Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-07-04, 01:42
  #1
Medlem
Det är bara att inse.. Svenskarna kommer aldrig att slåss för sitt land å SD kommer inte få 51%, å även om dom fick det så skulle staten inte låta dom få någon verklig makt att rädda det här samhället.

Jag har funderat på att emigrera men det känns svårt för mig som inte har någon vidare resvana att själv flytta till ett land där det är svårt att göra sig förstådd med bara skolengelska.

Tänk om man kunde gå ihop i en grupp å starta en svenskkoloni i ett lämpligt område?

Kanske köpa loss en bit mark å bygga från grunden eller nöja sig med en trailercamp med bara någon storstuga för nödvändiga faciliteter. Tänk ett svenskt koloniområde där man betalar en struntsumma per år i avgift.

Dom som vill kan odla lite eget medans andra nöjer sig med att köpa livsmedel från lokala producenter eller storköp för en bråkdel av priserna här hemma.

Man kan försöka se till att det finns lite olika kompetenser i gruppen.Till en början så kommer den personen som kan språket å kan handskas med byråkratin vara ovärdelig. Senare kan man tänka sig både byggare som kockar å sjukvårdskunniga.

Vad säger ni? Många av er vet precis som jag att Sverige är förlorat. Detta är ett sätt att slippa bli utplånade å kunna leva vidare som en vit nordeuropeisk ras.
Citera
2017-07-04, 07:31
  #2
Medlem
Bob'sYerUncles avatar
Finns ju svenskkolonier som exempelvis Ekenäs i Finland om du inte nödvändigt vill bo i en trailerpark längre österut.
Citera
2017-07-04, 10:52
  #3
Medlem
Du är en jävla förlorare om du anser det godtagbart att bygga svenska kolonier utomlands, samtidigt som du är emot att Sverige koloniseras. En svensk som vill ha ett svenskt Sverige ger aldrig upp.
Citera
2017-07-04, 12:26
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Du är en jävla förlorare om du anser det godtagbart att bygga svenska kolonier utomlands, samtidigt som du är emot att Sverige koloniseras. En svensk som vill ha ett svenskt Sverige ger aldrig upp.

Jo det är ju tufft att skriva här å yva sig men faktum är att svensken inte kommer agera utanför tangentbordet å om några år lyder vi alla under sharialagar.
Citera
2017-07-04, 17:51
  #5
Medlem
Ringhals3s avatar
Gammalsvenskby i Ukraina är väl det självklara valet?
Citera
2017-07-04, 19:10
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarzan70
Jo det är ju tufft att skriva här å yva sig men faktum är att svensken inte kommer agera utanför tangentbordet å om några år lyder vi alla under sharialagar.

När du snackar om "svensken" så menar du alla förutom dig själv, eller? Vad har du gjort för att få till en förändring?
Citera
2017-07-04, 19:27
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Du är en jävla förlorare om du anser det godtagbart att bygga svenska kolonier utomlands, samtidigt som du är emot att Sverige koloniseras. En svensk som vill ha ett svenskt Sverige ger aldrig upp.

Trams. Verklighetsfrämmande nonsens. Var tid pa jorden är begränsad.
Citera
2017-07-09, 14:18
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Gammalsvenskby i Ukraina är väl det självklara valet?

Låter spännande. Måste kollas upp! 😊
Citera
2017-07-09, 14:22
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
När du snackar om "svensken" så menar du alla förutom dig själv, eller? Vad har du gjort för att få till en förändring?

Jag startade ju faktiskt den här tråden, å blev genast påhoppad av nån idiot som framställer sig som en kämpe för Sverige. 🤥
Citera
2017-07-09, 21:20
  #10
Medlem
Bob'sYerUncles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarzan70
Jag startade ju faktiskt den här tråden, å blev genast påhoppad av nån idiot som framställer sig som en kämpe för Sverige. 🤥

Jag förstår inte alls ditt svar till hasseochtage. Det är väl inte så konstigt att han/hon hoppar på dig när din lösning för att bevara det svenska folket är att ni skall börja leva som zigenare i någon annans land?

Jag tipsade dig om Finland. Här finns trakter som varit svenskspråkiga sedan den första svensken satte sin fot på västra Finlands kust. I exempelvis västra Nyland finns väldigt svenskspråkiga områden och i Ekenäs, även om det nu inte är en stad i svenska mått mätt, majoriteten svenskspråkiga. Hittar bara vid en snabbgoogling Raseborgs (Ekenäs, Pojo och Karis slogs ihop till Raseborgs stad) språkfördelning som enligt wikipedia är följande: 64,9 % svenskspråkiga (skulle man bara räkna Ekenäs så skulle andelen vara högre), 30,7 % finskspråkiga och 4,5 % övriga.
Delar av Österbotten är också de mer eller mindre helt svenskspråkiga.
Flyttar du till Finland så har du i svenskspråkiga områden rätt till vård och andra tjänster på svenska.
Citera
2017-07-17, 15:45
  #11
Medlem
Linguass avatar
Kom till mig i Ryssland
Citera
2017-07-17, 15:57
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linguas
Kom till mig i Ryssland
Ja och du bor säkert där.

Varför skall något land släppa in svensken och svensk kulturberikning som Cuck-kulturen, HBTQ, feminism, lagom-tramset, jantelagen, gnäll 24 timmar om dygnet om hur hårt de jobbar och betalar skatt, fylleri, extrem kyla mot medmänniskor, feghet, vågar inte slå tillbaka, gillar suga maktens kuk, gillar mångkultur osv.

Farligt att släppa in svensken i något land, precis som det är farligt med negrer, araber, zigenare på annat sätt. Destruktiva människor som förstör allt.
Titta bara på svensken, som lyckats förstöra sitt egna land.
Valfritt östland borde vara oroliga att släppa in den torra och fega svensken,
__________________
Senast redigerad av Gulblendkarringen 2017-07-17 kl. 16:07.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback