Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-04, 19:24
  #1
Medlem
Jag är så fucked up. Jag är ond, jag hatar och har fientliga intentioner mit alla. Jag vill misslyckas. Jag är en rädd patetisk mentalt sjuk man. När jag var först i springtävlingen på 100 meter vid ung ålder saktade jag ner för jag var blev rädd av bilden i mitt huvud av att människor ger mig uppmärksamhet, att stå i centrum. Jag är helt fake, jag har en skadad hjärna, arbetsminnet suger verkligen. Rädslan styr hela mitt liv. Jag är med en ful kvinna, thai, jag skulle lätt kunna fixa någon snyggare, men jag är rädd för att gå på date. Och att jag skulle stanna ensam hemma i 2-3 veckor efter att vi slutat träffats. Jag tror, och det borde vara en sanning, att jag mäste betala för henne eller någon annan, för att umgås med mig då jag för människor att må dåligt. Jag hatar mig själv för jag har på snare tiden antagit beteende som mer och mer liknar far. Och honom hatar jag verkligen och föraktar. Nästan lika mycket som mig själv. Det värsta av allt är att jag inte kan skapa kontakt med andra, känner ingen samhörighet. Det är den största sorgen som jag bär inom mig. Som jag burit länge. Bara att acceptera, jag har trälgenen.

Hatar kvinnor, för jag hatar min mor och skyller på henne, att hon format mig. Feministisk lärare i samhällsvetenskap, förtryckt mig och feminiserat mig. Jag har fallit och faller allt mer in i tystnaden. Thaitjejen jag är med kan itne jättebra engelska och jag får tankar om att fuck everyboyd else, jag behövera bara umgås med henne. Så hjärnan har och fortsätter att ruttna. Har inga bra känslir, känner ingenting gentemot andra för det mesta, förutom hat och fientlighet. Försökt med självhjäl och böcker från och till i tio år. Men jag är övertygad om att det som mest kan göra lite skillnad, pga att jag konstant har en psykos eller nått som omöjliggör att läara och uppfatta från andra. Människor pratar och jag bara förstor inte, undergiven. Låtsats ha mycket pengar. Tänker att människor ska gilla mig då. Allt handlar om pengar. Jag vill skaffa mer pengar, så att jag kan dra till Sydamerika och vara sugar dadddy åt en het latina. Alltså inte uttryckligen sugar daddy, men jag skulle betala för henne och det skulle vara uppenbart att hon bara är med mig för pengarna pga min utstrålning. Träffade en man i 45-årsåldern, inte snygg eller nått, lätt överviktig, som visade bild på sin superheta inga latina tjej i Sydamerika. Det är bara möjligt ifall han betalar för henne och köper saker åt henne. Här kommer jag till en av sakerna jag hatar med kvinnor. De hatar och fördömer horor i förklädda anledningar som "de blir utnyttjade, traffiking" men det är ju helt uppenbart att det är för att horor sänker deras egen status och makt. Konkurrans. Sen är det roligare när de flesta relationer (som minsann syftar på sexuella relationer, men det räcker visst med att bara skriva relationer) slutar med att mannen lägger mer pngar på kvinnan än hon på honom.

Alla kvinnor är principiellt horor. Alla kvinnor använder sex i utbyte mot resurser från män. Frestelsen är för stor för att gå emot coh det är helt naturligt att det är så, en kvinna måste kunna få mannet att lägga resurser på henne inför barnafödandet och barnets behov osv.

Jag har blivit nedtryckt av kvinnor i hela mitt liv. Det var en på arbetsplatsen där vi skulle lägga in varor i en frys. Hon fick mig att ta emot från henne så hon slapp den kalla temperaturen sen eskalerade det till "lägg den där" dvs en order. Wtf, man säger inte ät människor vad de ska göra. Jag är så rädd, får någon sorts ångestattack i stunden på tanken att inte lyda andra, att jag blir undergiven bara följer.

MEN ALLT DET HÄR, INLÄGGEN PÅ FLASHBACK, HANDLAR JU OM ATT JAG PRATAR SÅ LITE OCH HAR SÅ FÅ RELATIONER MED MÄNNISKOR IRL. JAG HAR DRÖMT OCH VILL ÄNDRA MIG I FLERA ÅR, DET ÄR MIN STÖRTA ÖNSKAN. ATT HA RELATIONER, PRATA, UMGÅS, SPEGLA KÄNSLOR. DET ÄR DET FÖRSTA JAG BORDE BÖRJA JOBBA MED, ATT PRIORITERA. ATT GÅ TILL EN TERAPEUT OCH I ALLA FALL FÖRSÖKA. MEN JAG HAR SKJUTIT UPP DET I MÄNADER FÖR ATT JAG "HAR INTE PENGAR", NÄR DET BARA KOSTAR 500 KR PER GÅNG PRIVAT. SAMTIDIGT HAR JAG SLÖSAT BORT TIOTUSENTALS KRONOR PÅ SKIT.

Idag skulle jag egentligen ansöka till ett jobb som skulle ge mig pengar, dedikerade pengar, som skulle användas till terapi. Men jag skjöt upp det återigen. Det är liksom det mest prioriterade men jag är rädd för det innebär att spela in en video, potentiell avvisning, sen är jag rädd för att efter detta så ska jag gå i terapin och prata med en människa. Egentligen borde jag gå till terapin en gång och bara berätta allt och försöka få hjälp med att påbörja inkomsten. Allt är kreativt undvikande.
Citera
2017-07-04, 19:33
  #2
Medlem
Nu kommer jag ihåg.

Jag fick en dålig start. Mailade och sa att jag ville boka en tid.

Sedan frågade han per mail vad jag hade för problem. Jag ville inte svara. Så gör man ju inte, man får ju för fan introducera sig först och åtminstone försöka ha en fasad av relationsbyggande.

Men sen gjorde jag det ändå, gav efter "för det är väl så man gör". Skrev en massa olika av mina problem. Så nu känns det som om att han kränkt mig. Då vill jag ju inte gå det för det har redan satts upp den ramen. Så jag kommer bara vara äckelundergiven.

Han kommer inte respektera mig, jag kommer bara gå dit och ge honom en passa pengar. Han kommer bara casha in på mig. Hur ska det bli bra när jag redan känner mig kränkt.

Jag är i en stad, inte sverige, det finns bara ett ställe med västerländsk engelsktalande.

Online finns ju, men jag känner ett sånt motstånd för jag sitter framför datorn typ hela tiden 6 dagar i veckan. Egentligen vad kan det skada, 1h i veckan istället för att slösa det på annan skit framför datorn.

Det är så att jag har så svårt när saker inte går som jag tänkt mig, att anpassa mig, att ändra mir, har fastnat.
Citera
2017-07-04, 19:49
  #3
Medlem
Faktiskt, nu inser jag vad han gjorde. Han disrespekterade mig. Jag hade kommit till den slutsatsen att jag ville boka en tid, jag efterfrågade det. Han borde bara ha accepterat det, vad är det för honom, han får mina pengar om det är en missbedömning från min sida att han inte skulle kunna hjälpa mig och det bara blev en gång.

Så under manteln att det var för att han skulle kunna ta reda på om han kunde hjälpa mig ligger i själva verket hans reptilhjärna, han såg att jag var svag och han var inte professionell nog att stå emot reflexen. Så nu "fick han mig". Han vann dominanskampen.

Jag ville maila "I'd rather do that in person" men det går ju emot arrangemanget att han ska leda mig, det skulle ha satt upp ramen att jag var ledaren. Det ville jag inte. Så jag svarade på hans fråga så som han ville. Jag vet att det var så jag tänkte. Men nu respekterar jag ju inte honom.

"Hello

I am inquiring about scheduling an appointment.

Regards,
X "

"
Good afternoon X

Thank you for contacting X

Can you tell me more X so I can understand the issue(s) you are looking for help with?

Take care. Talk soon. "

"
Hi X.

You come recommended.

These are some issues I have: xxx xxx xxx xxx xxx xxx

Regards,

X"

"As well as xxx xxx and xxx."

"Good afternoon X.

I believe I can help you. I want to speak with you briefly by phone and then we can talk about meeting for a therapy session. These calls usually last about 10 minutes. When are you available during the day to speak? I will match your availability with my schedule and set a time for us to talk by phone.

May I ask the first name of the person who recommended you?

Take care X. Talk soon."
__________________
Senast redigerad av Orthello 2017-07-04 kl. 20:01.
Citera
2017-07-04, 20:23
  #4
Medlem
Fattar inte riktigt vad du vill diskutera?
Citera
2017-07-04, 20:28
  #5
Medlem
G13Hazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plharmony
Fattar inte riktigt vad du vill diskutera?
Jag tror att han vill ha hjälp med sin självbild, sitt självförtroende och sin syn på kvinnor?

De här klippen kanske kan hjälpa dig:

https://www.youtube.com/watch?v=68kTr94Zr8k
https://www.youtube.com/watch?v=TkPox1tSPSM

Det hela är komplext, men du måste försöka hitta en mening med saker. Bygga en självrespekt runt något produktivt.
__________________
Senast redigerad av G13Haze 2017-07-04 kl. 20:38.
Citera
2017-07-04, 21:02
  #6
Medlem
GuldBuddahs avatar
Du verkar ha en HEL del funderingar... Rätt grav ångest du tampas med där.

Tycker du mest svamlar egentligen. Du tänker för mycket verkar det som. Hakar upp dig på småsaker som du förstorar upp.

Ja du... jag vet inte.
Citera
2017-07-04, 21:18
  #7
Medlem
hotflows avatar
Arbeta på två fronter.

Ja, du behöver hjälp.
Om det är KBT eller psykolog whatever bara gör det.

MEN inse också att du, som väldigt många andra cyklar i en ring med gamla hjulspår.

Alla dina bekymmer i din historia är hemska och ja, tittar man efter ursäkter är dem både lätta att finna och ständigt tillgängliga.

Frågan är: När bestämde du dig för att detta är din sanning?
När bestämde du dig att NEJ JAG KAN INTE PRATA MED MÄNNISKOR ELLER VARA SOCIAL SÅ ÄR DET MED DET!

Du kan vakna upp imorgon, ta en trött bild på dig själv och sätta upp på din spegel och säga till dig själv att det där är den gamla jag.

Människor är inte sten, vi är hybrida dynamiska varelser och du kan förenklat bestämma vem du vill vara.

Det sker givetvis inte under en dag men ta första lilla trampet utanför ditt hjulspår och du kommer märka skillnad. Sen ser du varje framsteg som ett framsteg och påbörjar din transformation därefter.

Till slut kommer du inte minnas ditt gamla jag, bara ett framsteg om dagen räcker!

Tror på dig och hoppas du finner både ro och livslust framöver!
Citera
2017-07-04, 21:34
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orthello
Jag är så fucked up. Jag är ond, jag hatar och har fientliga intentioner mit alla. Jag vill misslyckas. Jag är en rädd patetisk mentalt sjuk man. När jag var först i springtävlingen på 100 meter vid ung ålder saktade jag ner för jag var blev rädd av bilden i mitt huvud av att människor ger mig uppmärksamhet, att stå i centrum. Jag är helt fake, jag har en skadad hjärna, arbetsminnet suger verkligen. Rädslan styr hela mitt liv. Jag är med en ful kvinna, thai, jag skulle lätt kunna fixa någon snyggare, men jag är rädd för att gå på date. Och att jag skulle stanna ensam hemma i 2-3 veckor efter att vi slutat träffats. Jag tror, och det borde vara en sanning, att jag mäste betala för henne eller någon annan, för att umgås med mig då jag för människor att må dåligt. Jag hatar mig själv för jag har på snare tiden antagit beteende som mer och mer liknar far. Och honom hatar jag verkligen och föraktar. Nästan lika mycket som mig själv. Det värsta av allt är att jag inte kan skapa kontakt med andra, känner ingen samhörighet. Det är den största sorgen som jag bär inom mig. Som jag burit länge. Bara att acceptera, jag har trälgenen.

Hatar kvinnor, för jag hatar min mor och skyller på henne, att hon format mig. Feministisk lärare i samhällsvetenskap, förtryckt mig och feminiserat mig. Jag har fallit och faller allt mer in i tystnaden. Thaitjejen jag är med kan itne jättebra engelska och jag får tankar om att fuck everyboyd else, jag behövera bara umgås med henne. Så hjärnan har och fortsätter att ruttna. Har inga bra känslir, känner ingenting gentemot andra för det mesta, förutom hat och fientlighet. Försökt med självhjäl och böcker från och till i tio år. Men jag är övertygad om att det som mest kan göra lite skillnad, pga att jag konstant har en psykos eller nått som omöjliggör att läara och uppfatta från andra. Människor pratar och jag bara förstor inte, undergiven. Låtsats ha mycket pengar. Tänker att människor ska gilla mig då. Allt handlar om pengar. Jag vill skaffa mer pengar, så att jag kan dra till Sydamerika och vara sugar dadddy åt en het latina. Alltså inte uttryckligen sugar daddy, men jag skulle betala för henne och det skulle vara uppenbart att hon bara är med mig för pengarna pga min utstrålning. Träffade en man i 45-årsåldern, inte snygg eller nått, lätt överviktig, som visade bild på sin superheta inga latina tjej i Sydamerika. Det är bara möjligt ifall han betalar för henne och köper saker åt henne. Här kommer jag till en av sakerna jag hatar med kvinnor. De hatar och fördömer horor i förklädda anledningar som "de blir utnyttjade, traffiking" men det är ju helt uppenbart att det är för att horor sänker deras egen status och makt. Konkurrans. Sen är det roligare när de flesta relationer (som minsann syftar på sexuella relationer, men det räcker visst med att bara skriva relationer) slutar med att mannen lägger mer pngar på kvinnan än hon på honom.

Alla kvinnor är principiellt horor. Alla kvinnor använder sex i utbyte mot resurser från män. Frestelsen är för stor för att gå emot coh det är helt naturligt att det är så, en kvinna måste kunna få mannet att lägga resurser på henne inför barnafödandet och barnets behov osv.

Jag har blivit nedtryckt av kvinnor i hela mitt liv. Det var en på arbetsplatsen där vi skulle lägga in varor i en frys. Hon fick mig att ta emot från henne så hon slapp den kalla temperaturen sen eskalerade det till "lägg den där" dvs en order. Wtf, man säger inte ät människor vad de ska göra. Jag är så rädd, får någon sorts ångestattack i stunden på tanken att inte lyda andra, att jag blir undergiven bara följer.

MEN ALLT DET HÄR, INLÄGGEN PÅ FLASHBACK, HANDLAR JU OM ATT JAG PRATAR SÅ LITE OCH HAR SÅ FÅ RELATIONER MED MÄNNISKOR IRL. JAG HAR DRÖMT OCH VILL ÄNDRA MIG I FLERA ÅR, DET ÄR MIN STÖRTA ÖNSKAN. ATT HA RELATIONER, PRATA, UMGÅS, SPEGLA KÄNSLOR. DET ÄR DET FÖRSTA JAG BORDE BÖRJA JOBBA MED, ATT PRIORITERA. ATT GÅ TILL EN TERAPEUT OCH I ALLA FALL FÖRSÖKA. MEN JAG HAR SKJUTIT UPP DET I MÄNADER FÖR ATT JAG "HAR INTE PENGAR", NÄR DET BARA KOSTAR 500 KR PER GÅNG PRIVAT. SAMTIDIGT HAR JAG SLÖSAT BORT TIOTUSENTALS KRONOR PÅ SKIT.

Idag skulle jag egentligen ansöka till ett jobb som skulle ge mig pengar, dedikerade pengar, som skulle användas till terapi. Men jag skjöt upp det återigen. Det är liksom det mest prioriterade men jag är rädd för det innebär att spela in en video, potentiell avvisning, sen är jag rädd för att efter detta så ska jag gå i terapin och prata med en människa. Egentligen borde jag gå till terapin en gång och bara berätta allt och försöka få hjälp med att påbörja inkomsten. Allt är kreativt undvikande.

Låter som du redan har mål i livet, och jag tycker dom är bra med. Spara lite pengar, sen dra och skaffa en het latina istället för att vara med en ful thai.

edit: Du kanske har autism, vilka jobb har du haft tidigare?
__________________
Senast redigerad av dd105 2017-07-04 kl. 21:43.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback