Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-07-08, 21:49
  #1
Avstängd
Dirrtyfingerss avatar
Jag köpte ett logitech system med bas låda och fyra skrikare 2003 men jag fick en varning för störande 1200 spänn.

Jag blev så förbannad så jag slängde hela skiten Seriöst. Nu för tiden om man ser på tv eller film via nätet så får det gå via TVN.

Många här är kanske jätte trötta på hur det var förr men vi hade riktiga slutsteg på 140 Watt och Svensk byggda högtalare minns inte märket men det var ett jävla ljud!
Men sen 1997 eller nåt så går det inte att spela högt längre? Jag bor där Svenskar bor och även om du spelar ett på en måndag så ringer dom störnings jouren.

Jag var ihop med en brud som fick 2 varningar för att hon spelade högt på sin stereo dagtid.

Tänk på det jag har sagt för blir man vräkt för man spelat för högt i dag när det är så svårt att få en bra lägenhet så gråter man blod!
Jag bor mitt inne i stan och går man ut på balkongen vilken dag det än är så hör man aldrig någon som spelar högt.
Det har blivit så tyst i innerstan så om någon bjuder hem 8 pers som snackar högt och har öppet balkong dörren så tänker man på det.

Detta borde ha sin egen tråd i vårt tysta samhälle men jag är ingen som lägger nya trådar vanligtvis.
Men jag är nog inte den första som tänkt på detta förr så kunde man spela fram till 22 men det funkar inte alls längre i innerstan.
Citera
2017-07-08, 21:55
  #2
Medlem
franges avatar
Tipset är att flytta till villa istället för lägenhet om du vill spela högt.
Citera
2017-07-08, 21:59
  #3
Avstängd
Dirrtyfingerss avatar
Du har så rätt men det är en klen tröst spela högt och trädgården är det man saknar mest med villan.
Citera
2017-07-08, 22:08
  #4
Medlem
Trollfeeders avatar
Bor man i lägenhet så har man andra att visa hänsyn. Vill man vara fri att spela högt så får man köpa ett eget hus.
Citera
2017-07-08, 22:25
  #5
Avstängd
Dirrtyfingerss avatar
Men detta är old News vi hade minst 2 Hifi butiker här inne i stan. I dag så sitter jag och tanten med var sina lurar om vi vill se på något som kräver lite högre ljud.
Det flyttade in en ung familj en flicka och en pojke jag tror inte ens att dom hann hänga upp alla tavlor för dom fick flytta ut.

Personligen så har jag levt med detta i så många år nu när jag fick se en tråd om slutsteg och bra hemma ljud så kom jag att tänka på detta.

Snälla hata mig inte men som ny utflyttad ungdom så spelade man så högt så högtalarna gick sönder och på den tiden bodde vi också i lägenhet.
Vi kunde ha fester med över 25 pers och fick aldrig klagomål. Vi rökte både i trapphuset och självklart i lägenheten. Det tog en kvart innan kom iväg till krogen
i dag så smyger alla för alla hur fulla dom än är så vet om att ett första hand kontrakt är värt att mörda för.

Jag har väntat i 8år för att få den här lägenheten. Villa ja det var då det sen dess så har det hänt mycket i mitt liv och många ungar riktiga och plast har passerat revy.
Ärligt jag har inga föräldrar i livet längre och jag kan kanske hosta fram 60 000kr kontant. Men jag sparar självklart men mina ungar ska också ha sitt.

Nej en rolig fråga i stället kan någon hjälpa mig vilka högtalare jag köpte 1990 som var så bra?
Jag har ett namn på tungan OCTAB men det känns lite halvfel? Dyra om faan var dom med 2 tolvor det minns jag.
Citera
2017-07-08, 22:33
  #6
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirrtyfingers
Men detta är old News vi hade minst 2 Hifi butiker här inne i stan. I dag så sitter jag och tanten med var sina lurar om vi vill se på något som kräver lite högre ljud.
Det flyttade in en ung familj en flicka och en pojke jag tror inte ens att dom hann hänga upp alla tavlor för dom fick flytta ut.

Personligen så har jag levt med detta i så många år nu när jag fick se en tråd om slutsteg och bra hemma ljud så kom jag att tänka på detta.

Snälla hata mig inte men som ny utflyttad ungdom så spelade man så högt så högtalarna gick sönder och på den tiden bodde vi också i lägenhet.
Vi kunde ha fester med över 25 pers och fick aldrig klagomål. Vi rökte både i trapphuset och självklart i lägenheten. Det tog en kvart innan kom iväg till krogen
i dag så smyger alla för alla hur fulla dom än är så vet om att ett första hand kontrakt är värt att mörda för.

Jag har väntat i 8år för att få den här lägenheten. Villa ja det var då det sen dess så har det hänt mycket i mitt liv och många ungar riktiga och plast har passerat revy.
Ärligt jag har inga föräldrar i livet längre och jag kan kanske hosta fram 60 000kr kontant. Men jag sparar självklart men mina ungar ska också ha sitt.

Nej en rolig fråga i stället kan någon hjälpa mig vilka högtalare jag köpte 1990 som var så bra?
Jag har ett namn på tungan OCTAB men det känns lite halvfel? Dyra om faan var dom med 2 tolvor det minns jag.

Det är väl just precis därför det numera finns störningsjourer. För att folk inte hade vett att visa sina grannar respekt. För nej, det gjorde du inte i så fall.
Citera
2017-07-08, 22:39
  #7
Medlem
Rebelxs avatar
Måste hålla med.
Om man bor i lägenhet får man visa hänsyn, har betett mig som en idiot också och fått många grannar att hata mig, men jag förstår att man inte kan bete sig så nu.

Sedan ser jag inte riktigt charmen i att spela musik på högsta nivån längre, brukar köra hörlurar oftast ändå.

Skulle du vilja att alla bara spelade massa hög musik och betedde sig störande i allmänhet?
Vill inte du kunna ha lugn och ro när du sover?
Det finns inte något enda tillfälle när det är skönt att höra någon annans musik eller gap genom väggarna tycker jag.
Citera
2017-07-08, 22:53
  #8
Avstängd
Dirrtyfingerss avatar
Fy vad tråkig du är (ler) skulle någon spela en timme här dagtid när jag ändå är på jobbet skulle det inte göra mig ett skit. Men vist är man glad att det inte är som där vi bodde i förra huset lite utanför stan där sparng dom i trappen och åkte hiss mitt i natten ringde på för att få köpa öl eller cigg.
Eller ringde på snabb telefonen för att komma in i porten. Nej jag tycker vad du än säger att folk ska få spela på sin stereo normalt högt och vid normala tider.

Vi har fått så många nyanlända så varje kontrakt gör hyresvärdarna allt för mäktiga. Det var inte så länge sedan dom rev 4 hyres i kommunen jag kommer från för ingen ville hyra dom. 56lägh
Sen släppte vi in för många på för kort tid och det har drabbat vanliga Svenskar på mer än ett negativt sett.
Citera
2017-07-08, 23:08
  #9
Avstängd
Dirrtyfingerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelx
Måste hålla med.
Om man bor i lägenhet får man visa hänsyn, har betett mig som en idiot också och fått många grannar att hata mig, men jag förstår att man inte kan bete sig så nu.

Sedan ser jag inte riktigt charmen i att spela musik på högsta nivån längre, brukar köra hörlurar oftast ändå.

Skulle du vilja att alla bara spelade massa hög musik och betedde sig störande i allmänhet?
Vill inte du kunna ha lugn och ro när du sover?
Det finns inte något enda tillfälle när det är skönt att höra någon annans musik eller gap genom väggarna tycker jag.

Det var väldigt vad jag blev en BAD boy Glöm inte att jag började mitt inlägg att jag och Tanten Kör via TVN och krävs det lurar så har vi det.

Jag bara gjorde en reflektion det är så tyst i innerstan. Tanten sade en smart sak när jag skvallrade att ni (mobbar) mig..
Vi får det vi betalar för typ Garage i källaren. Jo det är sant.
Citera
2017-07-08, 23:23
  #10
Medlem
Rebelxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirrtyfingers
Det var väldigt vad jag blev en BAD boy Glöm inte att jag började mitt inlägg att jag och Tanten Kör via TVN och krävs det lurar så har vi det.

Jag bara gjorde en reflektion det är så tyst i innerstan. Tanten sade en smart sak när jag skvallrade att ni (mobbar) mig..
Vi får det vi betalar för typ Garage i källaren. Jo det är sant.

Haha sorry.
Ja men jag älskar tystnad, och kan faktiskt inte minnas om det var mer högljutt förut.
Citera
2017-07-09, 07:16
  #11
Medlem
Många har jobb där det är en massa oväsen. När man sedan kommer hem så vill man bara ha lugn
och ro. Dessutom så är det jättejobbigt att höra dunkande musik genom väggen som man inte alls
tycker om. Hade alla samma musiksmak så gick det väl an, men det har vi ju inte.
Jag älskar hårdrock, och om du hatar det och det skulle dunka genom väggarna, så skulle du nog
bli ganska less. Skulle du acceptera att lyssna på opera från grannen? Man måste tänka sig in i den
andres situation, och inte bara utgå från sina egna intressen.
Citera
2017-07-09, 07:40
  #12
Avstängd
Folk är rädda för att sticka ut!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback