Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-07-02, 17:44
  #25
Medlem
ElvisFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Lägg av med era tramserier istället. Aspartam har funnits länge och har har forskats frisk på dessa under samma tid.

Tror man på allvar att aspartam har ens i närheten av hälsoeffekterna som 10g socker per 100g i vanlig Coca Cola så behöver man hjälp att förstå det man läser.

Försökskanin, haha. Att ens använda det ordet bevisar att man inte har en susning om vad man pratar om.

Det är ett antal foliehattar i tråden som har sina egna forskningsteorier. En normal person kan äta runt 300 g aspartam varje dag under sin livstid utan att ta skada. Hur många är sugna på 300 g socker per dag, alla dagar i livet?
Citera
2017-07-02, 17:58
  #26
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElvisFan
Det är ett antal foliehattar i tråden som har sina egna forskningsteorier. En normal person kan äta runt 300 g aspartam varje dag under sin livstid utan att ta skada. Hur många är sugna på 300 g socker per dag, alla dagar i livet?

Aspartam är väl typ 200 gånger sötare än socker, så snarare, vem är sugen på 60 kg socker om dagen?
Citera
2017-07-02, 18:46
  #27
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElvisFan
Finns ingen anledning till försökskaniner. Försök har gjorts i mängder med klara evidens.


hur länge har redbull funnits?
om några år kommer liknande skrämsel bilder på redbull som finns på dagens cigaretter
Citera
2017-07-02, 20:52
  #28
Medlem
udons avatar
Folk blir inte överviktiga av socker i sig. Folk blir överviktiga för att dom äter för mycket och rör sig för lite.

Jag äter en mycket varierad kost, någon öl eller två ibland. Rätt mycket frukt, grönsaker och alla möjliga kolhydrater. Jag äter även godis ibland. Poängen är att jag äter ganska lite av allt och tränar mycket. 180 lång, 72 kilo.

Man får inte cancer av socker. Risken för att drabbas av cancer ökar markant vid fetma. Lär er skillnaden era nötter.
Citera
2017-07-02, 20:54
  #29
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saso
hur länge har redbull funnits?
om några år kommer liknande skrämsel bilder på redbull som finns på dagens cigaretter

Jag tar ofta en red bull innan en löptävling. Funkar bra. Ger mig en kick och lite extra energi
Citera
2017-07-02, 23:47
  #30
Medlem
ElvisFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Folk blir inte överviktiga av socker i sig. Folk blir överviktiga för att dom äter för mycket och rör sig för lite.

Jag äter en mycket varierad kost, någon öl eller två ibland. Rätt mycket frukt, grönsaker och alla möjliga kolhydrater. Jag äter även godis ibland. Poängen är att jag äter ganska lite av allt och tränar mycket. 180 lång, 72 kilo.

Man får inte cancer av socker. Risken för att drabbas av cancer ökar markant vid fetma. Lär er skillnaden era nötter.

Du kan alltså garantera att socker är ofarligt ut cancerhänseende? Att du väger lika mycket som en mygga beror på att du äter för lite.
Citera
2017-07-03, 04:35
  #31
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElvisFan
Du kan alltså garantera att socker är ofarligt ut cancerhänseende? Att du väger lika mycket som en mygga beror på att du äter för lite.

Nej, det kan jag inte garantera, men vetenskapen har inte kunnat påvisa att just socker skulle vara cancerframkallande.

Nä, jag är konditonsidrottare. Har ett nollsummespel gällande kalorier
Citera
2017-07-04, 13:37
  #32
Medlem
Sqeptisks avatar
Finns i dagsläget INGET som påvisar att socker i sig skulle vara direkt cancerframkallande.

Däremot ficks det Nobelpris redan 1931 då en Otto Warburg bland annat påvisade att socker göder vissa typer av cancerceller.

Dessutom börjar fler och fler inom modern forskning se samband mellan indirekta effekter av högt sockerintag (fetma/högt blodsocker/metabolt syndrom m.m.) och förekomsten av vissa cancertyper.

Tror ingen säger emot att sockerkonsumtion i sig INTE ger inga som helst hälsofördelar. Däremot finns många påvisade nackdelar.......alltså SLUTA ÄT OCH DRICK SOCKRADE PRODUKTER!
Citera
2017-07-05, 18:44
  #33
Medlem
zaimans avatar
Vad i helvete är detta för skitartikel? Scrollade genom och såg "Cancer screening does not save lives", stängde fönstret fort som attan, raderade webbhistoriken och tog en lång dusch. Fyfan vad äckligt
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback