Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-09, 12:17
  #1
Medlem
Kom precis på att när jag var kanske 12 år, så sov jag och 2 Kompisar under bar himmel en sommar. Långt in på natten låg vi och kollade efter stjärnfall, när helt plötsligt 2 "stjärnor" börjar röra sig jättefort mot varandra och det såg ut precis som dom skulle krocka, men dom missar varandra, sen stannar dom upp och tvärvänder och åker full fart mot varandra igen, sen gör dom så kanske 4-5 gånger. Såg verkligen ut som dom försökte krocka med varandra. Sen slocknade dom..

Vi såg det allihop och pratade lite om det i några dagar, men sen blev det avglömt och jag kom på det nu typ 20 år senare. Fattar inte vad det kan ha varit och det var ju absolut ingen synvilla från mig då vi såg det allihop.

Någon som har sett liknande?
Citera
2017-07-09, 12:39
  #2
Medlem
Jag har sett liknande flertal gånger. Såå skummt... Har också sett ett ljus som ser ut som en stjärna/planet som verkar ha åkt emot mig (ljuspunkten blev större) och sedan bara poofff försvann.
Citera
2017-07-09, 13:32
  #3
Medlem
S.O.Stolps avatar
haha ni provade lsd,,,informationen susar mellan molnen gangsta
Citera
2017-07-09, 13:44
  #4
Medlem
0Z8Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondieslim
Jag har sett liknande flertal gånger. Såå skummt... Har också sett ett ljus som ser ut som en stjärna/planet som verkar ha åkt emot mig (ljuspunkten blev större) och sedan bara poofff försvann.
Detta fenomen har jag också sätt; vi satt ute på ett tak för några år sedan och samtalade om veckan som varit, när allas blickar drog åt denna stjärna som växte sig större och större och vi tystnade. Efter några sekunder försvann stjärnan spårlöst på ett ögonblick och vi alla häpnade. Efteråt kom jag över gammablixtar och läste lite om det; utan att fått det bekräftat från någon sakkunnig så kan det ha varit det.
__________________
Senast redigerad av 0Z8S 2017-07-09 kl. 13:49.
Citera
2017-07-09, 15:44
  #5
Medlem
Zelogaths avatar
Jag minns en natt som ung så såg jag något som såg ut som en cirkel bestående av flera små stjärnor, längre bort på vardera sidan fanns två större (eller åtminstone lyste starkare) stjärnor som åkte mot denna cirkel, såg ut att "docka" och sedan åkte iväg.
Har aldrig försökt forska i det men det förbryllade två unga pojkar ute i en hängmatta på en ö utanför Göteborg.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback