Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-06, 09:16
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Desertwalker
Blir alltid lika förvånad över hur många okunniga som lyckas få sig anställning som teknisk support (1stline). Satt förut på Telia och de hade många gånger tagit in folk som inte ens vet hur man omformaterar en dator eller öppnar portar på en router.
Det är för att dem behöver folk hela tiden. Det är ett riktigt skit jobb så många som säger upp sig. Jag själv tänker fan inte jobba där länge till
Citera
2017-07-10, 23:42
  #50
Medlem
BortkastatNamns avatar
Är ni outsourceade? Sitter ni då med flera olika saker samtidigt typ hjälper en person ifrån BBB över telefon för att sen få en chatt med en person ifrån ett annat varumärke?
Citera
2017-07-10, 23:49
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BortkastatNamn
Är ni outsourceade? Sitter ni då med flera olika saker samtidigt typ hjälper en person ifrån BBB över telefon för att sen få en chatt med en person ifrån ett annat varumärke?
Nope, endast bbb
Citera
2017-07-12, 09:44
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BortkastatNamn
Är ni outsourceade? Sitter ni då med flera olika saker samtidigt typ hjälper en person ifrån BBB över telefon för att sen få en chatt med en person ifrån ett annat varumärke?

Citat:
Ursprungligen postat av blueberry73
Nope, endast bbb

De är dock anställda av Transcom.
Citera
2017-07-12, 10:49
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hax1
De är dock anställda av Transcom.
Ja Sant, men Transcom kommer inte utbilda oss för Bredbandsbolaget och sen låta oss sköta tele2s skit också. Vi håller oss endast till ett företag, även om det finns folk på andra sidan kontoret som har kunder för något annat företag
Citera
2017-07-13, 09:27
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberry73
Ja Sant, men Transcom kommer inte utbilda oss för Bredbandsbolaget och sen låta oss sköta tele2s skit också. Vi håller oss endast till ett företag, även om det finns folk på andra sidan kontoret som har kunder för något annat företag

Jag har inte sagt något annat, men en del av frågan var huruvida ni var outsourcade. Vilket jag svarade på då du inte gjorde det. Sen för informationens skull så jobbar ju faktiskt personalen på ert kontor med OpenUniverse och Glocalnet också.
Citera
2017-07-15, 21:07
  #55
Medlem
yiys avatar
en sak, kanske inte gäller så mycket i Sverige dock,
men om man använder livechat(antar att ni har det), är namnen riktiga? ofta finns en bild också, är det på personen eller är det bara random?
Citera
2017-08-06, 14:17
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberry73
Beror på vem som svarar i telefon när du ringer. BBB har växt ganska mycket dem senaste åren så vi har många nybörjare som inte kan särskilt mycket. Dessutom så är det många gånger jag har läst i tidigare ärenden där personen innan har skrivit tex "internet funkar inte, kund ska återkomma" utan att han har fyllt i checklistan eller förklarat mer utförligt va problemet är, vad som i har testats och varför kund ska återkomma. Så sitter jag där med kund och få dem att gå igenom hela processen igen...
Men i grund och botten så ska tidigare ärenden alltid läsas innan vi går vidare med felsökning osv.
Kan även vara värt att notera att om någon ska koppla dig så får du ta och säga om hela skiten för vi hinner aldrig logga så snabbt. Dock om det är viktigt att den andra avdelningen vet lite back story till allt så ringer vi alltid dem först och förklarar situationen innan vi kopplar.

Vi kör inte BASS. (Tror jag)
Det som används är två system som kallas för "one" och "remedy"

Vad hände med Orion? Dvs. One's föregångare.
//A
Citera
2017-08-07, 21:22
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av az0r
Vad hände med Orion? Dvs. One's föregångare.
//A
Besvarar du inte frågan själv?

Utbytt säger du ju själv, eller undrar du om programmets existens har upphört?
Citera
2017-08-07, 21:33
  #58
Medlem
sterdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberry73
Kul för dig.
Du ska inte ha den hastigheten iaf. hoppas ingen lägger märke till det för då ställer de ner hastigheten

När jag jobbade på bredbandsbolaget för ett par år sen så var alla 100-portar alltid ställda till 125. Lär vara samma sak i dagsläget?
Citera
2017-08-07, 22:48
  #59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natsu
Besvarar du inte frågan själv?

Utbytt säger du ju själv, eller undrar du om programmets existens har upphört?

Jag minns att vi använde Orion just för att man kunde göra mer i det. Men det kanske inte finns kvar alls längre?
//A
Citera
2017-09-02, 20:32
  #60
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberry73
citat


Hej, har två st bredbandsabb. hos er. Här om dagen fick jag en sms-avi att jag hade ett paket från BBB att hämta ut. Har inte öppnat men det väger definitivt mer än en router. Har inte beställt något.

Vet att för en månad sedan ringde nån säljare mig och ville sälja tv-kanaler men jag tackade vänligt nej.

Är det månne ett fulsälj?

Det är inte första ggn jag har strul med BBB på de knappt två år jag varit kund.

Klart saker och ting kan gå fel men man blir rätt trött av att behöva hålla på och neka till saker man inte gjort.

mvh
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback