Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-07-07, 12:59
  #1
Medlem
Jag är en muslim född i Sverige och har levt här hela mitt liv. Jag har däremot rest och upplevt kultur från Mellanöstern där jag har rötter och kikat på hur de levt. Jag tycker att de flesta delar(Sharia osv) inte hör hemma i Sverige, men en sak tycker jag är bra i mindre sträckning, och det är könsroller. Det är det jag vill diskutera och varför vi behöver mer av det i Sverige. Vi hade mer av det förr i tiden, men nu har feminismen tagit över och vi går rakt mot avgrunden. Hela världen tittar på Sverige just nu.

Först måste vi förstå att kvinnor inte är rationella varelser. De är emotionella och styrs av hjärtat istället för hjärnan. Kvinnor är väldigt lättpåverkade från samhället och följer strömmen väldigt effektivt. När det gäller andra liv är kvinnan väldigt snabb på att ta ställning och hon är väldigt öppen för att hjälpa till. Vanligtvis är detta inte ett problem, men det betraktas ibland som en svaghet och det missbrukas varje dag.

I Mellanöstern lär sig kvinnor hyfs, att vara proper och att veta sin plats. Detta medför att kvinnan blir en lugn varelse som gör sitt och blandar sig oftast inte in i politik eller hur mannen ska styra landet. Hon har inget incentiv att göra det och istället sköter varje kön sitt och sen är det över. Det viktiga är att hålla det på en lagom grad.

I Sverige har kvinnan gått bärsärkargång inom både politik och feminism. Här ska minsann kvinnan och hennes emotionella hjärta påverka allt. Hon ska könskvoteras in på jobb, hon ska klaga på att hon får generellt sett mindre lön även fast hon i snitt jobbar mindre, hon vägrar ge upp sin sexuella makt och kämpar för att prostitution ska vara olagligt för evigt. Hon ska in med foten överallt -- men kvinnan kan inte tänka logiskt på ett effektivt sätt. Det funkar inte.

Nu springer Lady Dahmer, Linnea Claeson mfl runt och gladeligen inspirerar unga kvinnor att kämpa och förstöra Sverige. Deras hjärta säger att det är rätt, men logiken lämnat de ute ur bilden totalt.

Tänk tillbaka på ett mer traditionellt Sverige som det var för bara hundra till tvåhundra år tillbaka. Då tänker jag på könsroller, hur pigorna i familjen skötte sitt och sedan var det bra med det. Naturligtvis bör kvinnan få behålla sin rösträtt, jag tänker mer på de könsroller som härstammar från traditionell kristendom(som delar mycket med islam på den fronten, därav trådnamnet).

Kultur i Mellanöstern är gammaldags och har kvar mycket av det här. Vi kan inte längre tillåta kvinnor att löpa amok på det här sättet i Sverige. Då blir det som det är idag. Det är därför Sverigedemokraterna får min röst, därför att denna trend är ohållbar. Alla ska hjälpas, alla ska älskas, allas problem ska bli våra problem. Och alla invandrare vill till möllan och leva livet i sina minisamhällen. Nej, fy.

Vi måste:
- Uppmuntra kvinnor att ta avstånd från denna galenskap som är feminism
- Kämpa emot förebilder som Lady Dahmer och Linnea Claeson
- Ordna incentiv så att ekonomiska migranter håller sig borta

Det är ingen slump att alla väljer Sverige. Det första jag fick höra i Mellanöstern var hur alla hade hört att Sverige var en guldgruva. Vi måste sätta stopp för det där omgående.

Jag har också märkt den systemiska rasism mot vanliga vita män som har smugit sig in i allt det här och det är orättvist. Vanliga vita män är en grupp av de få som gladeligen hänger ut sina egna brottslingar och ger dem de straff de förtjänar. Med alla andra folkgrupper blir det någon slags sång och dans där de inte säger ett skit och ibland till och med stöttar de andra.

Poängen är att kvinnan med sitt emotionella jag alltid kommer att tillåta sånt att pågå, för hon kan inte gå emot sin natur. Hon måste därför uppmuntras att inte ta den väg som feminismen förespråkar idag. Det är ohållbart och det vet alla. Hela världen retar Sverige för att vi inte kan stoppa dem och skadeglädjen växer dag för dag.

Feminismen har tappat sin själ, och dag för dag påverkas unga att gå med i denna skitrörelse. Kika på "Femfight" och andra initiativ som unga hjärntvättade tjejer tillägnat sin tid till. Och de hyllas för det. Nej fan, nu är det nog.
__________________
Senast redigerad av ArabiskaPrinsen 2017-07-07 kl. 13:39.
Citera
2017-07-07, 13:07
  #2
Avstängd
Visst har antifeministiska män av olika schatteringar mycket gemensamt. Fast det vill de
helst inte låtsas om.
Citera
2017-07-07, 13:07
  #3
Avstängd
Halloween2s avatar
Feminism och Islam (för det är vad Mellanösterns ''kultur'' är) är både skit, Lever hellre i ett land där kvinnor skriker sig hesa och fan och hans moster än att get knullande inavel går runt här.


Det är ALLTID pest eller kolera. Och tyvärr får man alltid leva med något utav det, vill inte ha heltäckande tält gå runt på stan, eller att folk ska få gifta sig med sina 7åriga kusiner.


Islam kommer alltid vara ett större hot. ALLTID.
Citera
2017-07-07, 13:13
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArabiskaPrinsen
I Mellanöstern lär sig kvinnor hyfs, att vara proper och att veta sin plats.

Vi förstår givetvis att du tramsar. Men tanken på att Socialkonservatism på något sätt skulle vara unikt för mellanöstern är så pass löjlig att det måste påpekas.
Citera
2017-07-07, 13:15
  #5
Medlem
BigFatCones avatar
Kvinnor är logiska. Ordet du söker är nog "irrationell".

Själv är jag inne på att man behöver både hjärta och hjärna för att kunna fatta goda beslut.
Det blir liksom minst lika dåligt om man är 100% rationell.

Sen är det ju så att ibland är män också helt irrationella och känslostyrda. Har du varit på en fotbollsmatch någon gång?
Citera
2017-07-07, 13:25
  #6
Medlem
Jag drar gränsen när ett rövhål med nykommet ursprung i landet påstå sig ha en bra uppfattning över hur Sverige fungerade förr. Vi har alltid levt i ett land med starka kvinnor, till och med innan vi var ett land så jag tycker du kan ta dina värderingar och köra upp dit Mecka inte nås.
Citera
2017-07-07, 13:38
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebus
Jag drar gränsen när ett rövhål med nykommet ursprung i landet påstå sig ha en bra uppfattning över hur Sverige fungerade förr. Vi har alltid levt i ett land med starka kvinnor, till och med innan vi var ett land så jag tycker du kan ta dina värderingar och köra upp dit Mecka inte nås.

Bara för att du har släkt här gör inte nödvändigtvis din uppfattning om Sverige bättre än min. Jag är dessutom förmodligen äldre än dig. Och mer svensk för den delen i sätt att vara.
Låter som att du också måste lära dig din plats.
__________________
Senast redigerad av ArabiskaPrinsen 2017-07-07 kl. 13:42.
Citera
2017-07-07, 13:42
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Feminism och Islam (för det är vad Mellanösterns ''kultur'' är) är både skit, Lever hellre i ett land där kvinnor skriker sig hesa och fan och hans moster än att get knullande inavel går runt här.


Det är ALLTID pest eller kolera. Och tyvärr får man alltid leva med något utav det, vill inte ha heltäckande tält gå runt på stan, eller att folk ska få gifta sig med sina 7åriga kusiner.


Islam kommer alltid vara ett större hot. ALLTID.

Så du menar att Sverige förtjänar det här och att vi bara ska acceptera det? Du får inte ge upp så lätt. Andra länder har i överlag inte dessa problem
Citera
2017-07-07, 13:43
  #9
Medlem
Man kan inte bekämpa feminism med Mellanöstern-kultur eftersom den trycker när kvinnor.

Kvinnor som lever där kommer få ett känslomässigt glastak som de inte kommer komma över , de kan vara nöjda men de kan inte vara helt lyckliga. Ska en kvinna helt lycklig måste hon själv ha bestämt :

- vilka situationer hon utsätter sig för.

- vilka platser hon besöker.

- vilka utmaningar hon väljer.

- vilka hon umgås med.



Feminismen är inte något som har som primärt mål ovanstående utan deras mål är att förstöra för män vilket är mycket primitivt.

Antagligen märkte feminister att de inte var speciellt framgångsrika och att kvinnor skulle i långa loppet tröttna på dem. För att då skynda på förstörelsen börja de verka för maximal extrem invandring vilket de beräknade skulle förstöra kulturen i Sverige och därmed förstöra för män.

Problemet vi står inför nu är hur vi ska få invandrarna att acceptera att kvinnor har självbestämmande.
Samt att få kvinnor att förstå att feministerna inte tänker på att de ska ha det bra utan på hur de ska förstöra för män.
Citera
2017-07-07, 13:45
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArabiskaPrinsen
Bara för att du har släkt här gör inte nödvändigtvis din uppfattning om Sverige bättre än min. Jag är dessutom förmodligen äldre än dig.
Låter som att du också måste lära dig din plats.

Så tillvida att du inte studerat svensk historia på djup nivå (vilket ditt inlägg skvallrar om inte är fallet) så jo, kultur följer med både arv och miljö. Bara för du uppfostrades med en religiöst kvävd mor som forma dina sjuka idéer så kommer det alldrig accepteras att detta ska spridas ut i detta land med den historia vi har.

Ah faller denna "platslära" på män också? Kanske sträcker sig inte dina religiösa värderingar endast till kvinnor? Blir intressant att se hur resten av fb anser om detta. Din poäng var och få med arga svenska män, tror du precis förlorade den.
Citera
2017-07-07, 13:49
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebus
Så tillvida att du inte studerat svensk historia på djup nivå (vilket ditt inlägg skvallrar om inte är fallet) så jo, kultur följer med både arv och miljö. Bara för du uppfostrades med en religiöst kvävd mor som forma dina sjuka idéer så kommer det alldrig accepteras att detta ska spridas ut i detta land med den historia vi har.

Ah faller denna "platslära" på män också? Kanske sträcker sig inte dina religiösa värderingar endast till kvinnor? Blir intressant att se hur resten av fb anser om detta. Din poäng var och få med arga svenska män, tror du precis förlorade den.

Jag skrev titeln med avsikt för att locka fram er. Det var helt väntat att ni skulle ta tillfället i akt att skriva lite glåpord och så vidare. Det är en del av FB.

Jag väntar mig också en del rasister för den delen.

The internet is serious business som man säger.
Citera
2017-07-07, 13:51
  #12
Medlem
Mooons avatar
Ja, så ere.

Citat:
Ursprungligen postat av Sebus
Jag drar gränsen när ett rövhål med nykommet ursprung i landet påstå sig ha en bra uppfattning över hur Sverige fungerade förr. Vi har alltid levt i ett land med starka kvinnor, till och med innan vi var ett land så jag tycker du kan ta dina värderingar och köra upp dit Mecka inte nås.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback