Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-06, 08:04
  #1
Medlem
https://www.svtplay.se/video/1417882...to&tab=senaste

Intressant program, men det är synd att de inte bemödar sig att förklara tillsatser bättre. De nöjer sig med att "tillsatser är dåliga" och förklarar inte t.ex. hur nödvändigt svavel är.
Citera
2017-07-06, 09:51
  #2
Medlem
Har själv märkt det att tillsatser inte är så bra. Tycker själv jag mår sämre av det både när det gäller öl och vin. Tror också att dessa tillsatser blivit tuffare med året för att helt enkelt maximera vinsterna. Själv kör jag enbart ekologiskt nuförtiden både när det gäller öl och vin och tycker att jag inte blir bakfull eller kass i magen längre på samma sätt.
Citera
2017-07-06, 12:11
  #3
Medlem
Vart handlar man viner som denna dam producerar som var med i reportaget vid namn Julie Balagny?
Citera
2017-07-14, 13:05
  #4
Medlem
Gothenburgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torkel2
Själv kör jag enbart ekologiskt nuförtiden både när det gäller öl och vin och tycker att jag inte blir bakfull eller kass i magen längre på samma sätt.

Du har nästan lika många tillsatser i "ekologiskt" vin. Enda skillnaden är att inga industriprocessade bekämpningsmedel används vid odlingen utav druvan.
Citera
2017-07-14, 16:18
  #5
Medlem
hesons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torkel2
Har själv märkt det att tillsatser inte är så bra. Tycker själv jag mår sämre av det både när det gäller öl och vin. Tror också att dessa tillsatser blivit tuffare med året för att helt enkelt maximera vinsterna. Själv kör jag enbart ekologiskt nuförtiden både när det gäller öl och vin och tycker att jag inte blir bakfull eller kass i magen längre på samma sätt.
Vad tror du att det är för tillsatser i öl?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback