Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-04, 10:06
  #1
Medlem
Tja!

Sitter just nu med en Samsung Galaxy S4 som jag har varit mycket nöjd med under åren.
Problemet är att trots byte av batteri så blir telefonen väldigt varm i såväl viloläge som när den används, vilket resulterar i att batteriet går åt som attan. Jag behöver ladda telefonen 3-4 gånger per dag.

Jag är inte intresserad av en värstingtelefon. Jag använder telefonen till Spotify, Streama musik, messenger, bankid, surfa etc.
Alltså inga tunga spel eller massvis med fotografering.

Jag har kollat bland lågprisvarianterna och såg Samsung Galaxy j3 som cdon säljer på rea för 1111kr.

Någon med erfarenhet av telefonen? Om det är något skit att ha eller?

Tack på förhand
Citera
2017-07-04, 12:47
  #2
Medlem
zerolucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matalskare
Tja!

Sitter just nu med en Samsung Galaxy S4 som jag har varit mycket nöjd med under åren.
Problemet är att trots byte av batteri så blir telefonen väldigt varm i såväl viloläge som när den används, vilket resulterar i att batteriet går åt som attan. Jag behöver ladda telefonen 3-4 gånger per dag.

Att den alltid är varm kanske beror på någon usel app eller annat program som inte fungerar som det ska. Har du provat att göra en fabriksåterställning?

Angående J3 så gav jag en sådan till min gamla mamma. Den känns solid och har en bra skärm. Kameran duger för enklare bilder. Den största skillnaden mot dyra mobiler är att det tar längre tid
att växla mellan appar då den har lite RAM och halvslö processor. Förmodligen ingen höjdarlur för Pokémon Go, men som brukstelefon fungerar den bra.
Citera
2017-07-04, 12:55
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeroluck
Att den alltid är varm kanske beror på någon usel app eller annat program som inte fungerar som det ska. Har du provat att göra en fabriksåterställning?

Angående J3 så gav jag en sådan till min gamla mamma. Den känns solid och har en bra skärm. Kameran duger för enklare bilder. Den största skillnaden mot dyra mobiler är att det tar längre tid
att växla mellan appar då den har lite RAM och halvslö processor. Förmodligen ingen höjdarlur för Pokémon Go, men som brukstelefon fungerar den bra.

Tack för svar!

Fabriksåterställning är gjort. Två gånger om jag inte har fel för mig. Jag har ingen originalladdare - om det skulle spela någon roll?

Ja, då är min uppfattning bekräftad. Jag har sett en del videos på youtube och den är ju slöare än dyrare versioner men inte markant långsammare än mobiler för ca 1-2 tusen mer tex A3 eller A5.
Citera
2017-07-04, 22:55
  #4
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matalskare
Jag har kollat bland lågprisvarianterna och såg Samsung Galaxy j3 som cdon säljer på rea för 1111kr.
Tycker det är ofta man hör att Samsung får problem med batteriet, värme och segt system (touchwiz).
Kolla in Motorola g4 eller g4 play i ungefär samma prisklass men bättre prestanda, Android 7 istället 5 som j3 har och kommer vara snabbare med ett rent system.
Huawei har också prisvärda alternativt.
Citera
2017-07-06, 02:52
  #5
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matalskare
Tja!

Sitter just nu med en Samsung Galaxy S4 som jag har varit mycket nöjd med under åren.
Problemet är att trots byte av batteri så blir telefonen väldigt varm i såväl viloläge som när den används, vilket resulterar i att batteriet går åt som attan. Jag behöver ladda telefonen 3-4 gånger per dag.

Jag är inte intresserad av en värstingtelefon. Jag använder telefonen till Spotify, Streama musik, messenger, bankid, surfa etc.
Alltså inga tunga spel eller massvis med fotografering.

Jag har kollat bland lågprisvarianterna och såg Samsung Galaxy j3 som cdon säljer på rea för 1111kr.

Någon med erfarenhet av telefonen? Om det är något skit att ha eller?

Tack på förhand

Du kan få en Moto G4 för exakt samma pengar.
Den har mer RAM-minne, mer högupplöst skärm.
Dubbla lagringsutrymmet och ett mindre tungrott gränsnitt.

Lägg till 400 kr på det så kan du dessutom få Moto G4 Plus med bättre kamera och fingeravtrycksläsare.

Se jämförelse här:

Vore jag du hade jag utan minsta tvekan kört på Moto G4 Plus
Dessutom har Moto G4 Plus en ruggigt bra kamera för sin prisklass.
Kolla sen recensionerna och omdömena från alla som har använt telefonen så borde valet var solklart
Citera
2017-07-06, 13:24
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Tycker det är ofta man hör att Samsung får problem med batteriet, värme och segt system (touchwiz).
Kolla in Motorola g4 eller g4 play i ungefär samma prisklass men bättre prestanda, Android 7 istället 5 som j3 har och kommer vara snabbare med ett rent system.
Huawei har också prisvärda alternativt.

Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Du kan få en Moto G4 för exakt samma pengar.
Den har mer RAM-minne, mer högupplöst skärm.
Dubbla lagringsutrymmet och ett mindre tungrott gränsnitt.

Lägg till 400 kr på det så kan du dessutom få Moto G4 Plus med bättre kamera och fingeravtrycksläsare.

Se jämförelse här:

Vore jag du hade jag utan minsta tvekan kört på Moto G4 Plus
Dessutom har Moto G4 Plus en ruggigt bra kamera för sin prisklass.
Kolla sen recensionerna och omdömena från alla som har använt telefonen så borde valet var solklart


La en beställning på Motorola G4😊.
Har alltid haft Samsung och varit nöjd med detta blir nog bra med
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback