Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-07-04, 20:44
  #1
Medlem
Nu är det dags, ska resa till Thailand framåt November-December för första gången någonsin. Tanken är att stanna runt 2-3 veckor beroende på rekommendationer. Hade tänkt att åka med Norwegian då de har väldigt fördelaktiga priser den perioden nu samt att det är bekvämt med direktflyg. Min första tanke är hur länge jag bör vara där nere när det är min första gång som resenär där och lite tips på resmål. Det jag vill göra utan någon direkt rangordning är att sola/bada, resa runt och se saker/upplevelser, träffa lite thai-tjejer/knulla.

Vilka resmål är att rekommendera och hur fixar man boende/hotell smidigast? Har blivit tipsad om https://www.agoda.com/sv-se är den vettig att boka boende igenom eller ska man göra det på plats?
Citera
2017-07-04, 20:49
  #2
Medlem
minponnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eyemaster
Nu är det dags, ska resa till Thailand framåt November-December för första gången någonsin. Tanken är att stanna runt 2-3 veckor beroende på rekommendationer. Hade tänkt att åka med Norwegian då de har väldigt fördelaktiga priser den perioden nu samt att det är bekvämt med direktflyg. Min första tanke är hur länge jag bör vara där nere när det är min första gång som resenär där och lite tips på resmål. Det jag vill göra utan någon direkt rangordning är att sola/bada, resa runt och se saker/upplevelser, träffa lite thai-tjejer/knulla.

Vilka resmål är att rekommendera och hur fixar man boende/hotell smidigast? Har blivit tipsad om https://www.agoda.com/sv-se är den vettig att boka boende igenom eller ska man göra det på plats?
agoda är bra har använt dom innan funkar perfekt . ta några nätter försök sen pruta ner det om du vill stanna ibland är bilderna bättre än vad det är . har dock alltid åkt thaiairways och dom är bäst tycker jag , gratis dricka och mat . räkna med 5000 bath om dagen om du hänger på turist ställen . ta 3 veckor för kort annars . gillar koh samui .
Citera
2017-07-04, 22:03
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minponny
agoda är bra har använt dom innan funkar perfekt . ta några nätter försök sen pruta ner det om du vill stanna ibland är bilderna bättre än vad det är . har dock alltid åkt thaiairways och dom är bäst tycker jag , gratis dricka och mat . räkna med 5000 bath om dagen om du hänger på turist ställen . ta 3 veckor för kort annars . gillar koh samui .

Blir förmodligen att boka boendena/hotellen genom Agoda då och eventuellt försöka pruta på plats, verkade väldigt smidigt. Jag kollade med Thai Airways och de var i detta fallet tusenlappar dyrare än Norwegian. Jag bokade nyss resan för 4098kr mellan 28 November till 20 December och då ingick flygstol, några måltider mat, 10kg handbagage plus 20kg bagage dit och hem. Landar i Bangkok så kommer ha det som utgångspunkt. Vore väldigt tacksamt med tips på lite resmål, sevärdheter etc så jag kan börja planera min rutt
Citera
2017-07-05, 00:28
  #4
Medlem
Rebelxs avatar
Ett förslag på rutt är BKK Suvarnabhumi flygplats, gå till taxistationen.
Säg Pattaya.

1,5h senare och 1500 baht fattigare är du där.
Sedan så gör du samma sak men omvänt tre veckor senare.
Citera
2017-07-05, 04:08
  #5
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelx
Ett förslag på rutt är BKK Suvarnabhumi flygplats, gå till taxistationen.
Säg Pattaya.

1,5h senare och 1500 baht fattigare är du där.
Sedan så gör du samma sak men omvänt tre veckor senare.

Haahaa Rebelex har ratt till viss del men ga ner till forstavaningen dar bussarna gar ifran
till Pattaya,kostar 120 baht.
Allt finns tillgängligt,bra mat,golfbanor 20 minuter ifran ditt hotel, trevliga damer overallt
bra bio salonger,cabare shower kvallstid om man gillar det.

Mitt storsta problem ar att jag jobbar for mycket sa ingen golf men ibland blir det massage
Citera
2017-07-05, 05:37
  #6
Medlem
Ja Pattaya är givet för mig däremot tänkte jag om man skulle åka någon annanstans först i någon vecka eller något som Phuket t ex och sen till Pattaya eller finns det andra förslag som är lite närmare Bangkok där jag landar?
Citera
2017-07-05, 13:18
  #7
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eyemaster
Ja Pattaya är givet för mig däremot tänkte jag om man skulle åka någon annanstans först i någon vecka eller något som Phuket t ex och sen till Pattaya eller finns det andra förslag som är lite närmare Bangkok där jag landar?

Ska du ha strand och horor sa ar Pattaya narmast
Battre strander i/vid Phuket. Min favorit ar Nai harn Beach,Kata noi funkar ocksa
men Kho Lan (40 minuter med bat) Pattaya eller Jomtien beach funkar battre om du inte vill bli upfuckad av thai taxi maffian,dessutom mycket battre priser,Phuket province ar den dyraste i Thailand

Det finns hundratals hotel som har bra mycket battre erbjudanden for en manads bokning an
day by day booking,Hiso hotels tex. 9000 baht for en manad,mycket indier
o ryssar men solida vaggar,swimingpoolen e skit
Citera
2017-07-13, 01:39
  #8
Medlem
Vad gäller hotell så funkar allt på de stora siterna momodo/trivago. Booking.com om man vill hitta lite mer bed & breakfast stuk.
Citera
2017-07-19, 02:00
  #9
Medlem
Apologists avatar
Agoda är jätte bra o säker sida, har alltid funkat för mig.

Du kan passa på att åka till södra delen av Thailand eftersom det är bästa vädret där då, ioförsig högsäsong. Dvs Phuket, Krabi o öarna omkring där om det nu intresserar dig.

Pattaya har skitdåliga beacher o hav, de som åker dit har andra prioriteringar.
Citera
2017-07-19, 02:04
  #10
Medlem
Apologists avatar
Bör varna TS också för alla transsexuella som ser ut som kvinnor. Man ser alltför ofta här nere utlänningar springa omkring med transsexuella helt ovetande.
Citera
2017-07-20, 13:27
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Ska du ha strand och horor sa ar Pattaya narmast
Battre strander i/vid Phuket. Min favorit ar Nai harn Beach,Kata noi funkar ocksa
men Kho Lan (40 minuter med bat) Pattaya eller Jomtien beach funkar battre om du inte vill bli upfuckad av thai taxi maffian,dessutom mycket battre priser,Phuket province ar den dyraste i Thailand
Brukar ta Patong Beach i Phuket för ovannämnda ändamål. Bra party men hårdare stämning än Pattaya. Men beachen är riktigt bra. Som Romper skriver är taximaffian skit, 3-4 hundra mellan beacherna. Går iof sig att ta bussen in till Phuket Town och sedan byta buss till Karon eller Kata. Var bara uppe tidigt. Kom ihåg att bussarna slutar gå runt solnedgången så se till att åka tillbaka på eftermiddagen. Eller bada bara på den lokala beachen och byt beach med jämna mellanrum.

Kan rekommendera P S 2 Resort i Patong men se till att ta ett av de dyrare rummen. Bra pool, bra restaurang med rimliga priser och ligger en bit från ghettot så lugnt att sova på natten. Och nära till bussen som går på vägen upp mot bergen där du kommer när du åker till Patong.

Men ta gärna Pattaya några nätter först så du vet vad du tycker om stället.
Citera
2017-11-18, 18:06
  #12
Medlem
Seiko-2003s avatar
Ähh skippa Pattaya, vad fan ska du där och göra, drösvis med turister på var och varannan gata. Ta en direktbuss från BKK till Phuket, tar tio-tolv timmar (beroende på hur vansinnigt chaffören kör). Bussen går 19-07 typ och har AC. Boka inga hotell i förväg utan sök rum på plats, då du förhandlar fram ett bra pris direkt utan en massa mellanhänder. Vill du ha action så finns Phuket town med många välvilliga flickor och annat kul.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2853248

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback