Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2017-12-14, 15:58
  #85
Medlem
BetoBeto-Sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kopparfisk
Långt ifrån 90% av Sveriges befolkning är svenskar.

Av dem som bor i Sverige permanent har 70 procent två föräldrar som fötts i Sverige. Av permanentboende har 22 procent utländsk bakgrund, det vill säga två föräldrar födda utomlands eller båda hitflyttade. https://sv.wikipedia.org/wiki/Sveriges_demografi

Överrepresenterad innebär i förhållande till gruppens storlek. Om en grupp på 70% av befolkningen begår 50% av brotten är gruppen underrepresenterad. Men om gruppen på 70% av befolkningen begår 80% av brotten är gruppen överrepresenterad.

70 till 90 är inte "långt ifrån" och det är fortfarande den stora majoriteten. Har du något att faktiskt tillägga eller ville du runka lite?
Citera
2017-12-14, 16:02
  #86
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetoBeto-San
70 till 90 är inte "långt ifrån" och det är fortfarande den stora majoriteten. Har du något att faktiskt tillägga eller ville du runka lite?

Har du något att faktiskt tillägga eller ville du runka lite?
Citera
2017-12-14, 23:19
  #87
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetoBeto-San
Ja, verkligen konstigt, eftersom svenskar står för 90% av befolkningen. Så då borde svenskar automatiskt vara överrepresenterade inom alla brott. Som t ex gruppvåldtäkter, överfallsvåldtäkter och rån... vänta nu?

Vad är dessutom värst, att köpa sex eller att våldta någon?


Här har vi en pedofil som tycker att köpa sex från är okej. Jävla äckel!
Citera
2017-12-14, 23:29
  #88
Medlem
BetoBeto-Sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Här har vi en pedofil som tycker att köpa sex från är okej. Jävla äckel!

Att köpa sex av en vuxen person är helt okej, ja. Det är inte okej om det gäller barn, men om jag inte minns fel så var ett par av dom här över 18? Att köpa sex av barn är aldrig okej.

Citat:
Ursprungligen postat av kopparfisk
Har du något att faktiskt tillägga eller ville du runka lite?

Kan alltså konstatera att du inte kunde tillägga något, utan du ville leka smart och runka lite.
__________________
Senast redigerad av BetoBeto-San 2017-12-14 kl. 23:39.
Citera
2017-12-14, 23:39
  #89
Medlem
BetoBeto-Sans avatar
.
Citera
2017-12-15, 00:36
  #90
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetoBeto-San
Att köpa sex av en vuxen person är helt okej, ja:
Jasså, har det nyligen blivit avkriminaliserat eller är du i besittning av en gammal utgåva av lagboken?
Citera
2017-12-15, 12:54
  #91
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetoBeto-San
Kan alltså konstatera att du inte kunde tillägga något, utan du ville leka smart och runka lite.

Läs mitt inlägg och ditt svar:

Jag skrev:
"Långt ifrån 90% av Sveriges befolkning är svenskar.

Av dem som bor i Sverige permanent har 70 procent två föräldrar som fötts i Sverige. Av permanentboende har 22 procent utländsk bakgrund, det vill säga två föräldrar födda utomlands eller båda hitflyttade. https://sv.wikipedia.org/wiki/Sveriges_demografi

Överrepresenterad innebär i förhållande till gruppens storlek. Om en grupp på 70% av befolkningen begår 50% av brotten är gruppen underrepresenterad. Men om gruppen på 70% av befolkningen begår 80% av brotten är gruppen överrepresenterad.
"

Du svarade:
"70 till 90 är inte "långt ifrån" och det är fortfarande den stora majoriteten. Har du något att faktiskt tillägga eller ville du runka lite? "

Vad är ditt problem med mitt inlägg? Blev du upprörd över att jag förtydligade? Skulle du kunna svara utan att åter igen sänka nivå?
Citera
2017-12-15, 15:37
  #92
Medlem
BetoBeto-Sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kopparfisk
Läs mitt inlägg och ditt svar:

Jag skrev:
"Långt ifrån 90% av Sveriges befolkning är svenskar.

Av dem som bor i Sverige permanent har 70 procent två föräldrar som fötts i Sverige. Av permanentboende har 22 procent utländsk bakgrund, det vill säga två föräldrar födda utomlands eller båda hitflyttade. https://sv.wikipedia.org/wiki/Sveriges_demografi

Överrepresenterad innebär i förhållande till gruppens storlek. Om en grupp på 70% av befolkningen begår 50% av brotten är gruppen underrepresenterad. Men om gruppen på 70% av befolkningen begår 80% av brotten är gruppen överrepresenterad.
"

Du svarade:
"70 till 90 är inte "långt ifrån" och det är fortfarande den stora majoriteten. Har du något att faktiskt tillägga eller ville du runka lite? "

Vad är ditt problem med mitt inlägg? Blev du upprörd över att jag förtydligade? Skulle du kunna svara utan att åter igen sänka nivå?

Ja du ville alltså förtydliga att det inte är 90% svenskar, utan 70% svenskar. Okej, oerhört duktigt av dig. Vill du ha en medalj? Du har påpekat ett irrelevant faktafel, du ville alltså runka lite.
Citera
2017-12-16, 00:10
  #93
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetoBeto-San
Ja du ville alltså förtydliga att det inte är 90% svenskar, utan 70% svenskar. Okej, oerhört duktigt av dig. Vill du ha en medalj? Du har påpekat ett irrelevant faktafel, du ville alltså runka lite.
Runka och "", igen... Du tycker inte att du upprepar dig?
Citera
2017-12-29, 14:46
  #94
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Alla är etniska svenskar förutom en som är av persisk härkomst. Iofs vet vi ännu inte den senast åtalades identitet.

Jobbade med en av dem med svenskt namn och han är adopterad.
Citera
2017-12-29, 17:40
  #95
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sirsatan
Jobbade med en av dem med svenskt namn och han är adopterad.
Jaha, vem av dem och varför skulle det spela någon roll? Eller menar du att han blev adopterad som tonåring från ett land där det är okej att köpa sex och att han hade den värdegrunden redan vid adoptionen? Nä, jag antar att du menar att hans genetiska arv gjorde att han köpte sex. Fattar du inte hur löjligt det låter, inte minst med tanke på hur ivrigt svenska män själva köper sex i länder där det inte är straffbart samt hur många av dem på Flasback försvarar thaibordellernas existens i Sverige?
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback