Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-04, 20:50
  #1
Medlem
Hej!

Är på jakt efter ett par nya, rediga och stillasittande hörlurar till träningen (framförallt styrketräning).

Mina preferenser:

- Trådlösa
- Helst "over-ear" då jag tenderar att få ont i öronen av "on-ear"
- De ska ej röra på sig för mycket på huvudet vid träning
- Snygga!
- Gärna möjlighet att svara och prata i telefon (kompatibla med iPhone)
- Knappar för volym, next song, paus/play på lurarna


Har använt mina Audio Technica ATH M50X ett tag och gillar dom skarpt, det som dock drar ner träningsvänligheten med dom (och som jag därför vill undvika med mina nya) är sladden och att dom känns och ser väldigt "bulkiga" ut (närmast som ett headset).

Tycker "Beats by Dre" gör sjukt snygga lurar, men man betalar ju säkert överpris för märket. Det är dock dessa jag intresserat mig för mest änsålänge pga estetiken. Något bra tips?

Pris: max ca 3000, kan gå något högre om det är värt det
Citera
2017-07-04, 21:40
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deruvish
Hej!

Är på jakt efter ett par nya, rediga och stillasittande hörlurar till träningen (framförallt styrketräning).

Mina preferenser:

- Trådlösa
- Helst "over-ear" då jag tenderar att få ont i öronen av "on-ear"
- De ska ej röra på sig för mycket på huvudet vid träning
- Snygga!
- Gärna möjlighet att svara och prata i telefon (kompatibla med iPhone)
- Knappar för volym, next song, paus/play på lurarna


Har använt mina Audio Technica ATH M50X ett tag och gillar dom skarpt, det som dock drar ner träningsvänligheten med dom (och som jag därför vill undvika med mina nya) är sladden och att dom känns och ser väldigt "bulkiga" ut (närmast som ett headset).

Tycker "Beats by Dre" gör sjukt snygga lurar, men man betalar ju säkert överpris för märket. Det är dock dessa jag intresserat mig för mest änsålänge pga estetiken. Något bra tips?

Pris: max ca 3000, kan gå något högre om det är värt det

Glömde skriva att de ska tåla svett också då jag ju planerar att använda dom vid träning.

Har hittat följande 2 och undrar hur de står sig?

Bose QuietComfort 35

Bang & Olufsen Beoplay H7
Citera
2018-01-04, 11:18
  #3
Medlem
Skulle rekommendera Urbanears Plattan wireless. Det är bra pris, snygga och bra batteritid. Använder alltid mina vid träning det är touch meny på utsidan av ena örat som fungerar smidigt och man kan prata i telefon utan problem.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback