Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-07, 06:26
  #1
Medlem
Mr.Wolfs avatar
År 2000 bestämde jag mig för att börja cykla till jobbet igen och införskaffade mig en Crescent Oden, jag cyklade kanske 4-5 ggr innan jag tröttnade och cykeln hamnade i garaget.
Tidig vår i år så tänkte jag att fan...hade varit skönt att börja cykla igen så cykeln plockades fram och gjordes iordning, har cyklat nästan varje dag nu sen i början av mars och verkligen fastnat...MEN....jag är närmare 50 nu och känner att jag inte riktigt uppskattar sittställningen samt att jag tycker ramen är lite för liten (är 2 m lång). Så jag har funderat på att byta ut den mot en cityhybrid men känner mig helt efterbliven här....kan absolut inget om cyklar, har fastnat lite för Nishiki 601 men tar tacksamt emot alla råd och tips jag kan få.
Så....vad ska en "nästangammalgubbe" som jag tänka på?
Citera
2017-07-07, 07:32
  #2
Medlem
StickmanRevolutions avatar
Jag skulle rekommendera en cykel med lite större hjul. Förslagsvis en 28 tummare.
Citera
2017-07-07, 12:52
  #3
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StickmanRevolution
Jag skulle rekommendera en cykel med lite större hjul. Förslagsvis en 28 tummare.
Nishikin har 28 tums hjul, det bör ju bli lite lättare rull än på Crescentens 26
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback