Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-08, 07:02
  #1
Medlem
chronomasters avatar
Varit här nån vecka nu och undrar om man bör se typ Hue eller så? Annars drar jag till Hanoi och Halong Bay. Vore grymt med lite tips om man bör spana in Hue eller nått annat här i närheten.
Citera
2017-07-08, 07:10
  #2
Medlem
Jag älskar Hoi An, att bara strosa omkring och dricka laaru. Åk upp till halon Bay och ta en båt ut i bukten. Fantastiskt.
Citera
2017-07-08, 07:15
  #3
Medlem
Har du hyrt båtarna i hamnen, en riktig turistfälla men har man inget att göra så är det Nice.
Citera
2017-07-08, 07:31
  #4
Medlem
Lämna de giriga och dryga parasiterna i Hoi an, en käring sålde till och med falsk cola som hon kokat ihop själv och hällt på gamla colaflaskor som hon säkert hittat i nån papperskorg. Flytta till Danang och passa på att bestiga marple mountain på vägen.
Citera
2017-07-08, 07:40
  #5
Medlem
Passa på att skaffa en skräddarsydd kostym när du är där.
Citera
2017-07-08, 13:14
  #6
Medlem
Hax.Pains avatar
Åk upp till china beach och hoas place, finns grupp på fejan om du vill veta mer. Bo där och chilla.
Citera
2017-07-11, 02:34
  #7
Medlem
RenegadeTourists avatar
Jag tycker ruinerna i My Son utanför Hoi An var väldigt sevärda. Hysad strand också om jag minns rätt. Sen har du ju Danang som jag hört ska vara värt ett besök. I Hue har du ju citadelet som är rätt fint om man gillar gamla slott och palats, finns även en del gamla gravar i området typ Tu Duc tomb och liknande.

Några av mina favoritplatser i Vietnam är den övergivna vattenparken i Thuy Tien Lake strax utanför Hue och Vinh Moc tunnels typ 100 km norr om staden. De är mycket bättre än tunnlarna i Cu Chi man har mer frihet att utforska på egen hand.
Citera
2017-07-19, 02:41
  #8
Medlem
Hej
Jag har funderat på att flytta till Vietnam. Är så jäkla trött på sverige o allt det erbjuder. Finns det någon här på tråden som vet lite om hur det är att bo där?? Jobb, skola och annat. Jag har barn och självklart ska de me. Är det bra skolor i Vietnam? Tänker jag rätt som vill dit.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2854040

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback