Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-09-27, 19:21
  #37
Medlem
UPPDATERING vecka 12

Tja!

Det har varit lite glest med uppdateringarna nu, men jag har inte gett upp.

Tyvärr kom cannabisen in i bilden efter 2 veckor. Först som sömnhjälp enbart kvällstid innan läggdags, men senare vart det mer och mer, som vanligt.. Detta är inte hållbart och allt gräs är nu slut och hoppas jag kan hålla mig från detta.

Något positivt är dock att jag inte tagit några andra droger (förutom alkohol) på 2 månader.

Kanske inte är rätt taktik, men jag hoppas det är lättare att sluta med en drog i taget.. Nu är det dags för cannabisen! Rökfri idag! En dag i taget.

Tack för ert stöd!




Citat:
Ursprungligen postat av Solus
Jag skulle rent spontant säga att du bör undvika fester helt och hållet. Undvik alla personer som har någon som helst anknytning till missbruket. Radera kontakter i luren, ta bort från Facebook, Skype, och andra medier. Byt telefonnummer. Detta förebygger suget, men när suget väl kommer så se bara till att aktivera dig. Flytta fokus till något annat. Ha en plan, som jag tidigare nämnt. Bestämt redan i förväg hur du skall gå tillväga.

Själv hade jag ingen bra lösning på suget. Jag härdade ut det, helt enkelt. Låg och vred på mig och våndades i sängen i timmar i sträck. Ibland hjälpte TV-seriver, filmer, musikskapande, datorspel, och dylik distrahering, ibland inte. Ha gärna någon att prata med som du informerat om läget som du verkligen kan anförtro allt till och som inte dömer dig i varken framgång eller motgång.

Nu har det gått en dryg vecka sedan sist vi hörde av dig. Hur går det?

Kämpa på! Du klarar detta!

Tack för ditt inlägg! Tar med mig mycket av dina råd.

Tristessen och tomheten (som CB tidigare fyllde) är den värsta just nu. Härda Härda!

Hoppas man kan ta en jolle i framtiden utan att trilla dit igen!
Citera
2017-12-26, 19:19
  #38
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dajo89
UPPDATERING vecka 12

Tja!

Det har varit lite glest med uppdateringarna nu, men jag har inte gett upp.

Tyvärr kom cannabisen in i bilden efter 2 veckor. Först som sömnhjälp enbart kvällstid innan läggdags, men senare vart det mer och mer, som vanligt.. Detta är inte hållbart och allt gräs är nu slut och hoppas jag kan hålla mig från detta.

Något positivt är dock att jag inte tagit några andra droger (förutom alkohol) på 2 månader.

Kanske inte är rätt taktik, men jag hoppas det är lättare att sluta med en drog i taget.. Nu är det dags för cannabisen! Rökfri idag! En dag i taget.

Tack för ert stöd!






Tack för ditt inlägg! Tar med mig mycket av dina råd.

Tristessen och tomheten (som CB tidigare fyllde) är den värsta just nu. Härda Härda!

Hoppas man kan ta en jolle i framtiden utan att trilla dit igen!

Hur går det för dig?
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback