Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-19, 23:46
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Kristen motstånd mot homosexualitet har dock alltid varit lite av en överdrift pågrund av några rader i bibeln. Det har aldrig varit en stor grej i andra traditionella länder som Japan, ser inte själv vad som är vitsen med det. Självfallet ska man bekämpa stenhård homosexuella som vill lägga sig i era kyrkor eller att barnen "inte får en heteronormativ" beskrivning av sexualitet, typ sagor med två prinsar som förälskar sig i varandra.

Japan och Europa har olika traditioner att försvara. Därför kommer inte ett traditionellt Europa att se ut som ett traditionellt Japan. Det traditionella Europa är dessutom, rent objektivt, en betydligt mer framgångsrik civilisation än det traditionella Japan.

Citat:
Det är inte som om jag har USAs 1800-tal som ideal för precis allt, det jag menar var att det bevisades att ett folk inte behöver en stat för någonting alls. Pilgrimen startade samhällen som hade Världens bästa tillväxt i sin tid, och Världens bästa välstånd, det är givetvis inte så att jag tror att man måste kopiera deras sätt att odla (utan maskiner) eller deras extremreligiösa Världsbild (inte så bra för teknologikapplöpning, med stamcellsforskning och AI som blir framtidens superteknologier).

Pilgrimerna och puritanerna var väl 1600-tal snarare än 1800-tal? De var väl dessutom rätt så utbildningsvänliga och grundade väl Harvard University? I motsats till den löjliga serien (och boken) The Handmaid's Tale där USA blir en puritansk diktatur där kvinnor förbjuds läsa, så var Massachusetts-kolonin på 1600-talet förmodligen den plats på jorden där flest kvinnor kunde läsa. Förtar dock inte att de var helknäppa protestanter och givetvis inte en bra samhällsmodell.

Citat:
Spanien hade lika låg statsskuld som Sverige innan deras bostadsbubbla kraschade stenhårt.

Spaniens välfärd visade sig ha kommit från överbelånad konstruktionsbransch, när den föll och landets största bank behövde räddas för hundratals miljarder kronor.

I hela Västvärldens historia har vi aldrig varit så överbelånade som nu, vi lever på så pass mycket lån och när vi enbart får lånökningen att upphöra att ACCELERERA varje år så kallas det av vänstern som att "högern sparar".

Saker och ting kommer kollapsa och vi har knappt några industrier kvar, vi har fortfarande några riktigt bra teknologibolag; men dessa flyttar på sig mycket lätt med alla som vill med när saker ser dåligt ut.

Vår ekonomi lever till stora delar på en överbelånad bostadsbubbla och inget annat, det är offantligt mycket större än Spaniens bostadsbubbla var i jämförelse med landets BNP.

Grejen är att jag kan inte utgå från precis empirisk data då det som kommer hända i framtiden inte kommer likna något känt exempel, Sveriges fall kommer vara unik.


Sverige hade en krasch tidigt 90-tal utan att välfärdsstaten gick under.

Citat:
Därför att invandringen är helig på så sätt att du knappt stoppa den även med stenhårda regler mot anhörighetsinvandring. Svårt att stoppa fruimport tex, och extremt svårt att stoppa enorm barnafödande i de mest socialt misslyckade trupperna (somalier tex).

Snart kommer alla dessa ensama afghaner få ta in en afghansk fru från en jävla katalog. Dessa fruar ska ha så många barn som möjligt för att de ska kunna leva på soc bidrag, ifall de inte får denna enorma soc bidrag så kommer de vara under så miserabel tillstånd att tung kriminalitet kommer bli lösningen.

Sverige har mindre invandring nu än år 2015. Alltså, invandringen är helig på så sätt att man vill ha invandringen, men inte mer än man har råd med. Anhöriginvandring går också reglera genom försörjningskrav.

Citat:
Systemet kraschar förövrigt för att plötsligt, väldigt plötsligt, blir räntan på lånen helt och hållet omöjliga att hantera. Du går väldigt snabbt från att betala 1-2% på lån till 10-20% som vi kan se hände i Södra Europa. När omvärlden slutar tro att du kan betala tillbaka dina lån så händer saker väldigt snabbt.

Och svenskar fick betala mer än så på sina lån under 90-talskrisen. Välfärdsstaten avskaffades dock inte.

Citat:
Sydeuropa har mer harmonisk ekonomisk kollaps än Sverige kommer ha, jag talar givetvis om sådan stor kollaps att människor tvingas ta lagen i egna händer. Sydeuropa har en harmonisk samhörighetskultur och inte mångkultur, därmed kommer inte kriminalitet och annat skit som exploderar, inbördeskrig riskerar inte att bryta ut bara för att ekonomin kollapsar.

Sverige kommer vara offantligt mer svårhanterligt, i delar av Sverige som i Malmö så betalar redan inga företagare skatt. Delar av Malmö ser lite anarkistisk ut, med drogförsäljare framför förskolor och raketkrig i nyårsafton. Rekord på rekord av skjutningar och mord. Finns inte tillräckligt med poliser ens för att hantera alla mord. Detta trots att de får 5 miljarder i utjämning från resten av landet.

Tänk när dessa miljarder inte kommer rulla in? Vad kommer Västhamnen i Malmö där alla svenskar bor göra? Vänta på staten att skydda dem? Eller bygga barriärer och beväpna sig likt mormonstaden i Mexikos öken (dominerad av kartellen):

https://www.youtube.com/watch?v=LpIyaIHsJbc&t=348s

När kommer svenskarna tvingas ta lagen i egna händer? Mycket av den brottslighet som exempelvis gruppvåldtäkter hade fått andra folk att redan ta lagen i egna händer. Så hur mycket brottslighet behövs för att svenskar enligt dig kommer tvingas ta lagen i egna händer? Jag tycker svenskar redan har visat att de inte har någon sådan gräns.

Ja, brottsligheten i Malmö har ökat något enormt utan att någon lyft ett finger. Därför ej trovärdigt att någon kommer lyfta ett finger när den fortsätter öka.

Citat:
Spanien var bättre exempel, privata och statens skulder är inte helt frånkopplade då staten måste gå in och rädda failed banks när de gjort dåliga investeringar och bostadsbubblor pga jättelåga räntor.

Se hur mycket statsskulden gick upp under Bush sista år och Obamas första år, det hade ingenting med höga räntor att göra (olikt Grekland).

Och vad ledde det till i USA? Brottsligheten är betydligt större i USA än i Sverige. När brottsligheten blir för hög någonstans så flyttar vita amerikaner någon annanstans. Och på samma sätt sker det i Sverige. Fler svenskar flyttar från Malmö och kommer fortsätta flytta från Malmö. Det kommer inte byggas beväpnade fort i Västra hamnen precis som det inte byggts i Detroit. Kanske kommer det byggas lite gated communities där rika kulturmarxister kan bo och fortsätta predika om mångkulturens förträfflighet precis som de gör idag på trygga Södermalm.

Citat:
Det är svårt att förutsäga, jag har erkänt att jag inte är någon profet och spekulerar bara i den bästa av Världar. I den sämsta av Världar hinner vi väl påkosta mångkulturprojektet så pass länge att vi svänger över till att ha sharialagar, dessutom är svenskar då ett blandad bastardfolk utan rötter eller tro på något alls.

Mångkulturprojektet kommer kunna kostas på ett bra tag.

Citat:
Jag tog bara exempel på hur just PK-extremister kan svänga över när multikulturen kryper närmare de som de älskar, i Ann Heberleins fall var första gången jag hörde henne svänga i en debatt mot Gudrun Schyman där hon talade om hur hon förbjöd sin dotter att gå ut i festivaler pga dessa kvinnofientliga kulturer vi tagit in.

I Ann Heberleins fall handlar det om att hon är bi-polär, narcissist och opportunist. Du tror inte de andra Fi-tanterna också har döttrar som går på musikfestivaler?

Citat:
Sydafrika kvoterar in inkompetenta svarta chefer som gör det omöjligt att bedriva ett företag. Staten har extremt antivit policy, men folkmordet bedrivs mycket riktigt av folket själv och de gör detsamma mot typ svarta migranter.

Däremot så är själva kärnan i att en kultur ska överleva att de stolt klarar av att skapa enklaver utan beblandning, vilket boerna lyckats med. Några tusen bönder dör varje år, men det finns mycket som indikerar att det kan finans boer år 2400, men är inte säker på att det kommer finnas svenskar kvar år 2400, lika som du knappt finner azteker i Mexiko.

Boerna försvinner i betydligt snabbare takt än svenskarna.

Citat:
Jag menar att svensk kultur kan överleva utan att vi kontrollerar någon stat, eller förlitar oss på någon stat som ska säkerställa vår överlevande. SDs assimilationsdrömmar är ju pinsamma, det är bättre att skapa något själv och inte förlita sig på att rösta rätt var 4e år.

Sveriges enklaver förlitar sig fortfarande på staten på för många sätt för att säkerställa svensk kultur, barnen i våra enklaver får tex statlig mångkulturell utbildning där de lär sig i skolan att hata deras egen kulturarv.

Ja, det är just det jag menar med att svenskar behöver hederskultur. Det är en struktur utanför staten.

Tog du bort staten nu skulle ju svenskarna bara bli en tacksam måltavla eftersom de är både rika och värnlösa. Därför måste rätt kultur på plats innan staten kan försvinna.

Du menar dock att det är bättre att svenskarna går under än att de blir mer brutala. Men det framtidssamhälle du beskriver förutsätter mer brutalitet än det nuvarande.

Citat:
Det finns stenhårda typer i Norrland som är mer än förberedda på att överleva i princip vadsomhelst. Jag har några i min familj till och med. Den första anpassningen var ju att göra sin egna hembränd när staten lade sig i det. Sedan så har de deras jägargevär, och de kan leva på vad skogen har att erbjuda. Alla svenskar är inte Södermalmstöntar, även ifall det är töntarna som styr och ställer.

Att vara jägare i skogen är inte samma sak som att vara nybyggare. Och år 2017 kan du inte försvara ett samhälle med jägargevär.

De stenhårda typer som skulle behövas lyser med sin frånvaro även i Norrland. Gruppvåldtäkter sker även i Norrland utan att någon tar lagen i egna händer.
__________________
Senast redigerad av Rodriguez89-3 2017-07-19 kl. 23:52.
Citera
2017-07-20, 10:44
  #122
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodriguez89-3
Att vara jägare i skogen är inte samma sak som att vara nybyggare. Och år 2017 kan du inte försvara ett samhälle med jägargevär.
En välriktad kula är en välriktad kula oavsett vapentyp .
I rätt händer är ett till och med ett luftgevär farligt .


Citat:
Ursprungligen postat av Rodriguez89-3
De stenhårda typer som skulle behövas lyser med sin frånvaro även i Norrland. Gruppvåldtäkter sker även i Norrland utan att någon tar lagen i egna händer.
Allt syns inte i media eftersom det är långt till Södermalm där journalisterna bor .....
Citera
2017-07-20, 13:51
  #123
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodriguez89-3
Japan och Europa har olika traditioner att försvara. Därför kommer inte ett traditionellt Europa att se ut som ett traditionellt Japan.

Hela böggrejen var dock större än någonsin i antiken, antika Grekland och Rom var troligen viktigare för Europas idetradition än kristendomen.

Våra traditioner och vår folks historia går mycket djupare än mellanösternreligioner som kom in för 1000 år sedan, det sträcker sig mycket längre tillbaka i tiden. Jag skulle rekommendera även dig att söka tillbaka till feniciska rötter långt innan kristendomen blev stor.

Citat:
Pilgrimerna och puritanerna var väl 1600-tal snarare än 1800-tal? De var väl dessutom rätt så utbildningsvänliga och grundade väl Harvard University? I motsats till den löjliga serien (och boken) The Handmaid's Tale där USA blir en puritansk diktatur där kvinnor förbjuds läsa, så var Massachusetts-kolonin på 1600-talet förmodligen den plats på jorden där flest kvinnor kunde läsa. Förtar dock inte att de var helknäppa protestanter och givetvis inte en bra samhällsmodell.

Pilgrimer strömmade in i flera århundranden i olika former, men visst var de första så kallade quakers började komma in på 1600-talet. Deras slaverimotstånd var ju något som jag speciellt tycker visade på stor visdom i den tidsåldern, att dessa blir så demoniserade idag tycker jag är patetiskt då de var fundamentala i försvar av alla frihetsideal som USA står för.

Självfallet var de lite knäppa, men det krävs lite av det mentala tillståndet för att bege sig ut över atlanten, i okänd mark och utan att tex vilja köpa slavar i någon marknad som kan göra dig till kungar (tänk hur svårt det är i tider då slaveri anses moralisk rättfärdigat av andra omkring dig).

Deras häxjakter var dock givetvis sånt galenskap som kommer med superreligiösa, jag rekommenderar förövrigt en film som heter "The Witch", väldigt realistisk skildring av epoken.

Citat:
Sverige hade en krasch tidigt 90-tal utan att välfärdsstaten gick under.

Hur mycket bostäder kostade i jämförelse med BNP vi hade då är INGENTING mot idag:

http://2.bp.blogspot.com/-B7jeP6Yipw..._1970-2014.png

Det finns ingenting empiriskt jag kan ta som jämförelse med vad som kan ske när svenska bostadsbubblan spricker. Det är bortom alla kända parametrar, Spanien och så vidare är små vindputsarna jämfört med den orkan som är påväg mot svensk ekonomi.


Citat:
Sverige har mindre invandring nu än år 2015. Alltså, invandringen är helig på så sätt att man vill ha invandringen, men inte mer än man har råd med. Anhöriginvandring går också reglera genom försörjningskrav.

Mindre asylinvandring, men otroligt hög invandring fortfarande:

https://nyheteridag.se/nya-migration...ram-till-2019/

Citat:
Och svenskar fick betala mer än så på sina lån under 90-talskrisen. Välfärdsstaten avskaffades dock inte.

Det jag talar om är hur statsskulden kan ränna iväg, Sverige betalar just nu 1-2% statsskuldsränta, men när du måste rädda banker och skit då kommer inte folk lita på att köpa svenska statsobligationer för annat än enorm ränta som betalning.

Citat:
När kommer svenskarna tvingas ta lagen i egna händer? Mycket av den brottslighet som exempelvis gruppvåldtäkter hade fått andra folk att redan ta lagen i egna händer. .

När det är tal om räder i deras kvarter, hundratals thugs som springer genom Västhamnen och stjäl allt det får tag på utan någon att skydda grannverksamheten. Bilar som brinner utanför förorten varje natt, polisen som inte har resurser att göra något åt det. Allt i det öppna, likt zulus i Sydafrika som springer omkring med machettes.

Nej, det vi ser idag är ingenting jämfört med vart vi är påväg.

Citat:
Ja, brottsligheten i Malmö har ökat något enormt utan att någon lyft ett finger. Därför ej trovärdigt att någon kommer lyfta ett finger när den fortsätter öka.

Det finns ingen yttre gräns, vi slog rekord med 11 mord förra året, det här året var det 11 mord på 6 månader i Malmö. Ifall vi får 22 mord så går Malmö om Tiranna i Albanien som Europas farligaste stad. Sedan så ska man nå thugstaden Chicagos mord per 100k invånare så behövs ca 40 mord, sedan så är väl kåkstäderna i Latinamerika som man ska jämföra sig vid.

MAlmö har alltså ca 7 mord per 100k invånare det här halvåret, i Rio De Janeiro så har man runt 20 mord per 100k invånare, så det är inte så långt kvar ditt, men det finns värre städer i Latinamerika som i Caracas där man har 115 mord per 100k invånare och städer i Sydafrika osv som man kan nå upp till när välfärden inte längre tar hand om alla kriminella invandrares morsor (man måste ge dem att de verkligen älskar deras mammor).


Citat:
Och vad ledde det till i USA? Brottsligheten är betydligt större i USA än i Sverige. När brottsligheten blir för hög någonstans så flyttar vita amerikaner någon annanstans. Och på samma sätt sker det i Sverige. Fler svenskar flyttar från Malmö och kommer fortsätta flytta från Malmö. Det kommer inte byggas beväpnade fort i Västra hamnen precis som det inte byggts i Detroit. .

Jo, men i USA så går kriminaliteten ned medan i Sverige går det upp. Antalet mord har halverats i USA sedan 90-talet (till stor del egentligen pga förbättrad sjukvård och kameror i gatan) medan vi är i rekordnivåer i Sverige.

Men du har rätt i att alla svenskar kan flytta från Västhamnen till Vellinge eller liknande istället för att kriga om territorium. Problemet är att vi olikt USA har en stat som flyttar över invandrare till kommuner som inte tar emot.

Citat:
Mångkulturprojektet kommer kunna kostas på ett bra tag.

Vi får se, du kan väl ändå se att desto snabbare allt faller ihop desto bättre?


Citat:
I Ann Heberleins fall handlar det om att hon är bi-polär, narcissist och opportunist. Du tror inte de andra Fi-tanterna också har döttrar som går på musikfestivaler?

Jag tror att FI-tanter är något mer sjuka i huvudet än Ann Heberlein, och jag tror faktiskt att det är få där som har döttrar. När man får barn gäller det att sluta leka extremist och återvända till verkligheten.


Citat:
Boerna försvinner i betydligt snabbare takt än svenskarna.

Inte sant, boer har bra fertilitet och efter enorm flytt i 90-talet så har läget stabiliserats och de ökar faktiskt något:

https://en.wikipedia.org/wiki/White_...n#Demographics

Olikt svenskar vars befolkning 0-44 minskar med 0,5% per år. Framförallt så blandar sig inte boer medan svenskar beblandar sig något enormt.

Citat:
Ja, det är just det jag menar med att svenskar behöver hederskultur. Det är en struktur utanför staten.

Vi behöver någonslags hederskultur, men helst gärna inte en kristen eller mellanösterns hederskultur. Boer låter som bättre förebild för framtiden, detta trots att de får lida något enormt i de fall då de inte lyckas försvara sig.

Man får ta det "minst sämsta" alternativet heltenkelt. Trevligt kommer det inte att bli.

Citat:
Tog du bort staten nu skulle ju svenskarna bara bli en tacksam måltavla eftersom de är både rika och värnlösa. Därför måste rätt kultur på plats innan staten kan försvinna.

De flesta svenskar är inte så jävla rika, de svenskar som bor i Danderyd, Östermalm och Södermalm skulle bli härliga måltavlor och få anpassa sig snabbt eller fly till enklaver (troligen skulle många fly till utlandet, likt engelsmännen i Sydafrika). I vilket fall förtjänar de att lida lite så som de styrt landet.

Däremot skulle svenskar ute i vischan kunna ställa om betydligt bättre och invandrarna är lata och orkar inte ta sig ut ur städerna för att göra räder mot små samhällen utanför där folk dessutom har jaktgevär.

Citat:
Du menar dock att det är bättre att svenskarna går under än att de blir mer brutala. Men det framtidssamhälle du beskriver förutsätter mer brutalitet än det nuvarande.

Nej, jag menar absolut inte det. Jag menar att det är bäst att ge upp "Sverige" som svenskarnas stat som säkerställer svenskarnas överlevnad. Sverige är död, men svenska folket och svensk kultur kan överleva Sveriges död.

Citat:
Att vara jägare i skogen är inte samma sak som att vara nybyggare. Och år 2017 kan du inte försvara ett samhälle med jägargevär.

De stenhårda typer som skulle behövas lyser med sin frånvaro även i Norrland. Gruppvåldtäkter sker även i Norrland utan att någon tar lagen i egna händer.

Det finns två typer av norrlänningar egentligen, några som bor i småstäder där stora industrier fanns (som typ Söderhamn) och där folkhemmet var otroligt starkt och arbetarfolket "civiliserades" och blev mer fåraktiga och "dumsnälla". Sedan finns vilda Norrland i ställen som inte ens kan kallas för småstäder och där staten inte byggt något alls utan människor har tagit hand om sig själva, och de är lite råare och mer rasistiska och mer asociala därute.

Du kan se en Stockholmares bajsnödiga demonisering av dessa i en film som "Jägarna", även ifall det inte beskriver någon verklighet alls liksom alla svenska kulturmarxistiska beskrivningar av verkligheten, där är det dessa norrländska barbarer som gruppvåldtar en "utländsk hora".

Nåja, så hemska är de givetvis inte. Men de har lite skit under naglarna, tjuvjagar älg bakom statens rygg, fiskar utan att betala för att få fiska (fiskekort som det heter tror jag), dricker sin hembränt och kallar negrer för negrer, osv.

De har lite vandetta mot varandra, det vet jag eftersom jag har lite rötter däruppe och några galna farbröder. Skulle någon blatte få för sig att våldta någons dotter däruppe så skulle det bli återbetalning.

Det är dessa råare typer som reser sig som folkets beskyddare i tider då civilisationens strukturer faller samman.
__________________
Senast redigerad av Naknekejsaren 2017-07-20 kl. 14:10.
Citera
2017-07-21, 06:57
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Hela böggrejen var dock större än någonsin i antiken, antika Grekland och Rom var troligen viktigare för Europas idetradition än kristendomen.

Våra traditioner och vår folks historia går mycket djupare än mellanösternreligioner som kom in för 1000 år sedan, det sträcker sig mycket längre tillbaka i tiden. Jag skulle rekommendera även dig att söka tillbaka till feniciska rötter långt innan kristendomen blev stor.

Inget har varit viktigare för Europas idétradition än kristendomen. Arvet från Grekland och Rom fanns inte ens i Sverige förrän "Mellanösternreligionen" kom till Sverige för tusen år sedan.

Nej, Pride har inget med "böggrejen" i Rom och Grekland att göra. Finns inga sådana band. Dagens HBT-rörelse bygger inte på den antika synen på sexualitet. Den antika synen på sexualitet levde dock kvar i den muslimska världen väldigt länge. Homosex var fram tills inte så länge sedan rätt så okontroversiellt i den muslimska världen och skildrades i konst och litteratur. Men det var en antik syn, inte en Pride-syn. Man hade alltså inga parader, inga samkönade äktenskap, man förväntades bilda familj med en kvinna även om man också hade sex med män, man försökte inte sticka ut från samhället genom att klä sig lustigt och precis som i den förkristna antiken så anser muslimerna att det är mer OK att sätta på än att vara den som blir påsatt. Det finns alltså tre olika syner på sexualitet som är främmande för varandra, å ena sidan den kristna synen, å andra sidan den antika/muslimska synen, å tredje sidan den moderna HBT-synen.

Du kan inte skilja "feniciska rötter" från kristendomen. Att många kristna libaneser identifierar sig med det feniciska istället för det arabiska beror på den kristna tron. Med islam som religion hade alla istället haft en arabisk identitet. Precis som kopter och assyrier på grund av den kristna tron ej är araber.

Sedan, måste man se till vad som är Europa och vad som är Mellanöstern? Även här kan man inte bortse från kristendomen. Mellanöstern är en rätt så ny term som brittiska imperiet hittade på. Kristendomen var alltså ingen Mellanöstern-religion eftersom det inte fanns något som hette Mellanöstern. Att det går en civilisationsgräns mellan Europa och Mellanöstern mellan Grekland och Turkiet beror på religion. Hade till exempel Anatolien fortfarande varit kristet hade det ju inte funnits något skäl att se den delen av världen som "något annat" eftersom det fortfarande är samma kultursfär. Typ som att man i Latinamerika inte ser någon vits med att dela upp Amerika i ett Syd- och Nordamerika eftersom Panama och Colombia är samma kultursfär. Medan det går en tydlig gräns mellan Grekland och Turkiet samt mellan Spanien och Marocko.

Citat:
Pilgrimer strömmade in i flera århundranden i olika former, men visst var de första så kallade quakers började komma in på 1600-talet. Deras slaverimotstånd var ju något som jag speciellt tycker visade på stor visdom i den tidsåldern, att dessa blir så demoniserade idag tycker jag är patetiskt då de var fundamentala i försvar av alla frihetsideal som USA står för.

Självfallet var de lite knäppa, men det krävs lite av det mentala tillståndet för att bege sig ut över atlanten, i okänd mark och utan att tex vilja köpa slavar i någon marknad som kan göra dig till kungar (tänk hur svårt det är i tider då slaveri anses moralisk rättfärdigat av andra omkring dig).

Deras häxjakter var dock givetvis sånt galenskap som kommer med superreligiösa, jag rekommenderar förövrigt en film som heter "The Witch", väldigt realistisk skildring av epoken.

Nej, med pilgrimer åsyftas specifikt de engelsmän som kom till New England med skeppet Mayflower 1620 och grundade kolonin Plymouth. Dock var det först på 1800-talet begreppet pilgrimer började användas om dessa människor. De kallade inte sig själva för pilgrimer.

Det stämmer att quakers (eller kväkare på svenska) började komma till det som kom att bli USA på 1600-talet. De räknas dock ej till pilgrimerna och kom typ 30-40 år efter Mayflower. Kväkare var ej välkomna i Plymouth och om de satte sin fot i kolonin kunde de få böter och/eller kroppsstraff. Dock var Plymouth-kolonin mer liberal än grann-kolonin Massachusetts som styrdes av puritaner och som hängde kväkare (och baptister och massa andra människor de ogillade). Pilgrimerna i Plymouth har fått en enorm plats i amerikansk folklore men var egentligen historiskt rätt så betydelselösa, och i slutat av 1600-talet blev de en del av den mer folkrika och viktigare kolonin Massachusetts.

Kväkare ägnade sig aldrig åt häxjakt. Däremot var kväkare några man gärna pekade ut som häxor. Pilgrimerna i Plymouth-kolonin känner jag heller ej till att de skulle ha ägnat sig åt häxjakt, även om det säkert var olagligt med häxeri i deras lagbok. Det var återigen deras mindre liberala grannar, puritanerna i Massachusetts som ägnade sig åt att hänga häxor. De ökända häxprocesserna i Salem var det puritanerna som bedrev.

På vilket vis är kväkare demoniserade idag? Teologiskt är det väl få som riktigt begriper sig på vad de står för, kanske med tanke på att de aldrig var en stor rörelse. Under sin peak i England på 1600-talet utgjorde de ändå bara en procent av befolkningen. Och i dagens USA finns det färre än 90 tusen kväkare, i ett land med 325 miljoner människor. Det de är förknippade med är ju just främst sin sociala påverkan i USA, såsom arbetet mot slaveri och arbetet för kvinnors rättigheter. Alltså positiva saker enligt den politiska korrektheten. Dock var de faktiskt inte slaverimotståndare när de först reste över Atlanten, det kom senare:

"Most Quakers owned slaves when they first came to America; to most Quakers "slavery was perfectly acceptable provided that slave owners attended to the spiritual and material needs of those they enslaved". 70% of Quakers owned slaves in the period from 1681 to 1705; however, from 1688 some Quakers began to speak out against slavery until by 1756 only 10% of Quakers owned slaves."

https://en.wikipedia.org/wiki/Histor...very_Abolition

Citat:
Hur mycket bostäder kostade i jämförelse med BNP vi hade då är INGENTING mot idag:

http://2.bp.blogspot.com/-B7jeP6Yipw..._1970-2014.png

Det finns ingenting empiriskt jag kan ta som jämförelse med vad som kan ske när svenska bostadsbubblan spricker. Det är bortom alla kända parametrar, Spanien och så vidare är små vindputsarna jämfört med den orkan som är påväg mot svensk ekonomi.

Det är möjligt att du har rätt här. Men då är det ju bostadsbubblan som knäcker Sverige snarare än att Sverige knäcks av ökat socialbidragstryck. Alltså, att du går på socialbidrag gör väl varken från eller till för när bostadsbubblan ska smälla eller missar jag något?
Citera
2017-07-21, 06:57
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Mindre asylinvandring, men otroligt hög invandring fortfarande:

https://nyheteridag.se/nya-migration...ram-till-2019/

Ja, men det är inget som politikerna inte kan styra över. Vill de sänka invandringen kan de göra det. Och bevisligen är de villiga använda sådana verktyg för att undvika en systemkollaps.

Citat:
Det jag talar om är hur statsskulden kan ränna iväg, Sverige betalar just nu 1-2% statsskuldsränta, men när du måste rädda banker och skit då kommer inte folk lita på att köpa svenska statsobligationer för annat än enorm ränta som betalning.



När det är tal om räder i deras kvarter, hundratals thugs som springer genom Västhamnen och stjäl allt det får tag på utan någon att skydda grannverksamheten. Bilar som brinner utanför förorten varje natt, polisen som inte har resurser att göra något åt det. Allt i det öppna, likt zulus i Sydafrika som springer omkring med machettes.

Nej, det vi ser idag är ingenting jämfört med vart vi är påväg.



Det finns ingen yttre gräns, vi slog rekord med 11 mord förra året, det här året var det 11 mord på 6 månader i Malmö. Ifall vi får 22 mord så går Malmö om Tiranna i Albanien som Europas farligaste stad. Sedan så ska man nå thugstaden Chicagos mord per 100k invånare så behövs ca 40 mord, sedan så är väl kåkstäderna i Latinamerika som man ska jämföra sig vid.

MAlmö har alltså ca 7 mord per 100k invånare det här halvåret, i Rio De Janeiro så har man runt 20 mord per 100k invånare, så det är inte så långt kvar ditt, men det finns värre städer i Latinamerika som i Caracas där man har 115 mord per 100k invånare och städer i Sydafrika osv som man kan nå upp till när välfärden inte längre tar hand om alla kriminella invandrares morsor (man måste ge dem att de verkligen älskar deras mammor).


Ja, brottsligheten lär fortsätta öka. Men som du skriver finns ingen gräns för när svenskarna lyfter ett finger. Det finger hade i sådana fall redan lyfts. Det är som att en främmande människa kommer fram och börjar örfila ditt lilla barn. Om du inte tillrättavisar personen är något fel på dig. Du väntar inte tills personen börjar knivhugga ditt barn innan du känner att personen borde tillrättavisas.

Citat:
Jo, men i USA så går kriminaliteten ned medan i Sverige går det upp. Antalet mord har halverats i USA sedan 90-talet (till stor del egentligen pga förbättrad sjukvård och kameror i gatan) medan vi är i rekordnivåer i Sverige.

Men du har rätt i att alla svenskar kan flytta från Västhamnen till Vellinge eller liknande istället för att kriga om territorium. Problemet är att vi olikt USA har en stat som flyttar över invandrare till kommuner som inte tar emot.

Att flytta runt invandrare till olika kommuner förutsätter en fungerande byråkratisk apparat som flyttar runt människor och ser till att någon tar emot dem. Det är därför de flyttar från dessa kommuner så fort de själva får välja var de ska bo. Och sedan går det segregera inom kommungränserna, exempelvis ser demografin radikalt olika ut i olika delar av Stockholm.

Citat:
Vi får se, du kan väl ändå se att desto snabbare allt faller ihop desto bättre?

Jag tror inte allt faller ihop. Är som sagt ingen expert själv men sett Tino förklara att ett land som Sverige ej kan kollapsa totalt bortsett från typ kärnvapenkrig.

Och nej, jag tror inte att det är bättre ju snabbare allt faller ihop snabbare. Som sagt, invandringsproblemen är mycket lättare för svenskarna att lösa idag än det kommer vara i ditt helt laglösa Malmö-scenario. Har svenskarna problem hantera dagens nivåer kommer det inte gå bättre med dina nivåer. Om du har problem att lösa matte-problem på nivå 1 i skolan så kommer det inte bli bättre av att du istället får massa matte-problem på nivå 14 som du ska lösa.

Citat:
Jag tror att FI-tanter är något mer sjuka i huvudet än Ann Heberlein, och jag tror faktiskt att det är få där som har döttrar. När man får barn gäller det att sluta leka extremist och återvända till verkligheten.

Ann Heberlein är ju en Fi-tant. Var nog först förra året när hon började vrida 180 grader (en av många 180-vändningar hon har gjort genom åren) som hon avslutade sitt medlemskap i Fi. För numera är hon ju med i Moderaterna istället.


Citat:
Inte sant, boer har bra fertilitet och efter enorm flytt i 90-talet så har läget stabiliserats och de ökar faktiskt något:

https://en.wikipedia.org/wiki/White_...n#Demographics

Olikt svenskar vars befolkning 0-44 minskar med 0,5% per år. Framförallt så blandar sig inte boer medan svenskar beblandar sig något enormt.

Ok, det är glädjande i sådana fall. Och bevisar just det jag skrivit att fertilitet är viktigt. Kan dock inte se i din länk att just boer-befolkningen ökat (inte alla vita i Sydafrika är boer). Vad ligger boernas fertilitet på idag?

Citat:
Vi behöver någonslags hederskultur, men helst gärna inte en kristen eller mellanösterns hederskultur. Boer låter som bättre förebild för framtiden, detta trots att de får lida något enormt i de fall då de inte lyckas försvara sig.

Man får ta det "minst sämsta" alternativet heltenkelt. Trevligt kommer det inte att bli.

Boerna är kristna. Någon slags gammaltestamentlig kristendom där de som folk anser sig ha ett förbund med Gud för att han hjälpte dem segra över zulu-folket.

Citat:
De flesta svenskar är inte så jävla rika, de svenskar som bor i Danderyd, Östermalm och Södermalm skulle bli härliga måltavlor och få anpassa sig snabbt eller fly till enklaver (troligen skulle många fly till utlandet, likt engelsmännen i Sydafrika). I vilket fall förtjänar de att lida lite så som de styrt landet.

Du behöver inte vara Bill Gates för att vara en attraktiv måltavla för rånare. Få folkslag i världen har lika höga löner som svenskar. Och viktigast av allt så är svenskar rikare än invandrare och den skillnaden skulle bara bli ännu större i ditt scenario där omfördelningssystemen upphör. Utan omfördelningssystemen så tjänar svenskarna mer pengar i förhållande till invandrare än vad vita amerikaner tjänar i förhållande till svarta amerikaner.

Svenskar har redan flytt till enklaver. Det bor inte massa svenskar kvar i miljonprogram-förorterna.

Danderyd är redan en enklav. Och att du får skenande kriminalitet i invandrartäta förorter behöver inte leda till att platser som Danderyd blir otrygga. Beverly Hills är inte otryggt trots att det ligger i samma stad som Compton.

Citat:
Däremot skulle svenskar ute i vischan kunna ställa om betydligt bättre och invandrarna är lata och orkar inte ta sig ut ur städerna för att göra räder mot små samhällen utanför där folk dessutom har jaktgevär.

Afrikaner i Sydafrika orkar göra räder mot små samhällen utanför städerna och döda alla de får tag på.

Citat:
Nej, jag menar absolut inte det. Jag menar att det är bäst att ge upp "Sverige" som svenskarnas stat som säkerställer svenskarnas överlevnad. Sverige är död, men svenska folket och svensk kultur kan överleva Sveriges död.

Så varför argumenterar du emot hederskultur som en lösning? Ja, naturligtvis bör svenskarna ge upp staten. Jag argumenterar för att det är bättre att göra denna kulturella omställning där man ej förlitar sig för staten innan man tar bort staten. Istället för att ta bort staten utan att vara kulturellt förberedd. Idag är det väldigt inkodat i svenskar att det är primitivt att exempelvis skipa egen rättvisa istället för att låta polisen ta hand om det. Allt i Sverige är förstatligat, inklusive civilsamhället.

Citat:
Det finns två typer av norrlänningar egentligen, några som bor i småstäder där stora industrier fanns (som typ Söderhamn) och där folkhemmet var otroligt starkt och arbetarfolket "civiliserades" och blev mer fåraktiga och "dumsnälla". Sedan finns vilda Norrland i ställen som inte ens kan kallas för småstäder och där staten inte byggt något alls utan människor har tagit hand om sig själva, och de är lite råare och mer rasistiska och mer asociala därute.

Du kan se en Stockholmares bajsnödiga demonisering av dessa i en film som "Jägarna", även ifall det inte beskriver någon verklighet alls liksom alla svenska kulturmarxistiska beskrivningar av verkligheten, där är det dessa norrländska barbarer som gruppvåldtar en "utländsk hora".

Nåja, så hemska är de givetvis inte. Men de har lite skit under naglarna, tjuvjagar älg bakom statens rygg, fiskar utan att betala för att få fiska (fiskekort som det heter tror jag), dricker sin hembränt och kallar negrer för negrer, osv.

De har lite vandetta mot varandra, det vet jag eftersom jag har lite rötter däruppe och några galna farbröder. Skulle någon blatte få för sig att våldta någons dotter däruppe så skulle det bli återbetalning.

Det är dessa råare typer som reser sig som folkets beskyddare i tider då civilisationens strukturer faller samman.

Jag har träffat människor i Stockholm som flyttat hit från Norrlands glesbygd (med tanke på avfolkningen i glesbygden så bor idag väldigt många av dessa glesbygds-norrlänningar, kanske majoriteten av dem, i städer och det hade varit tydligt om de var radikalt annorlunda från övriga svenskar). De jag träffade var definitivt inte några civilisationens beskyddare och inte mer hederskulturella än svenskar i största allmänhet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback