Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-07, 10:48
  #1
Medlem
Min Xbox 360 kontroller har nu slutat att fungera helt (blinkar bara 4 knappar i mitten) efter att ha fungerat i något år efter att jag uppdaterade deras drivers https://www.microsoft.com/accessorie...er-for-windows här för att jag inte fick den att fungera på projekt 64 emulator.

Har testat att åtgärda problemet genom windows update(som hade nån uppdatering på 2.5mb) och återinstallera drivrutinerna, men den bara fortsätter blinka.

Misstänker att jag måste avinstallera drivrutiner i enhetshanteraren men vad jag ser så finns inget som kan relatera till kontrollen där. Någon som kan namnge det som ska avinstalleras om ni vet? Kontrollen kommer även ej upp på enheter och skrivare.

Det fungerar inte heller att dra ut och in sladden utan den fortsätter blinka...

Hjälp pls.
Citera
2018-01-28, 19:08
  #2
Medlem
MartinStLouiss avatar
Jag har samma problem med min Xbox 360 kontroller, emellanåt så fungerar den inte. Det ser ut som att handkontrollen tappar kontakten med datorn, är det kvalitén på handkontrollen som är dålig eller finns det någon fix på detta? Lite störande särskilt när man vill spela spel som nästan kräver handkontroll när man ska spela.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback