Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-07-09, 00:53
  #1
Medlem
Inget snack alls om Gold Cup här.
Turneringen har redan dragit igång,
Matcher som spelats är;
Grupp A
Franska Guyana - Kanada 2-4
Honduras - Costa Rica 0-1
Grupp B
USA - Panama 1-1

Om tio minuter börjar andra matchen i Grupp B
Nicaragua - Martinique

Stream är väl the way to go om man vill se matcherna då dom inte sänds på någon svensk tv-kanal.
Har sett två av matcherna på youtube, borde väl vara enkelt för alla att hitta.
Citera
2017-07-09, 03:16
  #2
Medlem
Martinique - Nicaragua slutade 2-0.
Det var fullt rättvist, förväntade mig mer av Nicaragua speciellt mot Martinique.

Kommande natt är det Grupp C som drar igång med Jamaica - Curacao, Curacao har fått loss Leandro Bacuna och Cuco Martina in i truppen, ser mycket mer spännande ut än Jamaica.
Andra matchen är Mexiko - El Salvador.
__________________
Senast redigerad av Jason_Puncheon! 2017-07-09 kl. 03:22.
Citera
2017-07-10, 05:20
  #3
Medlem
Nattens resultat, Curacao - Jamaica 0-2 där jag blev besviken på Curacao, sen Mexiko - El Salvador 3-1
Mexiko var inte bra men El Salvador är fruktansvärt däliga.
Citera
2017-07-12, 05:46
  #4
Medlem
Alphonse Davies fixade 1-1 för Kanada mot Costa Rica, blott sexton år gammal gjorde han sitt tredje mål på två matcher.

Honduras verkar gå på en mina, har bara 0-0 mot Franska Guyana med fem minuter kvar.
Citera
2017-07-13, 22:49
  #5
Medlem
Panama slog Nicaragua och USA hade problem med Martinique (3-2)
Panama och USA är nog klara för avancemang med 4 poäng då dom två bästa treorna går vidare.
Citera
2017-07-13, 23:24
  #6
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jason_Puncheon!
Panama slog Nicaragua och USA hade problem med Martinique (3-2)
Panama och USA är nog klara för avancemang med 4 poäng då dom två bästa treorna går vidare.

Martinique är en liten överraskning för mig. Är det årets Dundalk?
Citera
2017-07-13, 23:54
  #7
Medlem
foool13s avatar
Fulingen som Florent Malouda gjorde var ju fin.. lol

https://www.mlssoccer.com/post/2017/...uda-worth-risk
Citat:
Malouda had been ruled ineligible by CONCACAF because tournament rules say teams must follow FIFA eligibility guidelines. The complication is that French Guiana – as an overseas department of France – is only a CONCACAF member not recognized by FIFA, which considers it a part of France.

Citera
2017-07-14, 01:54
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Martinique är en liten överraskning för mig. Är det årets Dundalk?

Man slog Nicaragua övertygande men Nicaragua är ett väldigt dåligt landslag, Martinique är ett ganska okej landslag, hade man varit FIFA medlemmar hade nog ett par halvbra spelare från Ligue 1 valt att representera dom i VM-Kval och då tror jag vi hade fått se dom nå sista kvalgruppen "The Hexagon" ett par gånger, nu brukar dom få med ett par lirare från Ligue 2 ibland så även nu, och pågrund av hur dåliga Nicaragua är så förväntade jag mig att Martinique skulle slå dom, i matchen mot USA så hämtade dom upp ett 0-2 underläge till 2-2 men blev övermodiga och fick 3-2 i baken, nu har dom Panama kvar och där blir det mest säkerligen förlust, återstår att se om deras 3 poäng räcker till att bli en av dom två bästa treorna.

El Salvador - Curacao & Mexiko - Jamaica inatt, i den första matchen så förlorade båda lagen så där kommer vi få se två lag som verkligen måste gå för det och jag tror Curacao vinner, den andra matchen är en tidig gruppfinal och både Mexiko & Jamica har tagit ut två väldigt orutinerade trupper så den blir intressant, tror på ett kryss där.
Citera
2017-07-14, 17:40
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jason_Puncheon!
El Salvador - Curacao & Mexiko - Jamaica inatt, i den första matchen så förlorade båda lagen så där kommer vi få se två lag som verkligen måste gå för det och jag tror Curacao vinner, den andra matchen är en tidig gruppfinal och både Mexiko & Jamica har tagit ut två väldigt orutinerade trupper så den blir intressant, tror på ett kryss där.


Hade helt fel om Curacao, El Salvador vann med 2-0, ett stort mysterium varför Curacao spelar Leandro Bacuna som defensiv mittfältare, Dom missar väldigt mycket chanser som jag tror han hade satt dit.

Mexiko - Jamaica blev som jag trodde, kryss 0-0, väldigt stabilt defensivt arbete av Jamaica som verkade gå in för kryss och genomförde det perfekt, även om Mexiko fick några chanser.

Mexiko & Jamaica är nog klara för kvartsfinal nu med 4 poäng var, samma med USA & Panama.
Martinique & El Salvador är just nu dom två bästa treorna och vidare just nu inför sista omgången.
Citera
2017-07-14, 21:17
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jason_Puncheon!
Martinique & El Salvador är just nu dom två bästa treorna och vidare just nu inför sista omgången.

Här hade jag bara rätt ett tag, för Concacaf har gett Honduras en seger mot Franska Guyana med 3-0 för att Guyana spelade Florent Malouda, matchen slutade 0-0 från början.
Så just nu ār Honduras & Martinique dom två bästa treorna och vidare till kvartsfinal och El Salvador är sämsta trean, så deras match mot Jamaica kan bli spännande.
Citera
2017-07-15, 00:30
  #11
Medlem
Inatt avgörs Grupp A, Kanada - Honduras kan bli spānnande, Honduras får nog inte förlora om man vill gå vidare men man vet ju inte hur det slutar för dom andra grupptreorna, I den andra matchen lär Costa Rica köra över Franska Guyana.
Citera
2017-07-15, 11:14
  #12
Medlem
Costa Rica & Kanada klara för kvartsfinal, Honduras kan nog också anses klara på 4 poäng, vi får se hur det går för Martinique och El Salvador.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback