Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-07-02, 19:39
  #1
Medlem
Ser den här gubben dyka upp i tid och otid och säga så dumma saker att de svårt att tro att de faktiskt händer. Och dessutom gör han med total avsaknad av självdistans. Här till exempel försöker han försöker göra en poäng på helt befängda grunder.

Som ser ut som följer: SD är i samma fålla som Trump och andra ledare som förnekar vetenskap vilket Sjöstet har fog för eftersom SD råkar ha gjort en marginell sänkning av SMHI:s anslag i sin senaste skuggbudget!

Har han en lätt utvecklingsstörning? Döm skälva.

Sen kommer ett ljus i tunneln och de är när Åkessons påpekar de komiska i Sjöstedt refererar till en så opålitlig myndighet som SMHI. Kolla på de är värt de. Ser ständigt den här killen, Åkesson, fälla underhållande och slagfärdiga kommentarer.

De absurda är jag skälv är vänster men känner ett sånt politikerförakt när jag ser Sjöstedt att SD eller varför inte Anna Kinberg-Batra ändå känns som ett rätt vettigt parti att lägga sin röst på.




https://www.youtube.com/watch?v=14ig3JGGj1o
Citera
2017-07-02, 19:44
  #2
Medlem
MADs avatar
Jonas Sjöstedt är ju grymt bra, tyvärr representerar han en helt orimlig politik som i princip aldrig är genomförbar.
Citera
2017-07-02, 19:51
  #3
Medlem
Det är inte meningen att det han säger ska låta logiskt. Han representerar inte logiska väljare. Han riktar sin retorik mot framförallt känslostyrda och verklighetsfrånvända fanatiker på vänsterkanten. Och han tilltalar den målgruppen väldigt bra.
Citera
2017-07-02, 20:00
  #4
Medlem
Så fort jag hör honom tänker jag på han gubben frpn Plus tv programmet.. är det så!
Citera
2017-07-02, 20:00
  #5
Medlem
Wolf-Rayets avatar
Logik är mansplaining. Vänstern är inkluderande, värdegrundsättande och mångfaldsivrande. Går inte att förena de två.

Logik för vänstern är vad raketmotorer är för hundar: Högljudda, skrämmande, livsfarliga saker som man bör springa ifrån så snabbt som möjligt.
Citera
2017-07-02, 20:13
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Jonas Sjöstedt är ju grymt bra, tyvärr representerar han en helt orimlig politik som i princip aldrig är genomförbar.

Kan du mej ett argument för att gubben är grymt bra? Jag har flytt partiet sedan Gudrun Skymma lämnade.
Citera
2017-07-02, 20:13
  #7
Medlem
Torpedullas avatar
Allt han säger är guld.
Citera
2017-07-02, 20:16
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torpedulla
Allt han säger är guld.

Inkluderat de skarpa yttrandet nedan?

SD är i samma fålla som Trump och andra ledare som förnekar vetenskap vilket Sjöstet har fog för eftersom SD råkar ha gjort en marginell sänkning av SMHI:s anslag i sin senaste skuggbudget!


Kan säkert erinra mej andra exempel på samma infantila resonemang också. Jag tycker de fruktansvärt. Sen är de hans huvudfråga om privatisering där han ständigt trampar i klaveret. Skyman skulle va mer sansad i dessa frågor.

De jag då han ändå uppskattar är att han tar kvinnolöner inom vården på allvar så möjligtvis kan ha va urskuldad av de skälet men ständigt säger han konstiga saker.
__________________
Senast redigerad av Ki 2017-07-02 kl. 20:20.
Citera
2017-07-02, 20:16
  #9
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ki
Kan du mej ett argument för att gubben är grymt bra? Jag har flytt partiet sedan Gudrun Skymma lämnade.

Han är rolig, en duktig retoriker samt ger ett lugnt och sansat intryck.
Sen håller jag med om han han blir alldeles för rabiat när det gäller SD, samt att partiets politik lämnar en hel del att önska.
Men som person har jag alltid gillat honom. Tror han skulle varit enormt trevlig att ha vi bordet med lite alkohol.

Edit: Jag har även druckit öl med Lars Werner en gång och han var underhållande i början, men sedan var det så där. Han var lite väl glad i drickat.
__________________
Senast redigerad av MAD 2017-07-02 kl. 20:20.
Citera
2017-07-02, 20:18
  #10
Avstängd
konstapels avatar
Han är kommunist. De är sådär, helt verklighetsfrånvända.
Citera
2017-07-02, 20:27
  #11
Moderator
Strix m/94s avatar
PI -> Politiker

Strix/Mod
Citera
2017-07-02, 20:31
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Han är rolig, en duktig retoriker samt ger ett lugnt och sansat intryck.
Sen håller jag med om han han blir alldeles för rabiat när det gäller SD, samt att partiets politik lämnar en hel del att önska.
Men som person har jag alltid gillat honom. Tror han skulle varit enormt trevlig att ha vi bordet med lite alkohol.

Edit: Jag har även druckit öl med Lars Werner en gång och han var underhållande i början, men sedan var det så där. Han var lite väl glad i drickat.

Jag träffa Lars Ohly en gång han en rolig snubbe. Sjöstedt nej jag vet inte om jag skulle vilja träffa honom.

Duktig retoriker? han baserar ju ständigt sina argumentation på att bemöta uppdiktade åsikter hos motståndarsidan, ägnar sej åt personangrepp mer än någon annan (även mot andra än SD som jag egentligen skiter i) osv.

Schyman kunde sitta och föra ett hederligt samtal med Karl Carl Bildt till exempel.

Visst kan jag hålla med om att de roligt när en person som företräder en politik man sympatiserar med kör över sina meningsmotståndare på ett intelligent sätt men de gör han ju inte han framstår ju bara som allmänt korkad. och blir skälv utmanövrerad av högern.

De som retar mej så mycket är Vänster är viktig just nu och att han inte är kapabel. Avsätt honom! De måste ju finnas fler som ser dej jag pratar om?
__________________
Senast redigerad av Ki 2017-07-02 kl. 20:36.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback