Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-03, 15:42
  #1
Medlem
8711s avatar
Företagaren och politikern Josef Hannoun i Vara Kommun lämnar socialdemokraterna för att ansluta sig till Sverigedemokraterna. Han behåller sin plats han haft för socialdemokraterna och tar med sig den till Sverigedemokraterna.

Citat:
– När SD ville stänga Sveriges gränser kallades de för rasister. Så småningom visade det sig att Sverige inte kunde ta emot fler flyktingar och regeringen stängde gränserna. Då var det ingen som kallade dem för rasister. Det är orättvist, säger Josef Hannoun till Nlt.se.

Sverigedemokraterna ser tillskottet som en tillgång och att man är i behov av kompetensen från personer med tidigare erfarenhet från politik i kommunen och gällande företagande.

Citat:
Hos SD i Skaraborg välkomnas övergången.

– Josef är absolut ett bra tillskott och jag känner mig trygg med honom. Vi behöver erfarna politiker, inte minst efter nästa val, betonar distriktsordföranden Hannyah Jörtoft.

https://www.skaraborgslanstidning.se...mnar-s-for-sd/

Bild:

http://m.nlt.se/imageprocessor?image....jpg&width=270

* Vad vet vi om Josef Hannoun? Han kallas näringslivsprofil i Vara kommun och har ägt och äger restauranger. Vad har han för erfarenheter inom näringslivet?

* Vad har han för erfarenheter politiskt? Vilka roller har han haft inom kommunen för socialdemokraterna?

* Är det särskilt bra när fler socialdemokrater lämnar sitt parti för att ansluta till Sverigedemokraterna? För att väga upp lite mot den stora tillströmningen av moderater som varit en längre tid beroende på moderaternas stora kris och Kinberg Batras stora kris?
Citera
2017-07-03, 17:04
  #2
Medlem
Han verkar äga en del barer.
Citera
2017-08-06, 05:48
  #3
Medlem
8711s avatar
Citat:
Socialdemokrat går över till SD

Näringslivsprofilen och socialdemokraten Josef Hannoun i Vara har beslutat att gå över till Sverigedemokraterna. Detta bland annat med motivationen att SD lyssnar på sina medlemmar.
– När SD ville stänga Sveriges gränser kallades de för rasister. Så småningom visade det sig att Sverige inte kunde ta emot fler flyktingar och regeringen stängde gränserna. Då var det ingen som kallade dem för rasister. Det är orättvist, säger Josef Hannoun till Nlt.se.

Det var i lördags Hannoun tog beslutet. Han har varit aktiv socialdemokrat sedan 2014 och sitter som ersättare i bildningsnämnden i Vara, och där ämnar han sitta kvar.
– Josef är absolut ett bra tillskott och jag känner mig trygg med honom. Vi behöver erfarna politiker, inte minst efter nästa val, säger Hannyah Jörtoft, distriktsordförande för SD Skaraborg.

http://avpixlat.info/2017/07/03/soci...-over-till-sd/
Citera
2017-08-06, 05:54
  #4
Medlem
8711s avatar
Citat:
Då hälsar vi Josef Hannoun välkommen in i värmen.

https://www.facebook.com/permalink.p...83987551792429
Citera
2017-08-06, 10:31
  #5
Medlem
Många kompetenta personer i både s och m kommer att gå över till sd vartefter deras egna partier
krymper, helt naturligt . Då s och m mer och mer verkar ha framtiden bakom sig.
Deras styre av landet har vi haft tillräckligt av nu och har nått vägens ände.
Citera
2017-08-06, 10:58
  #6
Medlem
bombaccis avatar
Märkligt resonemang från hans sida. Han säger att SD har "rätt" men istället för att fortsätta inom S och kvarhålla den nuvarande politiken så byter han helt sonika parti.

Inget som kommer påverka i någon större utsträckning. Gemene kvinna vet inte vem han är, bra dock för SD att få en mer erfaren politiker då de kommer få fler platser att tillsätta efter nästa mandatperiod.

Fast "erfaren" politiker är ganska generöst epitet från min sida. Han har varit medlem i S sedan 2014 och sitter alltså som ersättare i en nämnd, det är sådant som jag kan matcha eller t o m ha större meritlista än. Så det är fortfarande något av en "rookie" som byter parti.
Citera
2017-08-06, 11:01
  #7
Medlem
Astrorbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Märkligt resonemang från hans sida. Han säger att SD har "rätt" men istället för att fortsätta inom S och kvarhålla den nuvarande politiken så byter han helt sonika parti.

Inget som kommer påverka i någon större utsträckning. Gemene kvinna vet inte vem han är, bra dock för SD att få en mer erfaren politiker då de kommer få fler platser att tillsätta efter nästa mandatperiod.

Fast "erfaren" politiker är ganska generöst epitet från min sida. Han har varit medlem i S sedan 2014 och sitter alltså som ersättare i en nämnd, det är sådant som jag kan matcha eller t o m ha större meritlista än. Så det är fortfarande något av en "rookie" som byter parti.


Yep, och ett år kvar till valet. Karriärpolitiker, börja bli en hel del av sådan i SD.
Citera
2017-08-06, 14:06
  #8
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrorbit
Yep, och ett år kvar till valet. Karriärpolitiker, börja bli en hel del av sådan i SD.

Man får inte något nämnvärt betalt överhuvudtaget av att vara lokalpolitiker och fritidspolitiker om du trodde det. Att han skulle ha ambitioner att bli politiker på riksnivå verkar inte vara fallet mig veterligen, men du kanske vet mer om det?

KF-ledamöter kan väl i vissa kommuner få en 500-ing per möte i arvode, alltså ett i månaden allt som oftast.

Sluta skriv om saker du inte vet något om. Nästan alla som gått över är vanliga medlemmar eller lokalpolitiker och tjänar inte en spänn mer eller mindre varken i S, M eller SD på sina åtaganden.

Vi får väl se när hans och alla andra vanliga medlemmars och lokalpolitikers klättrande börjar då dom enligt dig är karriärpolitiker. Vi får väl se helt enkelt.
__________________
Senast redigerad av 8711 2017-08-06 kl. 14:09.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback