Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-06, 18:56
  #1
Medlem
Ponera att en intagit en mindre mängd (0.3 elr liknande) tjack under loppet av ett par timmar och ska påbörja ett arbetsskift som cykelkurir.

Bör en oroa sig för eventuell påverkan på hjärtat eller är det lugnt. Hålla lågt tempo?
En mindre mängd alkohol har även intagits.

Förutom den omedelbara verkan på vederbörande är ju frågan intressant i sig:

Hur farligt är egentligen fysiskt påfrestande aktivet under påverkan av amfetamin?

Nå, tillrätavisanden och dumförklaringar etc undanbedes.

Tack!
Citera
2017-07-06, 19:01
  #2
Medlem
StickmanRevolutions avatar
Jag har hört att man bör vänta med att träna mellan 24 och 36 timmar efter bruk av kokain. Kan tänka mig att det gäller i det här fallet också.
Citera
2017-07-06, 19:07
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Transient
Ponera att en intagit en mindre mängd (0.3 elr liknande) tjack under loppet av ett par timmar och ska påbörja ett arbetsskift som cykelkurir.

Bör en oroa sig för eventuell påverkan på hjärtat eller är det lugnt. Hålla lågt tempo?
En mindre mängd alkohol har även intagits.

Förutom den omedelbara verkan på vederbörande är ju frågan intressant i sig:

Hur farligt är egentligen fysiskt påfrestande aktivet under påverkan av amfetamin?

Nå, tillrätavisanden och dumförklaringar etc undanbedes.

Tack!

Enligt en jobbar kompis så känner han en brevbärare som dagligen tog i flera år. Så ingen fara bara att cykla på.
Citera
2017-07-06, 19:11
  #4
Medlem
Det beror väl på hur mycket du tänkte belasta hjärtat under ditt cyklande.
Men amfetamin lägger ju en högre belastning på hjärtat vilket leder till ökade slag och snabbare andningsfrekvens..

Att sen anstränga sig gör ju att det blir ännu mer belastning. För en frisk normal person är det nog lugnt inom rimliga gränser men har du problem med hjärtat eller så är det nog inget att rekommendera.
Citera
2017-07-07, 11:37
  #5
Medlem
Liten uppdatering:

Jobbet gick bra om än med mindre nojor över hjärtslagen. Inget jag skulle rekkommendera. Då är jag ju ung och har ett starkt hjärta också.

Pratade rätt extra med kunderna, det var dock trevligt.
Citera
2017-08-17, 18:40
  #6
Medlem
Så vidare farligt är det nog inget, dock så blir du förmodligen extremt nojjig! vissa blir ju nojjiga över hjärtat bara dom tagit tjack!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback