att ge en "kontrollerad lavett" om kvinnan inte lyder (också ett jävla uttryck) har redan tänjt på gränserna.

Sedan må osäkra pojkar ogilla feminism eller inte men det är ingen ursäkt för generaliseringar eller att slå. Själv gillar jag inte ordet feminism eftersom det är ett ord som blivit missbrukat och kan betyda vad som helst. Däremot tror jag på mäns och kvinnors lika möjligheter vilket inte utesluter att män kan vara manliga och kvinnor kvinnliga eller att vi har fysiska skillnader (det går bra att titta!).

Kommunikationen blir dock lite intelligentare om män pratar med kvinnor i stället för att örfila upp dem.
Exakt. Kommunikation är en viktig del i ett bra förhållande, och att genom våld få den andra parten att hålla tyst löser inga problem. Var finns kärleken och respekten för partnern när man slår?

Undrar om män som tycker örfilar är en bra idé tycker att det är ok att även kvinnan använder sig av kontrollerat våld?

"Det går inte att resonera med honom när han blir arg, men han lugnar sig om jag trycker till honom med grisfösaren. Han har dessutom blivit mycket mer uppmärksam på vad jag säger, så att använda grisfösare är bra för förhållandet!"
Citera
2017-07-11, 02:43
  #69
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Safetsj49
Tar du hand om kvinnan så tar hon hand om dig. Tar du inte hand om kvinnan så får du leva med att du får smörgåsar som du inte vill ha dem.

Jag tycker att du skriver sanningen.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback