Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-03, 19:01
  #1
Medlem
Hej,

Har köpt psu Fractal Design Integra M 550W. Kabeln till moderkortets 24 pin kontakt och till moderkortets andra strömkontakt blir för korta för att dra via chassits utgångar till baksidan av moderkortet och in igen till kontakten. Dessutom så tycker jag att de ansluter väldigt hårt till dessa kontakter på moderkortet och är rädd att kunna slita loss delar av kontakten från moderkortet vid demontering/om-montering av datorn.

Kan man i nödsfall låta strömkablarna vidröra gpu:n aller medför detta en risk för brännskada på kablarna(eller datorn)?
gpu är Asus rx 480
Är det värt att skaffa dessa förlängningskablar istället :
https://www.inet.se/produkt/6902305/...it#recensioner ?
Citera
2017-07-03, 19:41
  #2
Medlem
4yoonlys avatar
Vad menar du? att kablarna ligger an heatsinken/fläkten?

Skall nog inte vara några problem... plasten skall tåla några grader...
Citera
2017-07-03, 19:45
  #3
Medlem
Jag själv hade köpt förlängare för att få det snyggt byggt i datorn men det är ju jag
Citera
2017-07-03, 20:18
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Vad menar du? att kablarna ligger an heatsinken/fläkten?

Skall nog inte vara några problem... plasten skall tåla några grader...

Ja de ligger an heatsinken och delar av gpu.ns överdel. Inte mot fläktarna dock.
Citera
2017-07-03, 20:27
  #5
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparvodling48
Ja de ligger an heatsinken och delar av gpu.ns överdel. Inte mot fläktarna dock.

Det kan ju bli hett, men plasten borde palla 120+ tycker jag... men det är ju iofs svårt att veta...

Hade faktiskt kört någon dag fullt ös (kör några timmar med något krävande spel typ) och sedan kollat om det ens syns...

Eller köp förlängare så är det 100% säker... kanske en billig investering ändå...
Citera
2017-07-03, 23:03
  #6
Medlem
Med psu:n medföljde några kardborreband-tänkte eventuellt deras ändamål även kunde vara att skydda mot överupphettning vid närkontakt med grafikkortet..men de är väl kanske bara för att "snygga upp" kabeldragningen? fast det medföljde ju buntband av plast för det ändamålet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback