Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-10, 02:35
  #217
Medlem
DenLedes avatar
Är ju ett ypperligt tillfälle för alla "butch"-lesbianer att leka män.

Tänk er när dessa ska manspreada och mansplaina för hetero-tjejerna på festivalen.
https://equallywed.com/wp-content/up...ilia-ahner.jpg

https://i.pinimg.com/600x315/6b/81/1...5b4cf5c5be.jpg

https://literarylitchfield.files.wor...pg?w=665&h=374

https://www.indybay.org/uploads/2009...pany_1_1_1.jpg
Citera
2017-10-12, 21:54
  #218
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanMatta
Om man som man identifierar sig som tjej är man välkommen då?
Ja.

Citat:
Ursprungligen postat av Vonrak
"Män är överrepresenterade när det kommer till vissa brott! Vi kan inte veta vilka! Därför måste vi rikta insatser mot alla män!"

"Folk med utomeuropeisk bakgrund är överrepresenterade när det kommer till vissa brott! Vi kan inte veta vilka! Därför måste vi rikta insatser mot alla utomeuropeiskt födda!"

Den översta tankegången, som bland annat ligger till grunden för denna festival, hyllas och ifrågasätts inte alls av landets journalister. Lek nu med tanken att ett parti hade yttrat tankegången nedanför denna, hade det mottagits på samma sätt?

Men det är väl tämligen självklart att den här festivalen inte har som syfte att lösa hela problemet. Man väljer helt enkelt den enkla vägen att "skapa en frizon för oss kvinnor, icke-binära och transpersoner som vill kunna gå på festival och SAMTIDIGT känna oss trygga".

Jag ser det nog mer som ett experiment, kul att se hur lyckat det blir. Sedan är det ju trots allt ett "statement" som de väljer att uttrycka det, det ger ännu mer uppmärksamhet åt problemet och får förhoppningsvis fler att bli insatta och engagerade.

Från deras hemsida:
Citat:
Vi hävdar dock inte att Statement Festival är en lösning på problemen med det sexuella våldet – det är en reaktion på det.

Citat:
Ursprungligen postat av record-collector
Tycker rubriken är lite missvisande - Festival där män är förbjudna. Vore det inte bättre att kalla den - festivaler där araber, afrikaner och muslimer är förbjudna eftersom det är just dessa grupperingar som mest tafsar och våldtar våra svenska brudar på musikfestivalerna? Sedan får väl PK-folket tycka vad fan de vill.
Ditt förslag på rubrik vore väl missvisande om något. Festivalen i fråga har ju förbudet mot män, inte mot araber/afrikaner/muslimer som du verkar inbilla dig. Däremot skulle rubriken gärna kunna ändras till festivalens namn, fast det är väl ingen som bryr sig om det här.
Citera
2017-11-19, 19:33
  #219
Medlem
Marquesos avatar
Festivalen hålls sista helgen i augusti nästa år, på Bananpiren i Göteborg. Intresset här är väl inte så stort men det visar i alla fall att man planerar att det ska bli av. Sedan hur det ska gå till, ja där är det fortfarande en del frågetecken.
Citera
2017-11-20, 01:22
  #220
Medlem
Europes avatar
Det kan ju bli en trevlig festival för Lotta Bromé nu när hon sannolikt kommer att ha lite mer ledig tid?
Citera
2017-11-21, 17:47
  #221
Medlem
Painbows avatar
Jag och mina polare hade en ide att vi skulle klä ut oss på skoj och försöka komma in. Haha
Citera
2017-11-21, 19:31
  #222
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Painbow
Jag och mina polare hade en ide att vi skulle klä ut oss på skoj och försöka komma in. Haha

Är väl bara ljuga o säga att man inte identifierar sig som CIS man så kommer man in?
Citera
2017-11-21, 21:06
  #223
Medlem
Varför inte döpa om denna tråd till "Statement festival" då festivalen ju faktiskt har ett namn?
Citera
2017-12-03, 03:43
  #224
Medlem
dooks avatar
Biljetterna sålde slut på elva minuter. Är jag en helt sinnessjuk jävel som nästan önskar att det ska droppa in anmälan efter anmälan om gränsöverskridande. Kanske blir en ny metoo-gruppering av det.
Citera
2017-12-03, 03:54
  #225
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan

Är det inte lite galet att en person som ''kämpar'' för ett jämställd samhälle helt går emot sina egna åsikter? Tänk om en man skapat en festival dit inga kvinnor var välkomna, förstå vilket liv det hade blivit på PK-feministerna....

Tycker det är bra att man slipper ludrena och vet att man inte ska gå till den festivalen. Låt ludrena hålla uppe den festivalen ekonomiskt. Tycker det också är bra att man vet vad dessa feministluder heter så att man inte riskerar att knulla på eller haka i ett sådant luder. Personligen tycker jag att dessa feministluder ska haka i en neger eller en muslim. De förtjänar varandra.

Sedan kan jag tycka att man inte bara ska bojkotta dessa festivalen utan även ett inavlat feministpatrask som emma knyckare som särade brett för att skaffa sig en unge utan pappa så att hon kunde komma åt alla dessa bidrag som skattebetalarna ska stå för.
Citera
2017-12-03, 10:05
  #226
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dook
Biljetterna sålde slut på elva minuter. Är jag en helt sinnessjuk jävel som nästan önskar att det ska droppa in anmälan efter anmälan om gränsöverskridande. Kanske blir en ny metoo-gruppering av det.
500 av 6500 har sålts, verkar det som. Men imponerande nog att sälja så pass många biljetter utan ett enda artistsläpp. 650 kronor styck gick första biljetterna för.

Jag är också intresserad av vad som kommer att ske, om någon av alla kritiker som är så otroligt kränkta och upprörda faktiskt anmäler festivalen eller inte.

Nu kan ju vem som helst köpa biljett till evenemanget, så då kan man väl utesluta det eventuella "kryphålet" att de skulle komma undan med att utesluta en viss grupp människor genom att kalla det ett privat evenemang, kanske med inbjudan och så. Det känns ju osannolikt att de skulle kunna neka en man som köpt biljett entré på plats.
Citera
2017-12-03, 10:25
  #227
Medlem
johnthedickholmess avatar
Men fattar inte det där. Finns ju redan Pride. Vilken normal tjej orkar åka på lesbisk festival? De åker ju för att spana in och träffa killar. Musiken kommer ju oftast sekundärt då alla tjejer tänker på kärlek konstant. Sedan är ju vanliga svenska killar rätt skötsamma. Har de helt missat att de allra flesta övergreppen begås av invandrare? Förbjud dem istället så slipper de ju det värsta. Men det kanske är lite väl anti pk även om det stämmer.
__________________
Senast redigerad av johnthedickholmes 2017-12-03 kl. 10:30.
Citera
2017-12-03, 10:58
  #228
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Painbow
Jag och mina polare hade en ide att vi skulle klä ut oss på skoj och försöka komma in. Haha

Precis Det är ju bara för män att klä ut sig till transor så får man komma in. Räcker nog med peruk och lite neutral klädsel. Antar att folk som tafsar och våldtar inte vill gå så långt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback