Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-06, 17:38
  #1
Medlem
Så ja köpte en acer predator g3620 2013, det va windows 8 i den då, men jag formaterade den och la in windows 7.

Nuvarande bios versionen är P11-A3, går jag in på acers hemsida hittar jag
Kod:
Version: P11.B1 BIOS - UEFI for Windows 8 (Not for Upgrades)


Min fråga är bör jag uppdatera biosen då jag har nergradderat os från win 8 till 7?
Citera
2017-07-06, 18:31
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Nej, det finns ingen anledning till detta när man byter operativsystem.

Uppdaterar operativsystemet samt hårdvarans komponenterna fullt ut istället
Citera
2017-07-07, 00:37
  #3
Avstängd
TB12Ps avatar
Fungerar den så strunta i det, Finns risk för komplikationer,skulle den inte fungera kan du fundera på att uppdatera bios..
Citera
2017-07-07, 08:37
  #4
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simona
Så ja köpte en acer predator g3620 2013, det va windows 8 i den då, men jag formaterade den och la in windows 7.

Nuvarande bios versionen är P11-A3, går jag in på acers hemsida hittar jag
Kod:
Version: P11.B1 BIOS - UEFI for Windows 8 (Not for Upgrades)


Min fråga är bör jag uppdatera biosen då jag har nergradderat os från win 8 till 7?
Det finns ett gammalt men väl så användbart ordspråk som lyder "if it works, do not fix it". Passar utmärkt i detta sammanhang. Håller även med ovanstående om att börjar du fixa med ditt mobos BIOS är risken stor att du inför problem som inte fanns där innan i stället. Låt det vara med andra ord.
Citera
2017-07-07, 08:37
  #5
Moderator
Protons avatar
Programvara: Windows --> Hårdvara: PC
/Moderator
Citera
2017-07-07, 10:58
  #6
Medlem
OldFashioneds avatar
Som skrivits är BIOS en sån där grej som man inte gärna pillar på om det inte finns en god anledning att göra det. Även om de allra flesta moderna moderkort kan ta backup så är det fortfarande en väldigt känslig grej att pilla med.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback