Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-06, 13:43
  #1
Medlem
-spitzlix-s avatar
Hej, som ämnet lyder. Bygga en budget speldator ( För Diablo 3, CS:GO för det mesta bara ) för 5000kr eller köpa en begagnad? Lite kluven i denna fråga så går fram och tillbaka i frågan.
Begagnad ger väl mest prestanda för pengarna men då får man ju oftast ingen garanti? Medans köpa delar och bygga ihop själv får jag nog mindre prestanda och garanti.
Tacksam för vettiga svar!
Citera
2017-07-06, 15:10
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -spitzlix-
Hej, som ämnet lyder. Bygga en budget speldator ( För Diablo 3, CS:GO för det mesta bara ) för 5000kr eller köpa en begagnad? Lite kluven i denna fråga så går fram och tillbaka i frågan.
Begagnad ger väl mest prestanda för pengarna men då får man ju oftast ingen garanti? Medans köpa delar och bygga ihop själv får jag nog mindre prestanda och garanti.
Tacksam för vettiga svar!

Köp beg. typ 4770k med geforce 980.
Citera
2017-07-06, 15:51
  #3
Medlem
(FB) Speldator 5k
Citera
2017-07-06, 16:11
  #4
Medlem
-spitzlix-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolkaDjavul
(FB) Speldator 5k
Kikade där igår om jag inte minns fel.
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Köp beg. typ 4770k med geforce 980.
Ja, lutar åt något sånt eller budget med AMD. Har ju nätagg och hårddisk liggandes så det drar ju ner ca 1000 på priset eller lägga till kraftigare grafikkort.
Citera
2017-07-06, 18:31
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -spitzlix-
Kikade där igår om jag inte minns fel.

Ja, lutar åt något sånt eller budget med AMD. Har ju nätagg och hårddisk liggandes så det drar ju ner ca 1000 på priset eller lägga till kraftigare grafikkort.

Utgick ifrån kundvagnen som jag gjorde i den andra tråden. Det är några mindre skillnader.

1. Jag har tagit bort PSU då du skriver att du har en.
2. Jag har ändrat GTX 1030 till en GTX1050.

Ingen värsting dator men du kommer nog kunna spela på övre änden av Medium-High i dom flesta spel på 1920x1080
Citera
2017-07-06, 18:37
  #6
Medlem
seriously?s avatar
Köp en begad, brukar vara rätt billiga nu på sommaren.
Köp till en SSD som systemdisk om den inte har det, bättre valuta för pengarna får du inte.
Citera
2017-07-07, 13:06
  #7
Medlem
-spitzlix-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriously?
Köp en begad, brukar vara rätt billiga nu på sommaren.
Köp till en SSD som systemdisk om den inte har det, bättre valuta för pengarna får du inte.
Ja, man får ju mer prestanda för pengarna då men ingen garanti. :/
Citat:
Ursprungligen postat av PolkaDjavul
Utgick ifrån kundvagnen som jag gjorde i den andra tråden. Det är några mindre skillnader.

1. Jag har tagit bort PSU då du skriver att du har en.
2. Jag har ändrat GTX 1030 till en GTX1050.

Ingen värsting dator men du kommer nog kunna spela på övre änden av Medium-High i dom flesta spel på 1920x1080
Jo, spelar typ bara CS:GO och Diablo 3 ändå, vilket en potatis klarar typ haha.
Tack för svar!
Citera
2017-07-07, 15:04
  #8
Medlem
seriously?s avatar
Det är inte ofta hårdvara går sönder i en dator.
Citera
2017-07-26, 20:49
  #9
Medlem
SoulAmazins avatar
Bumpar upp tråden pågrund av liknande frågeställning!

Jag söker efter en begagnad dator i prisklassen 3500-5000 kr. Datorn ska användas till det vanliga - d.v.s. surf, film, skolarbeten etc. Helst ska datorn också funka dugligt att programmera med. Dessutom ett plus om den klarar av spel som t.ex. CS:GO.

Viktigast av allt är egentligen att den flyter på bra.

Ni som har stenkoll, är jag realistisk i mina förväntningar kontra min budget och vart kan jag då i sådana fall hitta den dator jag söker?
Citera
2017-07-26, 22:02
  #10
Medlem
Gå in på Sweclockers marknad och titta, där finns det lite olika options
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback