Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-04, 23:30
  #1
Medlem
Yo läste nyligen i boken "Grip till varje pris" om att när SL torskade för muthärva, civilbevakning å lite annat skulle de skaffa fler kameror och nåt som kallades för typ färgsensorer eller färgluktssensorer. Märkte även att i början av nyss släppta "Damagers 2" så använde de MTN waterbased(luktar typ inge) kan detta bero på dessa sensorer?

Är de nån som vet något mer så upplys mig gärna! Om dessa existerar?/Använder SL dem på layups/yards osv?

Peace! (Bjukkish stavfel)
Citera
2017-07-04, 23:46
  #2
Medlem
Polkakolas avatar
Luften från tunneln trycks ut på perrongen när tåg passerar. Använder du då burkar som inte luktar spray så minskar du risken att bli upptäckt pga att nån känner lukten.

Vad jag vet använder SL inga färgsensorer har bara läst om att det används i Australien.
Citera
2017-07-05, 06:46
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polkakola
Luften från tunneln trycks ut på perrongen när tåg passerar. Använder du då burkar som inte luktar spray så minskar du risken att bli upptäckt pga att nån känner lukten.

Vad jag vet använder SL inga färgsensorer har bara läst om att det används i Australien.

Jo SL använder det.
Citera
2017-07-05, 09:23
  #4
Medlem
Det var väl snack om det här för ett par år sen. Diverse flashbackare skulle tejpa fast capen på en perrong och bara låta den stå för att se vad som hände. Troligtvis är det som ett brandlarm men med sprayfärg. Trygg-C får larm och kan kolla vad som sker på stationen. Så var det tänkt, iallafall vad jag fattade som. Hur det blev får ni fråga någon som bor i Stockholm!
Citera
2017-07-06, 10:54
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KristenKvinna
Jo SL använder det.
Okej, då får du gärna ge ett exempel på var de använder detta... Det är en väldigt dyr teknik.

Möjligtvis att SL prövar denna teknik i de nya tunnelbanetågen (C30), men det är inget som är aktuellt i dagsläget.
Citera
2017-07-08, 10:17
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paradoxen
Okej, då får du gärna ge ett exempel på var de använder detta... Det är en väldigt dyr teknik.

Möjligtvis att SL prövar denna teknik i de nya tunnelbanetågen (C30), men det är inget som är aktuellt i dagsläget.

Jag vet åtminstone en tunnelbaneslutstation där det används.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback