Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-04, 00:55
  #1
Medlem
djasankas avatar
Har pa senaste upplevt lagre sexdrift an normalt. Eftersom jag i princip varit overkat sedan puberteten ar detta ganska omtumlande. Jag kanner i princip att det skulle vara helt okej att aldrig knulla igen och jag ar 33 ar gammal. Har haft ganska mycket som hant i livet pa sistone sa det skulle absolut kunna vara stressrelaterat. Efter en arlig och uppriktig sjalvrannsakan kanner jag mig inte alls mer stressad an normalt, skulle i sa fall vara pa nagot undermedvetet plan.

Hursomhelst, jag borjade saledes kolla online efter testosteronforhojande preparat. Hittade ett som kallas Alpha Prime Elite som tydligen funkar valdigt bra. En trevlig biverkning verkar vara att man kan bli ganska rippad pa kopet. Hollowoodskadisar som Zac Efron och Chris Hemsworth lar ha anvant preparatet.

Det later helt enkelt valdigt bra, alldeles for bra. Och om jag har lart mig nagonting i livet, ar det att saker som ar for bra for att vara sanna alltid ar just det - bluff och bag! Vill garna hora fran nagon som testat och kan beratta om vad de upplevt for- och nackdelar. Jag kanske forvantar mig for mycket... Fick inga traffar har pa siten nar jag sokte pa det och efter lite lasning verkar det som om testosteronforhojande preparat ar olagligt i Sverige. Lyckligtvis bor jag i ett land dar det ar helt lagligt.

Vore valdigt tacksam om nagon kunde beratta om sina empriska erfarenheter eller aven fran nagon som ar hyfsat insatt i kosttillskottsindustrin har hort om preparatet.
Citera
2017-07-04, 09:14
  #2
Medlem
tj.s avatar
Det hela är väldigt enkelt. Preparatet är humbug och kommer inte påverka ditt testosteron. Ser på man innehållsförteckningen innehåller det magnesium, zink, tongkat, ashwagandha, svartpeppar och lite andra växter och örter. Det är inget revolutionerande oavsett vad några Hollywoodkändisar eller kosttillskottstillverkare säger.
Citera
2017-07-04, 09:21
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Det hela är väldigt enkelt. Preparatet är humbug och kommer inte påverka ditt testosteron. Ser på man innehållsförteckningen innehåller det magnesium, zink, tongkat, ashwagandha, svartpeppar och lite andra växter och örter. Det är inget revolutionerande oavsett vad några Hollywoodkändisar eller kosttillskottstillverkare säger.

Vafan lägger de i svartpeppar för? Inte första kosttillskottet som jag läst har de.
Citera
2017-07-04, 09:41
  #4
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Vafan lägger de i svartpeppar för? Inte första kosttillskottet som jag läst har de.
Av någon anledning verkar kosttillskottstillverkare tro att ju fler preparat man trycker ner i ett kosttillskott, desto mer potent kommer det vara. Eller desto mer potent kommer folk tro att det är. Ofta är det just örter och andra billiga ingredienser de slänger i.
Citera
2017-07-04, 09:53
  #5
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Vafan lägger de i svartpeppar för? Inte första kosttillskottet som jag läst har de.
Svartpeppar påstås öka kroppens näringsupptag. Huruvida det ligger någon sanning i det vet jag inte men troligen finns det väl någon indikation på att det kan påverka näringsupptaget under vissa förutsättningar, vilket branschen sedan snabbt gjort till 'sanning".
Citera
2017-07-04, 10:01
  #6
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Svartpeppar påstås öka kroppens näringsupptag. Huruvida det ligger någon sanning i det vet jag inte men troligen finns det väl någon indikation på att det kan påverka näringsupptaget under vissa förutsättningar, vilket branschen sedan snabbt gjort till 'sanning".
Det är just det här som är grejen med deras resonemang. Ashwaganda har visat öka fritt testosteron med x procent. Skillnaden är så liten att det inte kommer ha någon praktisk betydelse, men det finns ändå belägg för att det har en påverkan. Och är det så att svartpeppar ökar ämnesomsättningen eller näringsupptag med, säg, 5 %, lägger de i det också i tillskottet de säljer. Sen har de ett tillskott som påstås göra allt mellan himmel och jord trots att skillnaderna är så pass små att ingen av dem kommer göra något.
Citera
2017-07-04, 10:24
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Svartpeppar påstås öka kroppens näringsupptag. Huruvida det ligger någon sanning i det vet jag inte men troligen finns det väl någon indikation på att det kan påverka näringsupptaget under vissa förutsättningar, vilket branschen sedan snabbt gjort till 'sanning".

Tack, det förklarar saken.

Tj; yes, det är oftast för små mängder.
Citera
2017-07-05, 20:30
  #8
Medlem
Den enda testo boostern som funkat för mig va Jungle Warfare, originalet.
Ska inte säga att den här produkten du pratar om inte funkar, för viss effekt kan den ha även om det är minimalt.
Tror mer på att du jobba med de saker som stressar dig. Ät näringsrik mat och vila ordentligt.
Men om du vill testa så är det väl inget fel med det. Bara placebo effekten kan ju göra att du upplever att det funkar om inte annat.
Citera
2017-07-06, 07:46
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRageInsideMe
Den enda testo boostern som funkat för mig va Jungle Warfare, originalet.
Ska inte säga att den här produkten du pratar om inte funkar, för viss effekt kan den ha även om det är minimalt.
Tror mer på att du jobba med de saker som stressar dig. Ät näringsrik mat och vila ordentligt.
Men om du vill testa så är det väl inget fel med det. Bara placebo effekten kan ju göra att du upplever att det funkar om inte annat.

Blev du nostalgisk nu?
Citera
2017-07-06, 14:56
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Blev du nostalgisk nu?

Lite nostalgisk blev jag. Den gamla Jungle Warefare funkade riktigt bra, men kanske inte så speciellt hälsosam.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback