Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-07-07, 10:36
  #1
Medlem
Exodus78s avatar
Hej alla!

Här kommer ytterligare en kurrapport från mig. Som tidigare rapport kommer jag hålla mig saklig, kort och koncis. Försöker återspegla mina resultat och iaktagelser.

Stats
Ålder: ~40 år
Nuvarande vikt: 80 kg ~17-20% bf (Enbart fett över magen och uppskattar därmed min procent enl detta)
Längd: 175 - 180 cm
Stats styrka: Kör inga 1RM och kommer inte göra så under kur heller.
Hälsostatus: Rygg skadad med buktande diskar (vilket gör att jag har svårt att köra vissa övningar)
Problem med axel/bröst som gör att jag inte kan träna helt optimalt.

Referensvärden
Testosteron 10nmol/l (ligger aningen lågt men man är ju inte 25 längre)
Östrogen 100pmol/l

Kostupplägg dagligt
~3000 Kcal - 150-200g protein - Mat bestående av basvaror såsom: ris, pasta, kött, fågel, nötter. 1 proteinshake samt 1 gainer dagligen. Skulle gärna avstå dessa men av erfarenhet klarar jag inte få i mig tillräckligt utan dessa tillskott.

Kurhistorik
Testo E250 E5D
Testo + Deca (avbruten pga lång utlandsvistelse)

Kurupplägg
Testo E 320mg & EQ 420mg - E5D (Testo 450mg/w & EQ 588mg/w)
Total kurlängd 20 veckor där sista 4 veckorna enbart består av Testo.
Arimidex 0.5mg E3D som start sedan baserat på blodprov.

HCG ~3 veckor var 5.e vecka (500ie/stick)

PCT (om inget händer ex gynokänningar):
HCG E3D som brygga i 21 dagar till Nolvadex
Nolvadex 21 dagar efter sista stick: 40mg/20mg/20mg (3 veckor)

Jag mår tyvärr ganska dåligt på Nolva och har hittills haft svårt att köra 3-4 veckor Nolva. Blir ganska låg av Nolvadex.

Träningsupplägg 3-split
Bröst/Triceps/Axlar
Ben/Mage
Rygg/Biceps

Mål
Lägga på mig 7-10kg med en behållning på åtminstone 7kg.
Kan jag dessutom skörda de positiva effekter EQ sägs ha skulle det vara förträffligt!

Slutsats
Hoppas denna kurrapport ska ge mervärde för de som läser. Tveka inte att ställa frågor eller kommentera.

Väl mött - Exodus
Citera
2017-07-07, 11:13
  #2
Medlem
0gKolhydraters avatar
Hur länge har du tryckt?
Varför trycker du?
Har det varit värt? Har du uppnåt ditt resultat?
Varför vill du lägga på 7-10kg nu?
Hur känns det att du säkerligen dör i förtid pga allt prepp?

Väl mött
Citera
2017-07-07, 13:17
  #3
Medlem
Fenjal888s avatar
Jag tycker det ser bra ut, du verkar ha koll på det mesta. Personligen flippar mitt östogen ut på EQ så om välmåendet/humöret börjar tryna kanske det är värt att öka på arimidexen lite. Men som sagt, individuellt.

Målet på 7 kg bibehållen massa känns ju dock väldigt högt, såvida du inte tänkt dig en grisbulk. 7-10 kg under kuren låter rimligt (men kanske ändå lite högt), men några kg upp lär du komma i alla fall när allt är klart.
Citera
2017-07-07, 14:23
  #4
Medlem
Exodus78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0gKolhydrater
Hur länge har du tryckt?
Varför trycker du?
Har det varit värt? Har du uppnåt ditt resultat?
Varför vill du lägga på 7-10kg nu?
Hur känns det att du säkerligen dör i förtid pga allt prepp?

Väl mött
Hur länge - av och till under dryga året.
Varför - Det är en komplex fråga men för att göra svaret kort: För att jag vill.
Värt och uppnått målet - Om det är värt det kan jag inte besvara ännu, målet är jag på god väg att nå.
7-10kg - Känns bra.
Dö i förtid - Känns helt okej.

Mvh Exodus

Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Jag tycker det ser bra ut, du verkar ha koll på det mesta. Personligen flippar mitt östogen ut på EQ så om välmåendet/humöret börjar tryna kanske det är värt att öka på arimidexen lite. Men som sagt, individuellt.

Målet på 7 kg bibehållen massa känns ju dock väldigt högt, såvida du inte tänkt dig en grisbulk. 7-10 kg under kuren låter rimligt (men kanske ändå lite högt), men några kg upp lär du komma i alla fall när allt är klart.

Hej!
Tack för dina kommentarer. Jag har aldrig kört EQ innan så jag får helt enkelt göra blodprov några veckor in och se hur östrot ser ut. Även börjat lära mig känna på humöret när mitt Östro skenar iväg, men blodprov blir det 4-5 veckor in.

Jo, 7kg bibehållen massa är nog ganska ambitiöst - speciellt då jag inte kan träna 100% pga småskador. Ärligt talat, om jag når 5kg bibehållen massa är jag väldigt nöjd. Det är trots allt planerat att köra 20 veckor så det finns lite tid =)

Mvh Exo
Citera
2017-07-07, 14:36
  #5
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exodus78


Hej!
Tack för dina kommentarer. Jag har aldrig kört EQ innan så jag får helt enkelt göra blodprov några veckor in och se hur östrot ser ut. Även börjat lära mig känna på humöret när mitt Östro skenar iväg, men blodprov blir det 4-5 veckor in.


Kolla HB också om du aldrig testat EQ förut, det kan smyga sig på med tanke på de doser du ska använda om du har otur.
Citera
2017-07-07, 15:13
  #6
Medlem
Exodus78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hypotesus
Kolla HB också om du aldrig testat EQ förut, det kan smyga sig på med tanke på de doser du ska använda om du har otur.

Tack för tipset!

Mvh Exo
Citera
2017-07-07, 15:20
  #7
Medlem
Exodus78s avatar
Status 7/7

1.a sticket (frontning) gjordes häromdagen och jag satte totalt 4.8ml prepp fördelat på 2ml testo och 2.8ml EQ - dvs 640mg testo och 840mg EQ.

Kändes en smula nervöst att trycka 4.8ml men gick alldeles utmärkt. Planen var först att dela sticket på högra och vänstra glute men körde allt i högra. Ingen smärta eller rodnad/blåmärke.

/Exo
Citera
2017-07-10, 21:33
  #8
Medlem
Exodus78s avatar
Status 10/7

2.a sticket (frontning) gjort. Första gången någonsin som prepp runnit ur mig när jag drar ut nålen. Såg lite lustigt ut - först lite olja men strax efter en droppe blod =) Det tokiga är att ens första tanke är: "fan! Där förlorar jag några milligram prepp"

Satte åter hela dosen (4.8ml) en ena skinkan.

Går nu bort från frontning och lägger mig på 1ml testo och 1.4ml EQ, dvs totalt 2.4ml prepp.

Tycker vialer är lite krångligare än ampuller, men samtidigt smidigare då jag kan dosera hur jag vill.

Ännu inte startat med AI men tänker att jag ska påbörja AI imorgon. 0.5mg EoD är planen. Läste dock kring att EQ verkar som en AI i viss mån. Någon som kan bekräfta eller dementera?

/Exo
Citera
2017-07-11, 10:40
  #9
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exodus78
Status 10/7

2.a sticket (frontning) gjort. Första gången någonsin som prepp runnit ur mig när jag drar ut nålen. Såg lite lustigt ut - först lite olja men strax efter en droppe blod =) Det tokiga är att ens första tanke är: "fan! Där förlorar jag några milligram prepp"

Satte åter hela dosen (4.8ml) en ena skinkan.

Går nu bort från frontning och lägger mig på 1ml testo och 1.4ml EQ, dvs totalt 2.4ml prepp.

Tycker vialer är lite krångligare än ampuller, men samtidigt smidigare då jag kan dosera hur jag vill.

Ännu inte startat med AI men tänker att jag ska påbörja AI imorgon. 0.5mg EoD är planen. Läste dock kring att EQ verkar som en AI i viss mån. Någon som kan bekräfta eller dementera?

/Exo

EQ är inte beforskat på människor, i vart fall inte i någon större utsträckning. Kör på AI.

Angående 5 ml i en och samma inject..ja, vad kan man säga, gör det inte till någon vana och förslagsvis delar du upp det på två stick på separata ställen på kroppen nästa gång.
Citera
2017-07-12, 08:30
  #10
Medlem
Exodus78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hypotesus
EQ är inte beforskat på människor, i vart fall inte i någon större utsträckning. Kör på AI.

Angående 5 ml i en och samma inject..ja, vad kan man säga, gör det inte till någon vana och förslagsvis delar du upp det på två stick på separata ställen på kroppen nästa gång.

Så är det ju. Mest intresserad av AI intaget under EQ hos andra. Jag kommer givetvis köra på med AI - precis påbörjat och kommer köra AI kuren ut och basera mitt intag på blodprov jag gör om några veckor.

Gick ganska bra med 5ml faktiskt. Kanske är lite i högsta laget men fick ingen pip eller så.
Nu blir det 2.8 ml i injektionerna, en lite mer "lagom" mängd =)

Mvh Exodus
Citera
2017-07-13, 17:38
  #11
Medlem
Exodus78s avatar
Status 13/7

Nu legat på i ca 10 dagar. Frontat klart och påbörjar nu vanliga injektionerna.
En fundering är att köra ett 3.e fronstick på EQ't. Ser när jag skriver in dosen i roidcalc att jag får en otroligt fin kurva vid 3 frontstick på EQ. Tankar någon?

I övrigt ser jag diskussioner kring när det "kickar". Jag vill tro att alla är olika men personligen känner jag redan nu förändring. Må det vara placebo eller ej, men förändring känner jag. Starkare och mer uthållig. Givetvis inga radikala förändringar men de finns där.

Vidare har jag nu gått på AI - Arimidex 0.5 E3D. Mina tidigare kurer har bestått av samma dosering och gett mycket fina Östrogen-värden på runt 100pmol. Jag utgår därför från denna dosering till ett blodprov görs om ca 4-5 veckor.

I övrigt inget nytt.

Mvh Exodus
Citera
2017-07-13, 22:10
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exodus78
Status 13/7

Nu legat på i ca 10 dagar. Frontat klart och påbörjar nu vanliga injektionerna.
En fundering är att köra ett 3.e fronstick på EQ't. Ser när jag skriver in dosen i roidcalc att jag får en otroligt fin kurva vid 3 frontstick på EQ. Tankar någon?

I övrigt ser jag diskussioner kring när det "kickar". Jag vill tro att alla är olika men personligen känner jag redan nu förändring. Må det vara placebo eller ej, men förändring känner jag. Starkare och mer uthållig. Givetvis inga radikala förändringar men de finns där.

Vidare har jag nu gått på AI - Arimidex 0.5 E3D. Mina tidigare kurer har bestått av samma dosering och gett mycket fina Östrogen-värden på runt 100pmol. Jag utgår därför från denna dosering till ett blodprov görs om ca 4-5 veckor.

I övrigt inget nytt.

Mvh Exodus


kör på tredje frontning det hade jag gjort helt klart

skit samma om det är placebo eller ej vad fan har du vind i seglet så gasa!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback