Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-06, 12:54
  #1
Medlem
Hej, jag får inte till sökresultaten att visa sig korrekt på https://svenskaljusgrossisten.se/

Om man klickar på sökrutan kommer det upp resultat (Senast visade produkter). Om man sedan klickar bort rutan och klickar på den igen så har resultaten duplicerats. Någon som vet hur jag får bort dem?
Citera
2017-07-06, 13:37
  #2
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sticky4loop
Hej, jag får inte till sökresultaten att visa sig korrekt på https://svenskaljusgrossisten.se/

Om man klickar på sökrutan kommer det upp resultat (Senast visade produkter). Om man sedan klickar bort rutan och klickar på den igen så har resultaten duplicerats. Någon som vet hur jag får bort dem?
Hos mig kommer det bara upp en gång
Skriver in 1AC och då visas 1 produkt, klickar på sidan och klickar i sök igen och då visas samma produkt ok inget dubbelt här. (Chrome o windows 10)
Citera
2017-07-06, 15:06
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Hos mig kommer det bara upp en gång
Skriver in 1AC och då visas 1 produkt, klickar på sidan och klickar i sök igen och då visas samma produkt ok inget dubbelt här. (Chrome o windows 10)

Okej! Kanske beror på att du inte besökt någon produkt tidigare. Prova att gå in produkt och sen gör samma sak.
Citera
2017-07-06, 16:36
  #4
Medlem
kodsnickrarns avatar
Verkar vara en bugg i guaven_woos.js.

Kolla på rad: 488-490 i filen /wp-content/plugins/woo-search-box/public/assets/guaven_woos.js
så ser du att den ovillkorligen kommer lägga till tidigare sökta produkter _varje gång_ du sätter fokus på sökrutan...

Kod:
            if (guaven_woos_persprod != '' && guaven_woos_persprod != undefined) {
                jQuery('.guaven_woos_suggestion').append("<p class=\"guaven_woos_pinnedtitle\">" + guaven_woos_perst +
                    "</p><ul class='guaven_woos_suggestion_unlisted'>" + guaven_woos_format(guaven_woos_persprod) + "</ul>");

Enkel fix är att ändra .append(...) till .html(...), men då kommer du bara få den senast
sökta produkten listad.

Lite mer avancerat är att gå igenom listan och bara lägga till senaste om den inte redan är med.

Edit: eller inte. Verkar som _hela listan_ med senast sökta produkter ligger i variablen 'guaven_woos_persprod', färdigformaterat som en htmlsträng...
Wordpress - vilket j-vla kladdhack!


/K
__________________
Senast redigerad av kodsnickrarn 2017-07-06 kl. 16:47.
Citera
2017-07-07, 12:04
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kodsnickrarn
Verkar vara en bugg i guaven_woos.js.

Kolla på rad: 488-490 i filen /wp-content/plugins/woo-search-box/public/assets/guaven_woos.js
så ser du att den ovillkorligen kommer lägga till tidigare sökta produkter _varje gång_ du sätter fokus på sökrutan...

Kod:
            if (guaven_woos_persprod != '' && guaven_woos_persprod != undefined) {
                jQuery('.guaven_woos_suggestion').append("<p class=\"guaven_woos_pinnedtitle\">" + guaven_woos_perst +
                    "</p><ul class='guaven_woos_suggestion_unlisted'>" + guaven_woos_format(guaven_woos_persprod) + "</ul>");

Enkel fix är att ändra .append(...) till .html(...), men då kommer du bara få den senast
sökta produkten listad.

Lite mer avancerat är att gå igenom listan och bara lägga till senaste om den inte redan är med.

Edit: eller inte. Verkar som _hela listan_ med senast sökta produkter ligger i variablen 'guaven_woos_persprod', färdigformaterat som en htmlsträng...
Wordpress - vilket j-vla kladdhack!


/K

I detta fallet är det ett plugin från Guaven som gjort "kladdhacket", men wordpress är inte så mycket bättre själva.

Går det inte att tömma htmlsträngen på något sätt efter varje gång eventet kickats in och listat produkterna?
Citera
2017-07-07, 13:26
  #6
Medlem
kodsnickrarns avatar
jo kanske du kan försöka med att i ett onblur() på sökfältet tömma
variabeln guaven_woos_persprod.

jag hade patchat plugin-koden och meddelat "Guaven" att jag rättat
buggar i hans kod.

/K
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback