Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-07-06, 20:00
  #1
Medlem
lossnuss avatar
Trender kommer och går.
Det var ju en "bockskäggs trend" i början av 90 talet och sedan kom "flint trenden".
Nu skägg.
Ja det finns alltid osäkra människor som inte vågar vara sig själva utan hakar på.
Hur länge varar den här "skägg trenden" ?
Håller den på att avta redan ?
Vad blir nästa hår trend bland män ?
Mustasch, skepparkrans, munk frisyr ?
Citera
2017-07-06, 20:49
  #2
Medlem
Sigstens avatar
Med tanke på "the millennials" så borde nästa trend vara att se så feminin som möjligt ut.

Så absolut inte skägg.
Citera
2017-07-06, 22:01
  #3
Medlem
Ryggradsluss avatar
Hobolook härnäst.
Citera
2017-07-07, 12:40
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sigsten
Med tanke på "the millennials" så borde nästa trend vara att se så feminin som möjligt ut.

Så absolut inte skägg.
Tycker mig mest se små bukfeta medelåldersmän med nån liten bögig frisyr stå för det feminina.

Min lillebror tillhör generationen millennials och han och många av hans kompisar skulle käka dig levande om du ens glodde snett. Samhällsklimatet har gått från alla barnen i bullerbyn till något helt annat och därför fostras många ungdomar till att man måste va hård och stå upp för sig själv. Varken våra politiker, skola eller polis kommer hjälpa dig.
Citera
2017-07-07, 18:01
  #5
Medlem
lossnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFlum
Tycker mig mest se små bukfeta medelåldersmän med nån liten bögig frisyr stå för det feminina.

Min lillebror tillhör generationen millennials och han och många av hans kompisar skulle käka dig levande om du ens glodde snett. Samhällsklimatet har gått från alla barnen i bullerbyn till något helt annat och därför fostras många ungdomar till att man måste va hård och stå upp för sig själv. Varken våra politiker, skola eller polis kommer hjälpa dig.

Hm, Ja din lillebror kanske har sina problem men "millenials" är väl inte direkt kända för att vara våldsamma !?
Citera
2017-07-08, 09:32
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lossnus
Hm, Ja din lillebror kanske har sina problem men "millenials" är väl inte direkt kända för att vara våldsamma !?
Han har inga problem. Vart på gymmet sen 14år och tränat en del kampsport. En av hans jämngamla kompisar kör MMA på hög nivå.

De riktiga fjollorna hittar man hos 60/70 talisterna.
Citera
2017-07-08, 10:52
  #7
Medlem
lossnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFlum
Han har inga problem. Vart på gymmet sen 14år och tränat en del kampsport. En av hans jämngamla kompisar kör MMA på hög nivå.

De riktiga fjollorna hittar man hos 60/70 talisterna.
Vill påstå att vad din lillebror gör inte på något sätt är typiskt för hans generation.
Det är däremot dataspel och mobilstirrande, tex.
Citera
2017-07-08, 11:13
  #8
Medlem
56ks avatar
Det blev en trend att bära skägg men skägg/mustasch har män burit sen urminnes tider så man måste vara bra bitter för att störa sig på ett i min mening klassiskt herrmode som skägg är.
Citera
2017-07-08, 18:12
  #9
Medlem
lossnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 56k
Det blev en trend att bära skägg men skägg/mustasch har män burit sen urminnes tider så man måste vara bra bitter för att störa sig på ett i min mening klassiskt herrmode som skägg är.
Stör mig inte särskilt mycket men det är patetiskt att se.
Citera
2017-07-11, 08:50
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lossnus
Stör mig inte särskilt mycket men det är patetiskt att se.
Varför är det patetiskt att vissa människor väljer att inte raka sin kroppsbehåring?

Är det patetiskt att ha en frisyr också? Ska alla gå runt med slätrakat ansikte och huvud?

Eller är du en såndär "man" som inte kan växa till ett ordenligt skägg, och eftersom du inte kan det så är det patetiskt?
Citera
2017-07-11, 20:39
  #11
Medlem
lossnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFlum
Varför är det patetiskt att vissa människor väljer att inte raka sin kroppsbehåring?

Är det patetiskt att ha en frisyr också? Ska alla gå runt med slätrakat ansikte och huvud?

Eller är du en såndär "man" som inte kan växa till ett ordenligt skägg, och eftersom du inte kan det så är det patetiskt?
För att det ser patetiskt ut med skägg överhuvudtaget (särskilt med matrester i det).
Och det är extra patetiskt när man gör det bara för att det är inne, istället för att våga vara sig själv.
Citera
2017-07-13, 12:10
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lossnus
För att det ser patetiskt ut med skägg överhuvudtaget (särskilt med matrester i det).
Och det är extra patetiskt när man gör det bara för att det är inne, istället för att våga vara sig själv.
Nu konstaterade du bara att skägg är patetiskt igen. Jag frågade varför du tycker det.

Matrester i skägget brukar bara uteliggare och psykiskt sjuka ha.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback