• 25 373 online
  • 1 129 073 medlemmar
  • 58 577 128 inlägg
2017-07-09, 12:31
Medlem
Köpte lite spel på steam rean till min nya dator, bla Metro 2033 Redux och andra fps spel.

Vad jag känner av är att musen är liksom "seg".
Känns som om man drar den med delay eller som att den åker på is.
Kopplar jag in en kontroll till datorn så märks inte delayen av för det är lite på det viset jag uppfattar FPS till konsol men förväntar mig mycket bättre responsiveness med musen.

Har bytt grafikinställningar upp och ner men inget verkar göra skillnad.
Det har gått så långt att jag börjat refunda alla fps spel för allt känns relativt ospelbart...

Vad är problemet eller är det såhär det känns att spela FPS idag?
Citera
2017-07-09, 12:40
Medlem
Stäng av VSYNC i spelet eller aktivera tripple buffering för VSYNC.
Stäng av / sätt på mouse acceleration i spelet också och se om det blir bättre.

Om du har nvidia så kan du ändra VSYNC inställningarna i nvidias kontrollpanel också. Högerklicka på skrivbordet och välj nvidia kontrollpanel. Tryck sen på hantera 3d-inställningar och hitta ditt spel i listan under programinställningar.
Senast redigerad av baldguy404 2017-07-09 kl. 12:44.
Citera
2017-07-09, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baldguy404
Stäng av VSYNC i spelet eller aktivera tripple buffering för VSYNC.
Stäng av / sätt på mouse acceleration i spelet också och se om det blir bättre.

Hmm Stänga av Vsync funkade i Metro 2033. Ska testa de andra spelen. Tack för tipset!
Citera
2017-07-09, 12:48
Medlem
Lubrixs avatar
Testa att köra med högre dpi? Vad har du för mus?
Citera
2017-07-09, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lubrix
Testa att köra med högre dpi? Vad har du för mus?

En Zowie ec2-a.

Provade alla kombinationer av V-sync inställningar i Dishonored 2. Blev inte bra.
Några andra tips?
Citera
2017-07-09, 12:59
Medlem
När jag sänkte upplösningen och sänkte grafikinställningar blev det märkbart bättre men inte tillräckligt.
Dock är det konstigt för jag har inget annat lag över huvudtaget med högre inställningar det är bara musen som känns som man drar den genom "gegga". Bilduppdateringen i övrigt och rörelse med tangentbordet är perfekt.
Citera
2017-07-09, 13:03
Medlem
Gå till windows kontrollpanel, gå in på Mus och sedan fliken Pekaralternativ. Ta bort bocken som heter Förbättre pekarens precision och se om spelen fungerar bättre nu.
Citera
2017-09-16, 19:33
Medlem
Sänk grafiken, det låter som att du kör krävande spel, där blir det ofta så. Stäng ALLTID av vsync. Vissa spel har delay, t.ex Arma 2 & 3
Citera