2018-01-27, 09:01
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ptolemaios
Bara för att nämna en annan sak, kolla in tjejerna i Bodens Handbollslag, sjukt vackra, inga nakenbilder skickade till dem, inga trakasserier etc. Fröken Claeson, not so much.

Lite så har jag också tänkt.
Själv har jag aldrig någon skickat något som helst "snusk"-sms, mejl, brev eller liknande, och jag tror inte att det kan vara så vanligt heller.

Ändå får då denna unga kvinna tydligen upprepade sådana meddelanden tillskickade sig.

Något känns märkligt här.

Det skulle kunna vara som så att hon har lagt ut sitt telefonnummer på någon hard-core-dateingsida i syfte att få snusk-meddelanden som hon sedan kan hänga ut offentligt.

Snabb men cynisk väg till kändisskap.
Citera
2018-01-27, 10:03
Medlem
PappasNyaKilles avatar
[quote=4-ever49ers|63027476]
Citat:
Ursprungligen postat av Opportunities
Hur går det för Linnea rent sportsligt?[/QUOTE

Verkar inte ha spelat alls senaste matcherna.
Ombytt men på bänken i ligans näst sämsta lag.

Antar att hennes aktivism tar för mycket energi och att hon slutar efter denna säsong.
Troligtvis pga patriarkala strukturer i klubbens ledning "som inte accepterade hennes kvinnokamp" och sen någon halvtaskig jämförelse med någon politiskt aktiv framgångsrik manlig idrottare som minsann fick nya kontrakt...

Gissar att hon kommer att få svårt i arbetslivet efter ”handbollskarriären”.
När media tröttnat på henne får hon ingen respons på sina utspel och kommer att göra sig obekväm på många ställen.
Citera
2018-01-27, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Själv har jag aldrig någon skickat något som helst "snusk"-sms, mejl, brev eller liknande, och jag tror inte att det kan vara så vanligt heller.

Ändå får då denna unga kvinna tydligen upprepade sådana meddelanden tillskickade sig.

Det skulle kunna vara som så att hon har lagt ut sitt telefonnummer på någon hard-core-dateingsida i syfte att få snusk-meddelanden som hon sedan kan hänga ut offentligt.

Och ville hon vara ifred så kunde hon ju dra en säck över huvudet precis som burka-blattarna hon högaktar i sin krönika. Vad är det för mening med att spackla sig och färga håret om hon mår dåligt av att folk tittar åt henne?
Citera
2018-01-27, 11:59
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B

Grejen är att hon är feminist och har en agenda. Det sitter andra feminister med exakt samma agenda. Garanterat så är väldigt många av de påstådda meddelanden hon får från "män" antingen komponerade av henne själv eller av någon annan feminist som skriver hur de tycker en extra sexistiskt man ska uttrycka sig. Det är liksom sanning att väldigt mycket av detta skit som skrivs är skrivna av kvinnor som låtsas vara män på nätet. Det visade sig t.ex när Aschberg gjorde program där man sökte upp näthatarna.

För just Linnéa så är det troligt att hon skriver mest själv för att sedan kunna skriva ett så bra syrligt svar som möjligt. Vilket får hennes fans att jubla.
Citera
2018-01-27, 15:52
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Grejen är att hon är feminist och har en agenda. Det sitter andra feminister med exakt samma agenda. Garanterat så är väldigt många av de påstådda meddelanden hon får från "män" antingen komponerade av henne själv eller av någon annan feminist som skriver hur de tycker en extra sexistiskt man ska uttrycka sig. Det är liksom sanning att väldigt mycket av detta skit som skrivs är skrivna av kvinnor som låtsas vara män på nätet. Det visade sig t.ex när Aschberg gjorde program där man sökte upp näthatarna.

För just Linnéa så är det troligt att hon skriver mest själv för att sedan kunna skriva ett så bra syrligt svar som möjligt. Vilket får hennes fans att jubla.

En mycket trovärdig teori!

Jag brukar sällan recensera andras utseende, men jag kan konstatera att när jag ser denna människa så kommer jag osökt att tänka på de gamla leksaks-"trollen" som mina barn lekte med på 80-talet.
Citera
2018-01-27, 16:00
Medlem
fuckpopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Är det hon i den här dokumentären? Men dokumentärens namn är Tjejerna som söker lyckan i Dubai, inte knark och droger. https://www.youtube.com/watch?v=ux2SvLQlC3s

Det är inte Linnea. Dokumentären du hänvisar till sändes 2013 och då var Linnea 23 år och skulle kunna ha varit med men så är alltså inte fallet - tjejerna i dokumentären är betydligt äldre.
Citera
2018-01-27, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baconizer
men ALLA kvinnor märker direkt att en man är ett svin om de ens lyfter denna diskussion i ett socialt sammanhang.

Så nu ska inte män engagera sig i debatten heller? Ha ha. N feminister är verkligen skvatt galna. En anledning till att folk inte tar #MeToo på allvar (varför förtroendet lätt urholkas) beror ju till stor del på att ni låter tvivelaktiga figurer som Linnea svinga helt fritt i debatten utan att på något sätt ifrågasätta hennes historier, den ena märkligare än den andra.

Citat:
Har ni missat #metoo i er iver att skriva på FB? Tror ni inte kvinnor trakasseras?

Vilken jävla halmgubbe. Bara för att man inte tror på några av hennes tvivelaktiga historier så betyder det inte att man tror att kvinnor inte trakasseras.
Citera
2018-01-27, 17:40
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Rätt unken stämning i denna tråd.

Tråden är en motreaktion till mediafeministens facebook och instagram, där är stämningen unken om något till skillnad från den här tråden där vi ser nyktert och sakligt på mediafeministens många utspel.

Citat:
Folk redogör för vad deras påstådda supersnygga kompisar utsatts för. Ni har inte tänkt tanken att dessa kvinnor kanske inte vill redogöra för sina upplevelser för en man som de säkerligen redan vet sen länge är ett riktigt svin. Vad har de att vinna på det? En diskussion med en gris som bara blir rödare och rödare i skinnet?

Nu tar du nog i så att ditt chipssvullna ansikte skiner av upphetsning, om inte du förstått det än så finns det diametralt olika åsikter om hur vanligt det är som kvinna att råka ut för det mediafeministen påstår att hon råkar ut för i princip dagligen, hon känns inte trovärdig helt enkelt.

Citat:
Och nu kanske ni hetsar att ni minsann inte är svin, men ALLA kvinnor märker direkt att en man är ett svin om de ens lyfter denna diskussion i ett socialt sammanhang.

Du skriver inlägg på ett direkt svinaktigt uselt sätt, din närvaro här tycks mest gå ut på att spy galla över manssläktet. Du verkar vara en väldigt bitter kvinna av någon anledning.

Citat:
Verkar vara få kvinnor som skriver i denna tråd. Vissa män gör sig till språkrör för dessa kvinnor.

Vem har utnämnt dig och mediafeministen till språkrör för alla kvinnor?

Citat:
Har ni missat #metoo i er iver att skriva på FB? Tror ni inte kvinnor trakasseras? .

Jo, vissa kvinnor råkar ut för trakasserier precis som vissa män också blir trakasserade. Jag föreslår att du bildar en ny grupp på nätet som tar avstånd från alla sorters trakasserier mot båda könen. Om inte annat så bidrar du med något gott till skillnad från mediafeministen som mest verkar ha en svårartad fixering vid kukbilder och liknande.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2018-01-27 kl. 17:50.
Citera
2018-01-27, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tråden är en motreaktion till mediafeministens facebook och instagram, där är stämningen unken om något till skillnad från den här tråden där vi ser nyktert och sakligt på mediafeministens många utspel.

Jag kommenterar inte allt du skriver men ovanstående kommenterar jag dock. Linnea sysslar med normkritik https://sv.wikipedia.org/wiki/Normkritik. Personer som befinner sig i normen ser inte problemen för de upplever inga problem. Allt är ju som det alltid har varit. De upplever normkritiker som oerhört påfrestande, framför allt därför att normkritikerna utmanar just normen, det man tar för givet.

Intressant att du anser att ni ser "nyktert" och "sakligt" på saken. Det har folk gjort i alla tider då de pratat i en grupp av likasinnade. Gjorde nog både Hitler angående judeutrotningen, ägare av bomullsplantager angående slavar, industrialister då de slog strejkande arbetare, osv... Nu är allt sådant historia och det är mer med finslipning. Kvinnor är ju inte diskriminerade i lagen längre på något sätt. Vissa strukturer återstår dock. Det är det Linnea fokuserar på. Man blir tafsad på gymmet och så... Inte bra, men det har kommit en lång väg. I alla tider har det dock funnits personer som dig. De har alltid förlorat och har de varit kända så har deras minne alltid svärtats ned i efterhand. Monument rivits.

Du måste tänka om och lyssna mer på kvinnor och sluta trycka ned dem. För det är det du gör. Du har inte bara insett det ännu. Inse att du inte kan veta vad andra känner och upplever. Tror du Linnea ljuger? Varför då? Är det inte uppenbart att man inte behöver ljuga. Ni har haft ögonen stängda!

Hon har bra mycket mer ballar än många andra. Kommer inte skriva mer i denna tråd så ta väl hand om dig. Peace out
Citera
2018-01-27, 18:50
Bannlyst
Är denna batikhäxa flata eller?
Citera
2018-01-27, 20:08
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Rätt unken stämning i denna tråd.
Försök inte skjuta budbäraren. Har du läst en enda krönika som Linnea skrivit? Hon är definitionen av Unken stämning.
Citera
2018-01-27, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubwezera
Är denna batikhäxa flata eller?

Knappast. Eller jag kan inte föreställa mig att en lesbisk kvinna skulle få för sig att skriva sån här skit.

https://www.aftonbladet.se/a/7l5ebv/...-mot-veckopeng

Citat:
”Jag minns inte när jag började ta betalt, om jag var 13 eller kanske 14. Under de första 7–8 månaderna hade jag sex med över 100 män. När männen frågade om min ålder så var det inte för att hjälpa mig, utan för att de gick igång på att jag var så liten. Jag var i lägenheter där bilder på deras barn satt uppe på väggarna, barn som var både äldre och yngre än mig.”

”Jag var 16 år och han 40. Enligt polisens protokoll av filminspelningen slog han mig 139 gånger under 30 minuter. När han var klar släpade han ut mig i badrummet och kissade på mig. Jag låg där och tänkte, är det såhär det känns att vara död?”

”Jag var en mästare på att stänga av mina känslor och kan inte minnas alla möten med sexköparna. Men jag minns några gånger, då de bara betalat för ”vanligt sex” men våldtagit mig analt. Jag minns att jag alltid hade blåmärken mellan benen, på låren, armarna. Jag var alltid sprucken, i båda hålen.”

”Jag sålde sex när jag var 16 till och från tills jag var 18. Jag var i kontakt med soc, BUP och vuxenpsykiatrin men jag fick ingen hjälp. De visste om detta, jag skrek efter hjälp, men de hade ingen aning om vad de skulle göra.”

Att personer som utsatts för sexövergrepp förmedlar sina historier via Linnea Claeson är ungefär trovärdigt som om jag skulle förmedla att jag har misshandlats av poliser via någon av Ratko Zindovics bloggar. Hon skriver det inte för att värna utsatta grupper utan för att hon själv går igång på det hon skriver om. Det är helt sinnessjukt att en sådan människa får ha en egen spalt i en större tidning, men kanske inte förvånande med tanke på vilket Back to the Future 2-parallelluniversum vi verkar ha hamnat i.
Senast redigerad av oshin.cantwell 2018-01-27 kl. 20:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in