• 1
  • 2
2017-07-05, 19:43
Medlem
hallå är väldigt nyfiken på droger och har inte direkt provat många men har läst mkt och sett på tuben.
min fråga är finns det nått som ger än "känslan" av 1-3 öl men ändå är tillåtet i trafiken och kanske till och med i längden

Har inga problem att avstå alkohol och tycker inte jag är alkoholist men jag tycker öl är väldigt gott efter jobbet tex
Citera
2017-07-05, 19:52
Medlem
ihelps avatar
Alkoholfri öl
Citera
2017-07-05, 19:56
Medlem
BigFatCones avatar
Njae. Nej. Jag förstår ju att du inte är ute efter exakt den känslan och jag förstår vilken känsla du menar. Till exempel så tycker jag att en låg dos diazepam (Stesolid, Valium) ger samma typ av välbehag men det är ju bara tillåtet i trafiken om man har det på recept och även då är det egentligen inget jag rekommenderar. Jag förespråkar rent generellt nykterhet i trafiken.

Annars blir man ju "lika" go av cannabis i måttliga mängder. Helt annan känsla men för mig ger det en tillfredsställelse som är lika "värd" så att säga. Tramadol i måttliga doser kan nog också kvalificera sig.

Egentligen så för mig personligen så kan alla droger som jag uppskattar ge ett rus som har samma "värde". Eftersom alla droger skiljer sig åt väldigt mycket så är det väldigt svårt att säga vad du skulle uppskatta.

Citat:
Ursprungligen postat av ihelp
Alkoholfri öl
Det är som att slicka sin syster. Det smakar likadant men känns fel.
Citera
2017-07-05, 20:13
Medlem
tack för bra svar ska nog faktisk prova alkoholfri öl det kanske ger plasebo
och ditt svar bigfatcone var mkt lärorikt ska kolla på dessa lite närmare
Citera
2017-07-05, 20:42
Medlem
Goose420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ogfelcan
hallå är väldigt nyfiken på droger och har inte direkt provat många men har läst mkt och sett på tuben.
min fråga är finns det nått som ger än "känslan" av 1-3 öl men ändå är tillåtet i trafiken och kanske till och med i längden

Har inga problem att avstå alkohol och tycker inte jag är alkoholist men jag tycker öl är väldigt gott efter jobbet tex

Börja röka gräs!
Citera
2017-07-05, 20:59
Medlem
det händer titt som tätt men jag vågar inte använda det i vardagen vilket jag tänkte prova ifall man kan ta en tablett en dålig dag och må bra
Citera
2017-07-06, 10:25
Medlem
Soluss avatar
Droger som inte blivit klassade som narkotika är okej enligt lagen att köra på, men frågar du mig så rasar ditt värde som människa om du bestämmer dig för att köra berusad. Du utsätter andra för fara och då tar du dig friheter som du absolut inte är berättigad till. Jag skiter i om du kör ihjäl dig själv, men när andras hälsa står på spel då ska du ge fan i det.

...säger jag som gjort det själv, men så hade jag heller inte särskilt höga tankar om mig själv på den tiden då det skedde för sisådär tio år sedan.
Citera
2017-07-06, 11:24
Medlem
Diamondgrits avatar
Åksjukepiller i stora mängder. Men det är inte tillåtet heller egentligen, eftersom du inte får köra om du är berusad oavsett vad du är berusad på för något.
Citera
2017-07-10, 15:09
Medlem
roppermans avatar
Gabapentin skulle jag säga är det närmaste du kommer en salongsberusning på lagligt vis skulle jag säga. Det är receptbelagt men ej narkotikaklassat. Går att köpa på laglig väg via diverse s k internetapotek inom EU där du får ett e-recept och tabletterna skickas med posten.

Sen är det upp till dig att bedöma om du kan framföra ett fordon eller inte men om farbror blå stoppar dig och anser att du är påverkad så att det påverkar din körförmåga så åker du dit ändå trots att substansen inte är narkotikaklassad.
Citera
2017-07-10, 15:38
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ropperman
Gabapentin skulle jag säga är det närmaste du kommer en salongsberusning på lagligt vis skulle jag säga. Det är receptbelagt men ej narkotikaklassat. Går att köpa på laglig väg via diverse s k internetapotek inom EU där du får ett e-recept och tabletterna skickas med posten.

Sen är det upp till dig att bedöma om du kan framföra ett fordon eller inte men om farbror blå stoppar dig och anser att du är påverkad så att det påverkar din körförmåga så åker du dit ändå trots att substansen inte är narkotikaklassad.

Ja, jag skulle nog också säga gapapentin, alternativt pregabelin (Lyrica). Ingen av dessa syns på UP, och doserar du lågt så bör du uppnå önskad effekt!
Citera
2017-07-10, 15:39
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ropperman

Visst är det den aktiva ingrediensen i Lyrica? I så fall kan jag hålla med om att det ger lite samma känsla. En varm och gosig känsla i magen och så blir i alla fall den här Konen lite yr i skallen.

Edit: Nähä, det var visst inte Lyrica. Nåja, Lyrica ställer jag mig ändå bakom.
Citera
2017-07-10, 15:46
Medlem
Panzerschlaffses avatar
Ghb poppar direkt upp i mitt huvud.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto