Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-07-18, 05:32
  #13
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigIvar
Dra pluggen, jacka kannan och dreva ett par kugg. Ställbart är inte heller fel.
Det bör göras försiktigt, matcha portarna i cylindern och lämna minst 1mm material mot översta kolvringen.
Citera
2017-07-18, 17:25
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Det bör göras försiktigt, matcha portarna i cylindern och lämna minst 1mm material mot översta kolvringen.

Spännande, att jacka kolven gör att soppan kommer in snabbare. Jag har trimmat gamla saker som Zundapp, Sachs och Push , jackat å drevat, portat osv... Det finns inte en chans en kolv kan fungera med dina mått om det inte är en slidmotor.

Eller, så lär jag mig något nytt
Citera
2017-07-18, 17:52
  #15
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stekoz888
Spännande, att jacka kolven gör att soppan kommer in snabbare. Jag har trimmat gamla saker som Zundapp, Sachs och Push , jackat å drevat, portat osv... Det finns inte en chans en kolv kan fungera med dina mått om det inte är en slidmotor.

Eller, så lär jag mig något nytt
Att trimma zündapp sachs och puch är inte samma sak som att trimma en modern motor, dom motorerna har kolvstyrt insug medans dagens motorer oftast har reedventil och det påverkar även kolvens utformning, det man kan göra är att jacka kolven ovanför kolvringarna så portarna i cylindern öppnas tidigare och stängs senare, kan ge 5-9km/h på en i övrigt gatlaglig 50tals moped och funkar även på moderna motorer.

http://www.raketsport.com/forum/down...98af98ec5e5316
Citera
2017-07-26, 07:53
  #16
Medlem
Tror faktiskt att kisbee har v-bricka. Den sitter fast med 3 skruvar bakom variatorn. blindrör vid kröken och en strypning vid luftfiltret borde vara allt
Citera
2017-08-12, 14:56
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samili
Tror faktiskt att kisbee har v-bricka. Den sitter fast med 3 skruvar bakom variatorn. blindrör vid kröken och en strypning vid luftfiltret borde vara allt

Är det bara att ta bort v-brickan? Eller vad ska göras med blindröret o de? Är inte jättekunnig
Citera
2017-08-28, 01:42
  #18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av superwomannn
Jag har en Peugeot kisbee årsmodell 14, rätt segt att åka i 50 så vill trimma. Har kollat både efter v-ring och någon "skruv" ish under "sadeln", men inget av de fanns. Finns det något annat sätt att trimma? Någon som vet något som säkert funkar? Tack på förhand

dra pluggen ur röret och klippa rosa kabeln
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback