• 1
  • 2
2017-07-07, 11:54
Medlem
adamnows avatar
Ethereum, var köpa, och hur redovisar man skatt på det?
Citera
2017-07-07, 13:36
Medlem
Smackbangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adamnow
Ethereum, var köpa, och hur redovisar man skatt på det?

Köpa Etherium går att göra på massor av ställen....
Här är en länk på några...
https://bitcoin.org/en/exchanges

Här är en länk om skatt..
https://www.skatteverket.se/privat/s...6bae11b60.html
Citera
2017-08-15, 12:16
Medlem
Vart det nå köp av Ether ? Är själv väldigt sugen att köpa lite , men har inte bestämt mig vart ifrån eller vilken plånbok jag ska använda .
Citera
2017-08-17, 15:38
Medlem
Kan rekommendera Coinbase, man är snabbt igång och säkerheten känns mycket högre än andra exchanges. Använder även Poloniex och Kraken eftersom de har fler tokens, men föredrar Coinbase (no affiliation).
Citera
2017-08-18, 09:15
Medlem
Kommer ether gå upp också? Vart att köpa?
Citera
2017-12-03, 00:34
Medlem
Ifall du vill ha det smidigt kan jag rekommendera etherexchange.se. Handlade mina där och betalar med swish och får ether direkt.
Citera
2017-12-03, 01:41
Medlem
Jag använder Kraken, snabba utbetalningar och simpelt! Här kan man även ta utbetalning i Euro, som man inte kan på alla exchanges. Jag använder Bittrex för att trade coins och skickar mina Mining Eth coins dit men när jag väl ska ta ut/in fiat, så använder jag Kraken, de har även låg avgift
Citera
2017-12-05, 19:44
Medlem
...
Citera
2017-12-05, 19:51
Medlem
Bobthedudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hak1is
Vart det nå köp av Ether ? Är själv väldigt sugen att köpa lite , men har inte bestämt mig vart ifrån eller vilken plånbok jag ska använda .

Coinbase går snabbt men de tar om jag minns rätt 3% varje gång du köper/säljer. Samt när du tar ut.
Citera
2017-12-05, 19:52
Medlem
Bobthedudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reikan
Kan rekommendera Coinbase, man är snabbt igång och säkerheten känns mycket högre än andra exchanges. Använder även Poloniex och Kraken eftersom de har fler tokens, men föredrar Coinbase (no affiliation).

Rekommenderar kraken och Bitstamp. Låga avgifter coinbase tar aningen högre avgifter.
Citera
2017-12-05, 19:52
Medlem
Buttersss avatar
Köper mitt på Coinbase. Och tradear till andra valutor på Binance och har en ARK-wallet. Började idag, och allt gick väldigt snabbt. Rekommenderar dessa 3 plattformar.
Senast redigerad av Butterss 2017-12-05 kl. 19:59.
Citera
2019-02-24, 22:32
Medlem
Jag behöver ETH som är värt ungefär fem kronor så att jag kan skicka mina ENJ från min Enjin wallet.
Avgiften måste tydligen betalas i ETH.

https://etherexchange.se måste man köpa för minst 100kr och det känns ju rätt onödigt när jag endast behöver ETH för max fem kronor.

Finns det något annat ställe man kan köpa för en så liten summa?

Jag har ungefär 2500 ENJ som är värt ca 850 kr som bara ligger där men jag vill kunna skicka dem till binance.com så att jag kan växla dem till btc istället.

Eller finns det något sätt att köpa btc för 5 kronor istället och sen växla dem till ETH?

Vore tacksam för svar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in