Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-07, 18:27
  #1
Medlem
Hej alla,

Jag är i Kroatien just nu och undrar om jag kan köpa typ två flaskor whisky från någon vanlig butik i staden och ta med den in i flyget på väg hem?

Eller måste man köpa från taxfree när man är inne i flygplatsen?

Hur fungerar det? Har fått höra så många förklaringar.

Tack
Citera
2017-07-07, 18:30
  #2
Medlem
volfi2s avatar
Taxfree inne på flygplats.
Vid första säkerhetsgenomgången kommer de förmodligen neka dig.
Man får ju max ta med in 100ML på planet. Är det incheckat vet jag inte hur det är men vissa flygplatser går de igenom all bagage.

Tror dock taxfree är minst lika billigt på flygplatsen.
Citera
2017-07-07, 18:36
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wac0n
Hej alla,

Jag är i Kroatien just nu och undrar om jag kan köpa typ två flaskor whisky från någon vanlig butik i staden och ta med den in i flyget på väg hem?

Eller måste man köpa från taxfree när man är inne i flygplatsen?

Hur fungerar det? Har fått höra så många förklaringar.

Tack

Ska du ha det med dig in i kabinen måste du köpa det på flygplatsen. Köper du det utanför måste du checka i bagaget.
Citera
2017-07-07, 19:43
  #4
Medlem
studioxswes avatar
Nej du får inte ta med dig sprit på flygplanet som inte är förseglad och inköpt PÅ flygplatsen EFTER säkerhetskontrollen.

Du kan stoppa ner dina flaskor i ditt bagage som du checkar in, finns dock inga garantier för att flaskorna är kvar då de består av glas och såklart kan spricka under flygningen och orsaka skada.

Om du vill vara säker på att handla billigt gör du det på Taxfree eller på planet, inget annat!
Citera
2017-07-07, 20:43
  #5
Medlem
minponnys avatar
nej hamnade i finkan 10 år gör det inte !
Citera
2017-07-07, 21:34
  #6
Medlem
cacas avatar
Bästa sättet få med sig sprit in på flygplatsen är att halsa ur flaskan utanför!
Citera
2017-07-08, 23:55
  #7
Medlem
Taxfree är inte taxfree inom EU.
Citera
2017-07-09, 18:42
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volfi2
Taxfree inne på flygplats.
Vid första säkerhetsgenomgången kommer de förmodligen neka dig.
Man får ju max ta med in 100ML på planet. Är det incheckat vet jag inte hur det är men vissa flygplatser går de igenom all bagage.

Tror dock taxfree är minst lika billigt på flygplatsen.

Hej och tack för svaret

vet du hur många flaskor eller liter man får köpa i flygplatsen och ta in?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback