Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-07-04, 17:44
  #1
Medlem
Ska till christiana om några dar och undrar om jag behöver vara orolig påväg hem med tåget, jag tänker inte ta med mig något men däremot så kommer jag såklart röka när jag är i christiania och undrar om hundarna bara markerar på lukten av orökt cannabis eller om de också reagerar på lukten av cannabisrök i kläderna? Skulle vara skönt att slippa paranoian påväg hem.
Citera
2017-07-04, 17:50
  #2
Medlem
Det hände en kompis till mig, dem fick strippa och rubbet.
Dem hade fått för sig att det skulle smugglas :/
Men det värsta du kan få är la ett ringa om oturen står dig i dörren.
Citera
2017-07-04, 18:02
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrunk
Det hände en kompis till mig, dem fick strippa och rubbet.
Dem hade fått för sig att det skulle smugglas :/
Men det värsta du kan få är la ett ringa om oturen står dig i dörren.

Fan Aja då slipper man inte nojjan då men förhoppningsvis har dem väll något bättre för sig på tågen än att ta rökare, däremot så är det ju dock svenska poliser vi pratar om ...
Citera
2017-07-04, 18:09
  #4
Medlem
Blaze.s avatar
Det är väl som att spela på lotto antar jag. Jag fick med mig 30g hem för eget bruk men detta var över 6 årsen. Kom en polispatrull med hund men vi var iskalla och satt och spela kort påväg hem från backpacking men jävlar va nojigt i efterhand när man fattade vad som precis hände. Klara oss dock har hört att det bara är skrämsel hundar dom kör med då och då. Inte säker på hur det ser ut i nuläget med riktiga "droghundar".
Citera
2017-07-04, 18:09
  #5
Medlem
BigFatCones avatar
Har du inget på fickan så kan du lukta weed hur mycket du vill. Sen är det väl tullen som går på tågen snarare än polisen?

Ett pro tip är ju att är det en schäfer eller något liknande så är det ingen knarkhundar. Jag har visserligen inte stött på någon i Sverige men jag vill dra mig till minnes att man använder typ Spaniels och liknande. Schäfern har helt enkelt inte tillräckligt bra nos.
Citera
2017-07-04, 18:14
  #6
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Skulle de ta dig så skriv inte på nåt strafföreläggande! Du har ju bevisligen rökt i Danmark.

Sen skall du läxa upp tullarna ordentligt för att de har den fjantiga narkotika-hunden och inte den vettigare vapen-hunden. (Finland har dock den värsta: Snus-hunden)
Citera
2017-07-04, 18:22
  #7
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Har du inget på fickan så kan du lukta weed hur mycket du vill. Sen är det väl tullen som går på tågen snarare än polisen?

Ett pro tip är ju att är det en schäfer eller något liknande så är det ingen knarkhundar. Jag har visserligen inte stött på någon i Sverige men jag vill dra mig till minnes att man använder typ Spaniels och liknande. Schäfern har helt enkelt inte tillräckligt bra nos.

Ett annat pro tip är att "kontaminera" nån framför dig, när hunden reagerar på knarklukt skall den ha belöning, det är då du glider förbi medan du försöker le åt både den duktiga knarkhunden som leker dragkamp och Agda 82 som ser oförstående ut. Jag kan lova att det är svårt att göra naturligt med kinderna fulla med hasch.
Citera
2017-07-04, 18:23
  #8
Medlem
Du får väl försöka se så normal ut som du kan utan hängande ögonlock och det där fåniga lyckliga leendet som drabbar pårökta personer .Skippa även mjukisbyxor och andra allehanda plagg med "knarkaura".sådana spottas på 100m avstånd ;-)
Citera
2017-07-04, 18:23
  #9
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Ett annat pro tip är att "kontaminera" nån framför dig, när hunden reagerar på knarklukt skall den ha belöning, det är då du glider förbi medan du försöker le åt både den duktiga knarkhunden som leker dragkamp och Agda 82 som ser oförstående ut. Jag kan lova att det är svårt att göra naturligt med kinderna fulla med hasch.
Det är ju klassiskt.
Citera
2017-07-04, 18:30
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rapphonan
Du får väl försöka se så normal ut som du kan utan hängande ögonlock och det där fåniga lyckliga leendet som drabbar pårökta personer .Skippa även mjukisbyxor och andra allehanda plagg med "knarkaura".sådana spottas på 100m avstånd ;-)
Hmm ska försöka men har tyvärr en vana att ha ena ögat mer uppspärrat än det andra när jag är pårökt... Har försökt att bli av med den looken men då blir det antingen att jag kines-kisar eller sitter med uppspärrade ögon som om jag nyss dragit en lina eller två... kanske blir så att jag låtsas sova påväg hem...
Citera
2017-07-04, 18:31
  #11
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harmoni123
Hmm ska försöka men har tyvärr en vana att ha ena ögat mer uppspärrat än det andra när jag är pårökt... Har försökt att bli av med den looken men då blir det antingen att jag kines-kisar eller sitter med uppspärrade ögon som om jag nyss dragit en lina eller två... kanske blir så att jag låtsas sova påväg hem...
Läs en bok? Glo ner i telefonen?
Citera
2017-07-04, 18:38
  #12
Medlem
Bättre att glo ned i telefonen än att goffa glass och fnissa med polaren , det är då riktigt säkert , hi hi ;-)
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback